جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

باستان شناسان شهر باستانی پمپی در کشفی بزرگ پی برده اند گلادیاتورهای رومی که تا سر حد مرگ به مبارزه ادامه می دادند چطور می توانستند چنان جراحات شدیدی را تا مدتی طولانی تاب آورند؛ همه ی این ها به لطف «سوپر غذا»یی بوده که آن ها در رژیم غذایی خود داشتند.

پژوهش اخیری که در آن استخوان های گلادیاتورها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به مطالعه ی آشپزی دوران باستان پرداخته، نشان داده که داشتن یک رژیم غذایی سالم تا حد در زنده ماندن آن ها نقش داشته. یکی از این غذاها سوپی بوده که از سبزیجات ساخته میشده.

وقتی صحبت از گلادیاتورها می شود، آن ها را اغلب گوشتخوار، تصور می کنیم. «اما از قرار معلوم اصلاً اینگونه است، این غذا کاملاً گیاهی است و این واقعاً فوق العاده است که به گلادیاتورها از همین سوپ می دادند.»

«این سوپ با اینکه گیاهی است اما در واقع چاق کننده است چون در این حالت همه کالری هایتان را از کربوهیدرات ها دریافت می کنید، اما بی دلیل نبود که آن ها این کار را می کردند.» «آن ها می خواستند یک لایه چربی داشته باشند تا وقتی شمشیر یا خنجر بدن شان را می برید، با آنکه خون زیادی از آن ها می رفت اما یک لایه چربی داشته باشند که کمک کند عضلات و اندام های داخلی شان محفوظ بماند. بنابراین احتمال جان به در بردن از مبارزه و شرکت در مبارزه ی بعدی در یک روز دیگر، بیشتر می شد.

این سوپ مخصوص برای گلادیاتورها مثل یک سوپر غذا بود و آن ها به آن نیاز داشتند. طولانی ترین مبارزه ای که در اینجا برگزار می شد تا پنج روز ادامه پیدا می کرد.

این واقعیت را می دانستید که ۲۵ درصد از استخوان های بزرگسالان در پا های آن ها قرار دارد؟ یا اینکه گیرنده های چشایی واقعاً آن دسته از برآمدگی های روی زبان شما نیستند؟ پس اگر می خواهید تعدادی واقعیت جالب و شگفت انگیز را درباره بدن خودتان بدانید این نوشته را تا انتها بخوانید.

ــ هر ۳ تا ۴ روز یک لایه داخلی جدید در معده تولید می شود! به این ترتیب بدن از هضم خود معده جلوگیری می کند!

ــ مغز شما حاوی بیش از ۸۶ میلیارد سلول عصبی است که توسط ۱۰۰تریلیون اتصال، به یکدیگر پیوسته اند! این خیلی بیشتر از تعداد ستاره های موجود در کهکشان راه شیری ماست! 

ــ مردم بیش از ۴ سال از زندگی خود را صرف غذا خوردن می کنند.

ــ سریعترین ماهیچه های بدن شما آن هایی هستند که باعث می شوند چشم شما چشمک بزند. سرعت انقباض آنها، یک چشمک در کمتر از یک صدم ثانیه است! در یک روز، شما می توانید بیش از ۱۵۰۰۰ بار چشمک بزنید!

ــ در طول عمر خود، یک فرد به طور متوسط بیش از ۴۵ تن غذا را هضم می کند. این عدد بیشتر از وزن ۷ فیل بزرگ است!

ــ تنها طی یک روز، خون موجود در بدن شما بیش از ۱۹۰۰۰ کیلومتر را طی می کند. این نیمی از مسافت دور کره زمین است!

ــ یک فرد بالغ از حدود ۲۰۰ ماهیچه استفاده می کند تا فقط یک قدم راه برود!

ــ یک فرد به طور متوسط بیش از ۱۰۰۰۰۰ مو روی سر خود دارد؛ و از آنجا که این مو حدود ۱۵ سانتیمتر در سال رشد می کند، بیش از ۱۲ متر مو در طول زندگیتان در می آورید!
ــ چشمان شما ابزاری شگفت انگیز هستند! آن ها می توانند بین ۱۰میلیون رنگ مختلف تمایز قائل شوند!

