جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۲۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اینستاگرام ، توانسته زمینه مناسبی برای گردشگری، مد و تورسیم فراهم کند. به طوری که روز به روز شاهد پیشرفت و نوآوری در این عرصه ها هستیم.

چندی  پیش هشتگ #فم_تریپ در اینستاگرام و بین فارسی زبان ها رایج شد و همچنان مورد توجه است. فم تریپ یا FAMILIARIZATION TRIP، در واقع به معنای سفر آشنایی است. بعضی ها آن را فمیلی تریپ یا FAMILY TRIP خطاب می کنند. و این نوع سفرها معمولا ارزان  هستند و گاهی هم رایگان! بیشتر اوقات مجریان گردشگری برای معرفی مقاصد گردشگری از این تکنیک استفاده می کنند.

هدف فم تریپ، لاکچری گردی نیست، در فم تریپ، شما با خانواده ها و سبک زندگی مردم آشنا می شوید. مرور واقعی و مستند از زیبایی هایی مقاصد گردشگری جهان به منظور فهم خودمانی واقعیت هایی که در رسانه ها، جلوه ای نادرست و اغراق آمیز از آن روایت می شود.

شاید کشور ما بیش از هر جای دیگری به فم تریپ نیاز داشته باشد. با تبلیغاتی که رسانه های غربی علیه ایران راه انداخته اند. در نظر بسیاری از توریست ها ایران کشوری نا امن و نازیبا است. در حالیکه فم تریپ می تواند چنین تصوری را از اذهان دور کند. نمونه اش را چند وقت پیش هدی رستمی انجام داد و نتیجه اش را دیددیم.

جرقه جنگ جهانی دوم با تهاجم هیتلر به لهستان در سپتامبر ۱۹۳۹ زده شد و باعث شد انگلیس و فرانسه با آلمان اعلام جنگ نمایند. طی شش سال پس از ان جنگ باعث شد تا زمین ها و اموال بیشتری در سراسر جهان بدست آید.

از جمله حقایق جنگ جهانی دوم که برای جامعه انسانی بسیار تلخ می باشد، کشته شدن بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون نفر در این هیاهوی پر سر و صدای جهانی بوده است.

کشوری که بیشترین تلفات را در جنگ جهانی دوم داشت روسیه با بیش از ۲۱ میلیون نفر بود. همچنین به ازای هر پنج سرباز آلمانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند، چهار نفر از آن ها در جبهه شرقی بوده اند.

برآورد شده است که در طول هولوکاست ۱٫۵ میلیون کودک کشته شده که در حدود ۱٫۲ میلیون از آن ها یهودی و مابقی کولی بوده اند.

در این نوشته می توانید حقایقی از جنگ جهانی دوم را بخوانید.

با وجود اینکه می‌توان برخی از بررسی‌های سئوی رقبا را به صورت دستی انجام داد؛ اما استفاده از ابزارهای مخصوص این کار می‌تواند به افزایش کارآمدی، جامعیت و تأثیرگذاری اقدامات شما کمک کند.

وب سایت SEMrush ابزار قدرتمندی برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها به کار گرفته که میتوانید از آن استفاده کنید.

5 مورد از قابلیت‌های SEMrush برای غلبه بر رقبا عبارتند از:

• نظارت بر تغییرات رتبه کلمات کلیدی برای دامنه‌های مختلف
• شناسایی برگه‌هایی که بیشترین ترافیک را به وبسایتهای رقیب جذب می‌کنند
• آنالیز شاخص‌های مختلف کلمه کلیدی و تخمین حجم جستجو در بیش از 115 کشور
• قابلیت استفاده از ابزار Keyword Gap برای شناسایی کلیدواژه‌هایی که رقبا برای آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند، اما شما خیر
• آنالیز عملکرد رقبا در موتورهای جستجوی گوگل و بینگ.

یکی از کارهایی که لازم است پس از راه اندازی سایت انجام دهید، ثبت سایت در موتورهای جستجو است. در غیر این صورت شاید روزها طول بکشد تا سایت شما توسط این غول های جستجو پیدا شود. البته  اگر فراموش نکنید که قابلیت ایندکس شدن را در سایت خود فعال کنید.

اگر موتورهای جستجو ندانند که سایت شما وجود دارد، شانس شما برای دیده شدن کاهش نمی یابد بلکه به کل از بین می رود.

ثبت یک وب سایت در موتور جستجو به معنی اعلام وجود یک سایت در موتور جستجو است در حالیکه، ایندکس شدن به معنی اینست که موتور جستجو قبول می کند که وب سایت شما را در بانک اطلاعاتی خود و تحت پوشش سرویس های خود قرار دهد.

