جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

سهمیه بندی بنزین در دولت نهم و دهم نیز اجرا شده بود اما در کنارش سهمیه ای هم برای بنزین سفر اختصاص می دادند، حالا باید دید آیا با طرح جدید سهمیه بندی، توجهی به سفرهای بین شهری خواهد شد یا نه.

پس از لغو سهمیه بندی بنزین، کارت سوخت ها به فراموشی سپرده شد و دیگر کسی دغدغه بنزین سفر نداشت تا چهارشنبه شب که یکباره اعلام شد بنزین سهمیه بندی شده است. در دولت دوازدهم طرح سهمیه بندی بنزین باز هم اجرا شد با این تفاوت که بی اطلاع از آن مردم را شوکه کردند. ولی از مدتها قبل برخی از مردان دولت دوازدهم پیش بینی کرده بودند که قرار است این طرح اجرا شود. وزارت میراث فرهنگی در نامه ای به وزارت نفت نوشت که اگر قصد اجرایی شدن آن وجود دارد، به فکر سفرهای مردم هم باشید.

حالا باید دید آیا دولت تدبیر و امید فکری به حال سفرهای مردم خواهد کرد یا نه. ضمن اینکه در روزهای آینده تعطیلات بهمن ماه و سپس تعطیلات نوروز 99 فرصتی برای انجام سفرهای داخلی خواهد بود به خصوص به شهرهای جنوبی . همان شهرهایی که قرار بود در فصل زمستان برای دیدن شان تعطیلات یک هفته ای و زمستانی در نظر گرفته شود. اما با این اوصاف به نظر می رسد در سفرهای داخل شهری نیز مردم با مشکل رو به رو شوند چه برسد به سفرهای بین شهری.

گوگل همواره در تلاش بوده تا سریعترین وبگردی را در حین سادگی برای کاربران فراهم کند. اپلیکیشن Google Go دستاورد همین تلاش هاست که به محبوبیت زیادی رسیده است.

این اپلیکیشن که توسط گوگل توسعه یافته است نمونه کاملی از مرورگر اینترنتی را برای گوشی های هوشمند فراهم آورده است. جستجوی سریع و بی نقص در کنار امکانات بی حد و مرز در این اپ گرد هم آمده تا کاربران را شگفت زده کند.
برای کار با Google Go تنها کافیست تا به اینترنت متصل باشید و موضوع مورد نظرتان را در کادر موجود در صفحه جست و جو کنید تا تمامی نتایج در سریع ترین زمان ممکن به نمایش در آیند.

بر خلاف حالت جست و جو توسط مرورگر ها دقت این نرم افزار بسیار بالاتر است و حتی هنگام به نمایش در آمدن تصاویر و گیف های جست و جو شده خواهید توانست که آن ها را به گونه ای فوق العاده با سازماندهی همگام با صفحه نمایش مشاهده کنید. مهم نیست که شما به چه زبانی صحبت می کنید و یا اینکه موراد جست و جو شده را با چه زبانی تایپ کرده اید بلکه کافیست تا یک بار گزینه موجود را لمس نمایید تا زبان مورد نظرتان در لحظه سوییچ شود. همچنین لازم به ذکر است که در این برنامه سیستم نمایش نتایج پیشنهادی بسیار سریع تر عمل کرده و یک تجربه فوق العاده را در اختیارتان می گذارد.

این برنامه را میتوانید فروشگاه رسمی گوگل دریافت کنید.

ششمین قسمت از سری فیلم های آخرالزمانی ترمینیاتور در حالی که آرنولد و جیمز کامرون در ساخت آن حضور داشتند گویا نتوانسته آنطور که باید انتظارات را برآورده کند و داستانی متوسط را روایت کرده است.

نابودگر؛ سرنوشت تاریک (Terminator؛ Dark Fate)؛ فیلمی اکشن، علمی تخیلی به کارگردانی تیم میلر است. این فیلم دنباله ای مستقیم بر فیلم های نابودگر و نابودگر ۲ می باشد، و سایر فیلم ها و سریال ساخته شده از این سری را نادیده می گیرد.