افرادی که ۱-۲ بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.
مطالعات نشان می دهند ارتباط جنسی سالم و مداوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بر اساس این تحقیقات که در پنسیلوانیا انجام شد، 1 یا 2 بار رابطه جنسی در طول هفته موجب افزایش نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A یا IgA در بدن می شود. این آنتی بادی بدن را در برابر عوامل عفونی مختلف از جمله سرماخوردگی محافظت می کند.

ــ داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

ــ زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود.

ــ منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند.

بهبود خواب: شما بعد از رابطه جنسی ، به راحتی به خواب می روید. این بهبود کیفیت خواب در شما دلایل محکمی دارد. پس از ارگاسم، هورمون پرولاکتین در شما ترشح می شود، که مسئول احساس آرامش و خواب آلودگی است و در نتیجه شما بعد از رابطه جنسی به سرعت به خواب می روید.

همچنین رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است.

بحران ها در سرتاسر جهان و شرایط موجود روی جابجایی پناهندگان و مهاجران تأثیرگذار است؛ بنابراین برای مهاجرت به کشور دیگری باید جوانب گوناگون را مورد بررسی قرار داد.

موارد زیادی از جمله انتخابات، درگیری، جنگ تجاری، اختلافات مرزی، بحران آوارگان و موارد دیگر روی لیست بهترین کشورها برای مهاجرت تأثیر می گذارد.
بی شک یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت ایالات متحده آمریکا است اما امروز بحث در مورد کشور دیگری است که کمتر برای مهاجرت به آن فکر کرده اید.

عربستان سعودی
طبق گزارش سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۷ ، در آن زمان حدود ۱۲٫۲ میلیون مهاجر در عربستان سعودی زندگی می کردند. عربستان سعودی از آلمان پیشگام است و با توجه به اینکه جمعیت این کشور در حال حاضر ۳۳ میلیون نفر است، مهاجران حدود ۳۷٪ از جمعیت فعلی را تشکیل می دهند. این به اندازه امارات متحده عربی نیست، اما تقریباً دو برابر مهاجران در کانادا است.

لیست دهگانه بهترین کشورها برای مهاجرت را از اینجا مطالعه کنید.

انتخاب بالش برای خواب یک کار بسیار مهم است. شاید متوجه آن نشوید، اما نوع بالشی که انتخاب می کنید بر کیفیت خواب و سلامت کلی شما تأثیر خواهد گذاشت. 

1. گردن درد: اگر به سمت کنار خود می خوابید، باید یک بالش محکم تر انتخاب کنید تا از گردن خود پشتیبانی کافی داشته باشید تا بیش از اندازه خم نشود. اگر روی شکم خود می خوابید، بهتر است به سراغ یک بالش نرم تر بروید، در غیر این صورت، بالش سر شما را عقب رانده و باعث ایجاد یک منحنی در گردن می شود و اگر روی پشت خود بخوابید، یک بالش محکم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود زیرا ممکن است با فشار آوردن گردن به جلو، گردن درد ایجاد کند.

سردرد: خوابیدن بر روی بالش اشتباه همچنین می تواند منجر به سردرد شود. اگر بالش از پشتیبانی مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است گردن در هنگام خواب به همان وضعیت ناراحت کننده بماند. این می تواند باعث پیچیده شدن گردن شما و در نتیجه سردرد شود.

بی خوابی: یک بالش بد می تواند دلیل عدم خواب کافی با کیفیت باشد. این بدان معنی است که بدن شما زمان کافی برای شارژ مجدد ندارد. کمبود خواب می تواند طیف گسترده ای از مشکلات را تحت تأثیر قرار دهد از جمله مشکلات مربوط به تأثیرگذاری بر مهارتهای تفکر شما تا خطر ابتلا به دیابت، چاقی و فشار خون بالا را افزایش دهد.