برای ثیت سایتتان میتوانید از ابزار وب مستر کمک بگیرید. با استفاده از ثبت سایت مپ، می توانید تمامی صفحات وب سایتتان را یکجا ثبت کنید و این کار براحتی از طریق ابزار وب مستری Google/Bing قابل انجام است.

با توجه به ممنوعیت واردات خودرو در ایران قیمت خودروهای وارداتی سر به فک کشیده و به همین خاطر بازار خودروهای وارداتی کارکرده، داغ تر از گذشته شده. با اینکه خرید این خودروها با افت قیمت همراه است اما اگر در این کار حرفه ای نباشید، حسابی سرتان کلاه میرود.

این روزها با افزایش قیمت ارز، هزینه تعمیر و نگه‌داری خودروهای وارداتی به شدت افزایش پیدا کرده. همین مساله باعث شده تا بابت تعمیر یک خرابی جزئی خودرو نیز، هزینه زیادی را متحمل شوید. از طرف دیگر هر چقدر که قیمت یک خودرو گران‌تر باشد، افت قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل با یک کارشناسی اشتباه و غیر تخصصی، ممکن است نواقص موجود را متوجه نشوید و هنگام فروش آن خودرو، ضرر سنگینی را بپردازید.

اگر قصد خرید و فروش خودروی خارجی دارید این مقاله دیجیاتو را بخوانید تا از چند و چون معاملات ماشین آگاه شوید. خوشبختانه امروزه اینترنت همه کارها را به سادگی یک سرچ کرده است.

اندروید One نسخه‌ای از سیستم عامل موبایل گوگل است که برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند توسعه یافته است. گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل روی پنل پشتی خود دارای نماد آن، Android One هستند. حضور این نماد روی پنل پشتی این محصولات به معنای تضمین عرضه بروزرسانی نرم‌افزاری است.
این نسخه از سیستم عامل اندروید فاقد اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اضافه است. در حقیقت اندروید وان تجربه کاربری مانند اندروید خام را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوگل با ارائه این سیستم عامل قصد دارد کنترل بیشتری روی محصولات اندرویدی داشته باشد.

محصولات دارای سیستم عامل Android One به صورت پیش فرض به سرویس‌های گوگل و اپلیکیشن‌های آن مانند گوگل Duo، یوتیوب و مپس مجهز شده‌اند. در کنار این برنامه‌ها، شاهد حضور اپلیکیشن Google Play Protect نیز در آن‌ها هستیم که امنیت برنامه‌های نصب شده روی این دستگاه‌ها را تضمین می‌کند. این گوشی‌های هوشمند برای استفاده از دستیار گوگل اسیستنت بهینه شده‌اند.

یکی از مزیت‌های اصلی اندروید One، دریافت بروزرسانی اندروید برای مدت زمان 2 سال است. با توجه به این موضوع، اگر دستگاهی مجهز به نسخه وان اندروید 9 را خریداری کنید، حتما اندروید 10 و نسخه بعدی اندروید را دریافت می‌کنید. برای دریافت این آپدیت‌ها نباید زیاد منتظر بمانید چرا که شرکت‌ها تغییری در آن اعمال نمی‌کنند و به صورت مستقیم آن را برای محصولات خود عرضه خواهند کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده، شرکت نوکیا بهترین عملکرد را در زمینه بروزرسانی محصولات خود دارد که علت آن را باید در استفاده از سیستم عامل اندروید وان در این دستگاه‌ها جستجو کرد.

سئو

سئو باعث می شود دسترسی به صفحات یک سایت و خواندن آنها برای بازدیدکنندگان بسیار ساده شود. همچنین باعث می شود بازدیدکنندگان به جای سرگردان شدن در انواع و اقسام موضوعات و اطلاعات، دقیقا همان اطلات لازمی که به دنبالش هستند را پیدا کنند.

این بدان معناست که سئو همان کاری را میکند که باب میل کاربران است و هدف گوگل هم چیزی جز این نیست! جذب ترافیک ارگانیک یکی از دستاورد های بهینه سازی خواهد بود.

بدون داشتن ترافیک، سایت شما موفق نخواهد بود و در این صورت فقط وقت خود را هدر می دهید و اگر می خواهید افراد از سایت تان دیدن کنند، سئو کلید حل این مشکل شماست.

در این صفحه با استفاده از اعداد و ارقام اهمیت سئو نشان داده شده.