این فیلم توسط تیم میلر و زیر نظر جیمز کامرون ساخته شد. سرنوشت تاریک با واکنش متوسط منتقدان همراه بود. عملکرد تیم بازیگری و سکانس های اکشن تحسین شد اما از نظر فیلم نامه و طرح داستانی تکراری و نحوه روایت مورد انتقاد قرار گرفت. فیلم عملکرد ضعیفی در گیشه داشت. گویا وقتش رسیده که آرنولد و سیلوستر استالونه بازنشسته شوند.

سرنوشت تاریک ۱۹۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است در حالی که بودجه ساخت آن ۱۹۶ میلیون دلار بوده است.

داستان فیلم از این قرار است که؛

ماجرا در سال 1998 آغاز می شود یعنی جایی که سارا کانر و پسرش جان در حال فرار هستند اما یک نابودگر از راه می رسد و کار را برای آنها سخت می کند. 22 سال پس از آن اتفاق، بار دیگر دو فرد از آینده به گذشته سفر می کنند تا ماموریت شان را انجام دهند. اولی گریس نام دارد که انسانی ارتقاء یافته است و وظیفه دارد از دختر جوانی به نام دنی محافظت نماید و در نقطه مقابل، یک نابودگر جدید هم فرستاده شده تا دنی را نابود نماید و آینده را تغییر دهد. در میان تقابل این افراد، به یکباره سارا کانر هم از راه می رسد و این سه زن تصمیم می گیرند سفری را برای نجات آینده آغاز نمایند و در این راه سراغ یک آشنای قدیمی (آرنولد شوارتزنگر) هم می روند ...

دیپ وب یا وب پنهان، بخشی از وب است، که محتوای آن توسط موتورهای جستجوی استاندارد قابل ایندکس نیست. دیپ وب می تواند شامل استفاده های معمول یا مجرمانه باشد.

دیپ وب منبع اطلاعاتی تقریبا بی پایانی است. بر اساس بعضی منابع، وب ایندکس شده یا وب نرمال فقط حدود 3 تا 25 درصد کل وب است و بعضی دیگر معتقدند که محتوای این وب پنهان 500 برابر وب غیر پنهان است. هر چند مطالعات انجام شده در این باره با یکدیگر متفاوتند اما بر اساس همه آنها دیپ وب از نظر داده ها بسیار غنی تر از وب معمولی یا وبی است که ما می شناسیم.

می توان گفت که کل وب یک کوه یخی است که دیپ وپ یک قسمت از آن است که در زیر آب ها پنهان و قسمت دیگر که در سطح آب نمایان است همان وبی است که ایندکس شده است.

اما به جز وب پنهان و وب آشکار واژه دیگری نیز رایج است که به بخش تاریک وب اشاره دارد. دارک وب به مجموعه وب سایت هایی گفته می شود که برای همه قابل دیدن است اما IP آدرس های سرورهایی که آن ها را اجرا می کنند، پنهان است بنابراین هر کاربر وبی می تواند این وب سایت ها را ببیند.

دیپ وب (Deep Web) به تمام صفحات وبی گفته می شود که موتورهای جستجو قادر به یافتن آنها نیستند. بنابراین دارک وب زیر مجموعه دیپ وب است اما دیپ وب شامل تمام پایگاه های اطلاعاتی کاربر، صفحات وب میل، گردهمایی های وب که مستلزم ثبت نام هستند و صفحات پشت Paywall ها نیز می شود. تعداد زیادی از صفحات این چنینی برای کارهای پیش پا افتاده روزمره وجود دارند.

چندی پیش اینستاگرام تصمیم گرفت تا تعداد لایک‌های پست‌ها را از دید عموم مخفی کند و تنها آن‌ها را به صاحبین آن نشان دهد.