خروپف: یک بالش نامناسب یا یک بالش محکم که سر شما را به جلو هل می دهد می تواند باعث ایجاد خروپف در شما شود و اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید، التهاب در بینی و گلو شما می تواند راه هوایی شما را مسدود کند، بنابراین باعث می شود شما خروپف کنید.

طلاق توافقی همان طور که از نامش پیداست، طلاقی است با توافق زوجین. هیچ اجبار و الزامی قانونی بر اساس حکم دادگاه برای طلاق وجود ندارد و زوجین به هر دلیلی به این نتیجه رسیدند که از یکدیگر جدا شوند. اما زوجین پیش از حضور در دادگاه به منظور انجام مراحل طلاق توافقی، بایستی درباره حقوق و وظایف خود بعد از طلاق تصمیم گیری کنند که مهریه و نفقه و جهیزیه و هدایای قبل ازدواج و حضانت و ملاقات فرزندان مشترک و نفقه آن ها از این جمله است.

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی
ــ شناسنامه زوجین
ــ کارت ملی زوجین
ــ عقدنامه

۱- مرحله اول طلاق توافقی آن است که درخواست طلاق توافقی باید در دفاتر خدمات قضایی ثبت شود. بر اساس محل سکونت مشترک زوجین، دادگاه صالحه برای رسیدگی به دادخواست مطروحه مبنی بر طلاق توافقی تشکیل می شود.

۲- در نخستین جلسه دادگاه، دادگاه، زوجین را به داوری و مرکز مشاوره ارجاع می دهد. پس انتظار نداشته باشید که در نخستین جلسه دادگاه، حکم طلاق توافقی صادر شود. در جلسه دادگاه بایستی هر دو حضور داشته باشند. بایستی خواسته خود را مبنی بر صدور گواهی عدم امکان سازش یا طلاق توافقی مطرح کنند.

۳- در مرحله دوم دادگاه طلاق توافقی، اخذ گواهی داوری و مشاوره صورت می گیرد. قاضی نظرات واصله را دریافت می کرد و در صورت لزوم، گواهی عدم امکان سازش صادر می کند.
 

دکتر احسان مصطفوی – رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید با اشاره به مطالعات سرواپیدمیولوژی کرونا در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس یافته ها شاید حدود ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی به این ویروس را تجربه کرده اند؛ البته تاکید می شود که تست های سرولوژی خطاهایی دارند، اما این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

البته شدت آلودگی از یک استان به استان دیگر متفاوت است. بر اساس این یافته ها شاید حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی را تجربه کرده اند. باز هم تاکید می کنم تست های سرولوژی خطاهایی دارد و تست های سرولوژی هنوز به طور کامل تاییدیه های مراجع مربوطه را کسب نکرده اند. در نتیجه در تحلیل نتایج باید احتیاط لازم را به عمل آورد. این نکته هم لازم به ذکر است که این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

وی در این باره افزود: در استان هایی که “سِرومثبت بودن” کمتر است، انتظار داریم در روزها و هفته های آینده دچار پیک های بیشتری شوند. اما استان هایی مثل قم و گیلان و اصفهان و البرز شواهد می گوید درصد قابل توجهی از جمعیت شاید بیماری را گرفته باشند و انتقال در جمعیت عمومی آنها شاید کمتر خواهد شد.
 


اگر از آندسته کاربران موبایل هستید که بیشتر اوقات را با بازی کردن میگذرانید این نوشته را تا انتها بخوانید.

بازی Sky Force Reloaded یک بازی آرکید تیراندازی با هواپیما و با زاویه دیدی عمودی است. این بازی نسخه جدیدتری از بازی Sky Force ساخته استودیوی بازی سازی محبوب، Infinite Dreams است.

اگرچه این بازی ممکن است شما را یاد بازی های تیراندازی با هواپیما در کنسول های قدیمی بیاندازد، اما سازندگان بازی تلاش کرده اند تا با گرافیک جذاب و قوی و همینطور گیم پلی چالش برانگیز، بازی متفاوتی را در اختیار گیمرها قرار دهند.