این روزها تبلیغات کلیکی هم چنان اهمیت بالایی دارند و می توانند در مدت زمانی کوتاه، ترافیک سایت را تا حد زیادی افزایش دهند. با این حال، گزارش ها نشان می دهد که بیش از ۵۰ درصد ترافیک سایت ها از طریق جستجوی ارگانیک تامین می شود. از آنجایی که پروسه بهینه کردن چند کلمه کلیدی ساده و تبلیغ برای آنها آسان تر از تهیه محتوای سئو شده است، بسیاری از افراد راه اول را انتخاب می کنند.

یکی از تصورات نادرست در مورد ترافیک ارگانیک این است که برخی مردم فکر می کنند، برای گرفتن رتبه بهتر صرفا باید تعداد زیادی پست را به صورت روزانه منتشر کرد. اگر شما هم چنین دیدگاهی دارید، بهتر است همین حالا آن را فراموش کنید: بهتر است تعداد زیادی محتوای ساختاریافته و معتبر که به مخاطبان شما ارزش می دهد را در سایت تان منتشر کنید. نه گوگل و نه کاربران هیچ توجهی به محتوای بی کیفیت و ضعیف ندارند.

در این انجمن می توانید مباحث سئو را دنبال کنید.

در بین طرفداران سریال های خارجی ژانر تاریخی، اکشن و ماجراجویی کمتر کسی پیدا میشود که سریال وایکینگ ها «Vikings» را ندیده باشد و تا به امروز چشم به انتظار فصل ششم این سریال نمانده باشد.

فصل ششم این سریال که این روزها در حال پخش است، فصل پایانی آن خواهد بود اما نگران نباشید قرار نیست جای خالی آنرا هیچ سریالی پر نکند!

طبق اخبار منتشر شده قرار است سرگذشت وایکینگ ها در والهالا هم دنبال شود. والهالا همان بهشتی است که وایکینگ ها به آن اعتقاد دارند و قرار است در آنجا به خدایان و الهه ها گرد هم آیند.

گفته شده که شبکه نتلفیکس میخواهد سریالی با نام Vikings: Valhalla را در آینده پخش کند. اطلاعات مربوط به این سریال را در اینجا بخوانید.

 

تا کنون داستان های زیادی در مورد افرادی که از مرگ بازگشته اند شنیده ایم. چیزی که به آن تجربه پیش از مرگ میگویند عامل اصلی داستان ها است. این تجربیات زمانی رخ می دهند که یک فرد در زمان پیش از مرگ خود قرار می گیرد و باور دارد که زندگی پس از مرگ را تجربه می کند.

دکتر سم پرنیا مدیر بخش تحقیقات مراقبت های ویژه و احیا در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در این باره می گوید:

توضیحات علمی مشخصی برای این واکنش ها وجود دارد و احتمالا مغز در این لحظات به عنوان نوعی تکنیک بقا تلاش می کند که خود را اسکن کند.

به گفته او بیمارانی که تجربه پیش از مرگ دارند میتوانند صداهای پیرامون را بشنوند و کلیه مکالماتی که در اطرافشان رخ می دهد را ضبط کنند ...

در اینجا می توانید متن کامله این مقاله را بخوانید.

پس از آنکه موج جدید فیلترینگ سایت های دانلود فیلم شروع شد کاربران شروع به ریپورت کردن صفحات شبکه های نمایش خانگی در شبکه های اجتماعی کردند. اولین نتیجه اش این شد که شبکه های نمایش خانگی مجبور شدند صفحات شان را پرایوت کرده و از حالت عمومی خارج کنند.

به نظر می رسد شاهد اتفاقی که چند سال پیش برای تاینی موویز (بزرگترین سایت دانلود فیلم ایران که زمانی رتبه ۲۸ الکسا را در کشور داشت) این بار در ابعادی گسترده تر برای سایت های دانلود فیلمی مثل دیبا مووی، فیلم تو مووی، فردا دانلود، 30نما و موارد مشابه رخ داده است.

در هر حال باید منتظر ماند و دید شکایات مردمی نسبت به این اتفاق به کجا ختم خواهد شد و سرنوشت سایت های دانلود فیلم چه خواهد بود، آیا آنها در نهایت مجبور هستند محتوایی غربال شده همچون VOD ها را برای دانلود در اختیار کاربران قرار دهند یا آنکه دوباره با مهاجرت به سرورهای خارجی کارشان را از سر گیرند.

بسیاری از کاربران معتقدند که VOD ها به جای آنکه محتوایشان را بهینه سازی کنند و کارشان را بهتر کنند به استراتژی حذف رقیبان روی آورده اند.