در این بازی شما وظیفه دارید که در هر مرحله راه هواپیمای خود را از میان دشمنانی که از زمین و آسمان به شما حمله می کنند، باز کنید و ماموریت های خود را به انجام برسانید.

با از بین بردن تسلیحات دشمنان ستاره جمع می کنید و با کمک ستاره ها، هواپیمای خود را مجهزتر می کنید تا بتوانید مدالی که برای انجام هر ماموریت در نظر گرفته شده است را به دست آورید و به مرحله بعد بروید.

با پیشرفت در Sky Force Reloaded می توانید قطعات مختلف هواپیمایتان را تغییر دهید و یک هواپیمای شخصی سازی شده داشته باشید.

بعضی از آیتم ها در این بازی خریدنی هستند و علاوه بر این در بازی تبلیغ هم نمایش داده می شود. با وجود این موارد Sky Force Reloaded یک بازی رایگان و هیجان انگیز است که شما را ساعت ها مشغول خواهد کرد.

تحقیقی نشان داده هر چه زنی فرزندان بیشتری داشته باشد در دوران پیری دندان های کمتری خواهد داشت. طبق پژوهش گروهی از محققان اروپایی، مادرانی که ۳ فرزند داشتند به طور متوسط ۴ دندان کمتر از مادران دارای ۲ فرزند داشتند.

به گفته ی این محققان: «طبق یافته های ما، ترویج بیشتر رعایت بهداشت دهان و دندان، داشتن تغذیه ی متناسب با سلامت دندان ها و مراجعه ی منظم و پیشگیرانه به دندانپزشک – به ویژه در خصوص مادران باردار و دارای فرزند، استراتژی معقولی برای پزشکان بالینی و سیاست های درمانی به نظر می رسد.»

این محققان داده های به دست آمده در سال ۲۰۱۳ از نزدیک به ۳۵ هزار فرد ۵۰ سال به بالا در ۱۴ کشور اروپایی را مورد بررسی قرار دادند.

به طور متوسط، زنان در دهه های ۵۰ و ۶۰ زندگی خود نزدیک به ۷ دندان و مردان ۸۰ سال به بالا ۱۹ دندان را از دست داده بودند.

علاوه بر این، محققات پی بردند مادرانی که بعد از ۲ فرزند ِ هم‌جنس صاحب یک فرزند سوم هم شده بودند، در مقایسه با زنانی که دو فرزند اول آن ها از دو جنس مخالف بودند، دندان های بیشتری را از دست داده بودند. این تفاوت در مردان دیده نشده بود.

یان اسکوارا، ۳۸ ساله و اهل لهستان در حال عبور از منطقه واراناسی در هند بود که با اعضای فرقه مذهبی آگوری در گورستانی در این منطقه مواجه شد. آگوری ها به ریاضت و مرتاضی باور دارند- سبکی از زندگی که در آن پیروان تمام لذت ها را بر خود ممنوع کرده و تنها به دنبال اهداف عرفانی خود هستند.

اسکوارا درباره این مردمان آدمخوار می گوید: گفته می شود که آگوری در فضایی بین مرگ و زندگی است. آن ها معمولاً نزدیک به گورستان ها زندگی کرده و از جنازه ها روغن انسانی می گیرند. مراسمات پس از مرگ نیز در مذهب هندو ممنوع و زشت انگاشته می شود اما آگوری ها با آن مخالفند. آن ها سیستم عقاید خود را دارند که بر اساس نذر کردن برای خدایشان و خوردن چیزهای فاسد مانند گوشت انسان، مدفوع یا سموم انجام می گیرد.

آگوری های آدمخوار تنها گوشت انسان های مرده را می خورند و اغلب از جنازه مردگان به عنوان قربانی و نذر برای ارتباط برقرار کردن با خدایان فرقه خود استفاده می کنند. ریاضت در این فرقه از طریق خلاص شدن از دست شهوت، طمع و شرم به طور کلی بدست می آید.

 

روزه گرفتن با فواصل نامنظم از جمله روش های محبوب برای کاهش وزن است. در این روش شما برای ساعات معینی غذا نمی خورید. طبق آنچه در وبسایت Healthline آمده غذا نخوردن برای بازه های زمانی کوتاه کمک می کند که مقدار کالری کمتری را وارد بدن خود کنید و در نتیجه این اقدام هورمون های مرتبط با کنترل وزن نیز در بدنتان بهینه سازی می شوند.

_ روش اول غذاخوردن با نسبت ۱۶ به ۸ است؛ در این روش شما برای مدت ۸ ساعت مجاز به غذا خوردن هستید و در مقابل برای ۱۶ ساعت نباید چیزی بخورید که توصیه می شود مثلا در اواسط روز بازه غذا خوردن خود را تنظیم کنید تا فشاری به شما وارد نشود.

_ روش دوم این است که به صورت هفتگی یک یا دو روزه ۲۴ ساعته را اجرا کنید. مثلا از شام یک روز تا شام روز بعد چیزی نخورید.

_ در پایان به متد ۵:۲ می رسیم؛ در این روش شما به صورت عادی برای پنج روز در هفته غذا می خورید و سپس در دو روز دیگر آن صرفا ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری در روز مصرف می کنید.

همانطور که اشاره شد این روشها هم باعث کاهش وزن می شوند و هم آب کردن شکم. علت هم این است که وقتی انسان غذا می خورد بدن شروع به تولید انسولین می کند. در طول روزه اما سطح انسولین بدن افت شدیدی پیدا می کند و کاهش سطح انسولین باعث سوزاندن چربی ها می شود.

بیماری افسردگی یکی از رایج ترین اختلالاتی است که درصد قابل توجهی از اشخاص را بخود دچار ساخته است. از علایم افسردگی میتوان به تحریک پذیری اشاره نمود که در بعضی موارد امکان دارد به پیدایش رفتارهای خشونت آمیز و پرخاشگری منجر شود، ضمن این که اشخاص افسرده در زمان گفت و گو با مشاوران، به عدم خشنودی از زندگی، نومیدی، بی انگیزگی و عدم لذت از زندگی اشاره می کنند.

معمولاً اشخاص از نظر الگوی خواب به دو گروه تقسیم می شوند؛ گروه نخست افرادی هستند که صبح های زود از خواب بیدار میشوند و شب ها هم زود می خوابند و گروه دوم افرادی هستند صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها هم تا دیر وقت بیدار می مانند.

ارتباط نسبی بین عادت های زمانی خواب و ریسک افسردگی وجود دارد. پژوهشگران متوجه شدند اشخاص سحرخیز در مقایسه با اشخاص عادی ۱۲ تا ۲۷ درصد کم تر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. همچنین افرادی که صبح ها دیر از خواب بیدار میشوند در مقایسه با اشخاص عادی، ۶ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری افسردگی قرار دارند.

زنان میان سال و سالمندی که شب زود خوابیده و صبح ها هم زود بیدار میشوند کم تر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی خطر ابتلا به افسردگی را احتمالا کاهش می دهد به طوریکه در رابطه با زنان، این خطر 12 تا 27 درصد کم تر است.

کسانی که صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها هم تا دیر وقت بیدار می مانند، بیشتر ممکن است به بیماری افسردگی که نوعی بیماری روانی است، مبتلا شوند.

افرادی که اساساً رغبت به دیر بیدار شدن دارند، میتوانند با زودتر از خواب برخاستن و قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، خطر ابتلای خویش را به افسردگی کاهش دهند.

75 درصد از بیماران افسرده مشکل در خواب( به صورت بیخوابی و پُرخوابی) دارند و همچنین علایم این بیماران در موقع صبح تشدید می شود.

بر اساس نتیجه حاصل از دیگر مطالعات موادی مانند کورتیزول، آندروفین و آنکفالین که باعث شادمانی شده و اثر مستقیم روی بخش های گوناگون بدن من جمله عضلات اسکلتی دارند، منجر به راحتی عضلانی در طول روز می شوند.