با اینکه منابع زیادی ادعا دارند آخرین تکنیک های سئو را آموزش میدن، هنوز نمیشه به یکی از اونها اکتفا کرد. چون هر کارشناس برداشت متفاوتی از تغییرات گوگل داره و احتمالا راهکارهاشون هم با هم متفاوت هستند.

گوگل روز به روز الگوریتم های رتبه بندی را توسعه میده و از طرفی ریزترین نکات را وارد پروسه جستجو می کنه. اون چیزی که از خوندن چندین کتاب و مقاله  متوجه شدم، تولید محتوای با کیفیت و در اولویت قرار دادن کاربران است.

برای مثال در مقاله ای خواندم؛ گوگل همیشه در تلاش است تا با انتشار الگوریتم های مختلف، فضای بهتر و راحت تری را برای استفاده کاربر فراهم کند. مدتی است که بهبود تجربه جستجو تبدیل به هدف نهایی گوگل شده و شما هم باید پا به پای گوگل جلو بروید ...

با اینکه فناوری ساخت باتری گوشی ها به جایی رسیده که ظرفیت بالایی در نگهداری شارژ دارند. اما پس از مدتی که از استفاده آنها بگذرد مثل روزهای اول شارژ نگه نمیدارند، مشکل از کجاست؟

این درست است که هر باتری عمر مشخصی برایش تعیین می شود، اما موارد متعددی وجود دارند که اگر رعایت نشوند باعث خرابی زودتر از موعد باتری می شود. کارهایی مثل شارژ و استفاده هم زمان از گوشی، داغ شدن بیش از حد و ... هر کدام به نحوی در خرابی باتری تاثیرگذارند.

در این مقاله به مواردی که باعث میشوند باتری گوشی زودتر خراب شود اشاره شده. تصورات غلطی هم در مورد باتری ها وجود دارد که به آنها پرداخته شده.

حتی امروز هم با این همه وبگردی که کاربران انجام می دهند، درصد کمی از افراد، از رقابت بین موتور های جستجو باخبرند و مابقی افراد فکر می کنند که همه اینترنت در همین گوگل است و بس!

البته در اینکه گوگل برترین موتور جستجوی حال حاظر است و به خودی خود دنیای وسیعی دارد شکی نیست. اما گوگل همه چیز تمام نیست و در موارد متعدد دیده شده که سایر موتور های جستجو عملکرد متفاوت یا بهتری از خود نشان می دهند.

البته حدود ده سال پیش کاربران مردد بودند که بین موتورهای جستجوی مختلف کدام را انتخاب کنند؟ این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید.

با اینکه گوگل امروزی با گوگل ده سال پیش تفاوت های عمده ای دارد و حالا انتخاب اول کاربران شده. اما بهتر است جستجو هایتان را با چند جستجوگر مختلف انجام دهید تا نتایج بهتری به دست آورید. زمانی که از نتایج گوگل چیز دندان گیری عایدتان نشد، بینگ یکی از گزینه های پر رنگ در جستجو است.

با اینکه فناوری های نوین روز به روز بهتر و بهتر تر می شوند، هنوز کتاب و کتابخوانی به قوت خود باقیست.

کتاب داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز عنوان کتابی است که بیشترین فروش کتاب در جهان را از آن خود کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن تاکنون به فروش رسیده است.

اگرچه عده ای معتقدند که این کتاب بهترین اثر چارلز دیکنز نیست، اما باید اعتراف کرد که داستان آن تاثیرات بسیاری در تاریخ ادبیات داشته است. چارلز دیکنز یکی از شناخته شده ترین مشاهیر ادبیات انگلیس است. قدرت تخیل، ظرافت طبع، تسلط بر زبان و تنوع آثار نو و خلاقش او را در زمره افراد معدودی قرار داده است که به حق شایسته عنوان نابغه اند.

این داستان جوانی کشاورز زاده را تحت تعالیم اشرافیگری های فرانسوی در سالهای منتهی به انقلاب، و خشونتهای انقلابیون را نسبت به اشراف سابق، در سالهای اول انقلاب فرانسه به تصویر می کشد. در این جریانات ماجرای چند نفر دنبال می شود، از همه مهمتر چارلز دارنه، اشرافی فرانسوی سابق که علی رغم ذات خوبش، قربانی هیجانات ضد تبعیض انقلاب می شود و سیدنی کارتن، وکیلی بریتانیایی که فراری است و تلاش می کند زندگی ناخوشایندش را با عشق به همسر دارنه، لوسی مانه نجات دهد ...

در این نوشته می توانید در مورد ده کتاب پرفروش دنیا بخوانید.