میزان ترشح این مواد در داخل بدن در ساعتهای صبحگاهی شدیداً بالا می رود ، به طوریکه مطالعه ای بین تعدادی دانشجو، نشان داده است که میانگین میزان بیماری افسردگی در دانشجویان سحرخیز کم تر از غیرسحرخیز بوده است.

سحرخیزی عامل ارامش اعصاب انسان، مانع بیماری افسردگی و کم حوصلگی است بدین ترتیب خوب است برای سحرخیزی اراده جدّی داشته باشیم و با علم به فایده های سحرخیزی سعی کنیم خود را به سحرخیزی عادت دهیم.

سالاردو ییونی بزرگ ترین کویر نمک دنیا است و آن را یکی از استثنایی ترین و جالب توجه ترین مناظر آمریکای جنوبی می دانند. در این منطقه یک گورستان قطارهای قدیمی، هتلی از جنس نمک و لیتیوم کافی برای تأمین انرژی همه ی وسایل باتری دارتان وجود دارد. اما خود کویر به قدری شگفت انگیز است که صحبت از آن کافی است.

سالاردو ییونی (Salar de Uyuni) در ارتفاع ۳،۶۵۸ متری از سطح دریا و در جنوب غربی کشور بولیوی، در امتداد مرز آن با کشور شیلی قرار دارد. این کویر نمک بر اثر هزاران سال تغییر و تحول در چندین دریاچه ی ماقبل تاریخ به وجود آمده. زمین سالاردو ییونی به قدری صاف است که اختلاف ارتفاع آن در تمامی این منطقه ی ۱۰،۵۸۳ کیلومتر مربعی بیشتر از چند سانتیمتر نیست.

به همین دلیل، وقتی در فصل بارش دریاچه های مجاور به سمت این کویر سرریز می شوند، زمین سالاردو ییونی تبدیل به یک «دریاچه» ی کم عمق با عمقی حداکثر ۵۲ سانتیمتر می شود. این لایه ی نازک آب، سالاردو ییونی را به یک آینه ی عظیم طبیعی تبدیل می کند که تصویر آسمان را در خود انعکاس می دهد.

حس «نامتناهی بودن» زیبا است، اما چه خشک و چه با آب، سالاردو ییونی برای هر عکاسی یک مکان رویایی محسوب می شود. وسعت چشم انداز و نبود یک مرز مشخص در آن، امکان بازی با پرسپکتیو به شکلی منحصر به فرد را برای عکاسان به وجود می آورد.

خبرها از چین حکایت از آن دارد که پس از پیشنهاد قانونی مبنی بر اینکه سگ ها از دسته بندی حیوانات مزرعه خارج شده و در دسته حیوانات همدم انسان قرار گیرند، امکان اینکه خوردن گوشت سگ در این کشور ممنوع شود وجود دارد. وزیر کشاورزی و امور روستایی چین خواهان «تغییر برخی سنت های قدیمی در مورد سگ ها در کشور شده و تاکید داشته که آن ها حیواناتی همدم، نجات دهنده و خدمت رسان هستند».

این تحرکات کمتر از یک ماه پیش از فستیوال جنجالی گوشت سگ یولین (Yulin) رخ می دهد که در جریان آن هزاران سگ با قساوت تمام قصابی شده و در روزهای ورود به تابستان خورده می شوند. در تازه ترین نسه از دستورالعمل منابع ژنتیک احشام و ماکیان وزارت کشاورزی چین که در روزهای اخیر منتشر شده، دیگر سگ در زمره احشام و ماکیان قرار نمی گیرد. بر اساس این دستورالعمل، از این پس تنها تولید مثل، پرورش، خرید و فروش و حمل و نقل این حیوانات با هدف تجاری در چین امکان پذیر خواهد بود. این بدان معناست که از کشته شدن سالانه بیش از ۱۰ میلیون قلاده سگ در چین برای گوشتشان جلوگیری خواهد شد.