هدف اینستاگرام از مخفی کردن تعداد لایک‌ها، بیشتر به تلاش این کمپانی مبنی بر جهت دادن به این شبکه اجتماعی است. ایده اصلی، از بین بردن فضای رقابتی ایجاد شده و همچنین معرفی فضایی است که کاربران در آن بتوانند با افرادی که دوست دارند به سادگی در ارتباط باشند.

پس از کشورهای کانادا، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، برزیل، نیوزیلند و استرالیا؛ تعداد لایک‌های عکس‌ها و فیلم‌های این شبکه اجتماعی در آمریکا نیز پنهان شده است. با این حال با توجه به آزمایشات مشابه در چند کشور دیگر، همچنان معلوم نیست که این تغییر تاثیرات مثبت بر اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌گذارد یا خیر.

گوگل همیشه در تلاش است تا نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهد. با این حال محدودیت هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه بهتر، افزایش می یابد.

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند: سئو تکنیکال،  بازاریابی محتوا، لینک سازی هدفمند هستیم.

سئو

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئوی مناسب، کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

درصورتی که گوگل سایت شما را به کاربران پیشنهاد دهد چه نیازی به تبلیغات دارید؟

بازی Traffic Rider برای آندسته از افرادی که جنون سرعت با موتور را دارند طراحی شده. Traffic Rider بدون هیچ مقدمه و حاشیه‌ای وارد اصل داستان می‌شود. شما به همراه موتور سیکلت اولیه خود در خیابان قرار می‌گیرید. ماموریتتان این است که پیش از رسیدن موعد مقرر، خود را به خط پایانی که برایتان تعیین گردیده برسانید.

زمان محدود است و هر بار که یک مرحله را شروع یا تکرار می‌کنید، فرم حرکت و حجم ماشین‌های داخل خیابان تغییر می‌کند. بدین ترتیب تجربه دوباره هر مرحله چالشی جدید محسوب می‌شود و چه بسا در دفعات بعدی مرحله مورد نظرتان سخت‌تر یا حتی ساده‌تر می‌شود. بدین ترتیب، این شمایید و موتور سیکلت و جاده شلوغ پیش رویتان ...

حتی ماشین هایی که در خیابان هستند هم قصد دارند شما را زمین بزنند باید بسیار مواظب باشید چون با یک بازی هوشمند و چالش برانگیز طرف هستید.

اینجا در مورد بازی بیشتر بخوانید.

بی شک در لیست بهترین فیلم های 2019 چندین فیلم ترسناک هم به چشم می خورد. خزنده «Crawl» یکی از فیلم هایی است که طرفداران ژانر وحشت را خوشحال خواهد کرد.

لزوما تمام فیلم های ترسناک، نیازی به موجودات شیطانی و وقایع ماورا طبیعی ندارند و Crawl هم یکی دیگر از همین فیلم ها است که با تکیه بر اتفاقات واقعی موفق به خلق دقایقی شدیدا پرتنش و پراسترس شده است

داستان فیلم در مورد دختری است که پس از مطلع شدن از وقوع طوفان و سیل در منطقه فلوریدا و بدون توجه به هشدار های تخلیه منطقه، برای پیدا کردن پدرش که چند روزی است از او خبر ندارد وارد شهر می شود و پس از ورود به خانه پدر، او را مجروح و بی هوش در زیرزمین پیدا می کند.

اما سیل شدیدی که شهر را گرفته با خود مهمان های ناخوانده ای را هم به همراه آورده است و درست زمانی که دختر در حال تلاش برای خارج کردن پدرش از زیرزمین است، یک کروکودیل سر می رسد و به آن ها حمله می کند.

حال این دختر و پدر باید با تهدید های مختلفی از کروکودیل های وحشی که زیرزمین خانه شان را تصرف کرده اند و از آن ها بدتر بالا آمدن ثانیه به ثانیه آب که می تواند باعث خفه شدن آن ها شود مقابله و راهی برای خارج شدن از این وضعیت پیدا کنند. فیلم خزنده همچنین جدا از ترسناک بودن ارتباط پدر و فرزندی را هم به خوبی به تصویر میکشد و اثری است که قطعا ارزش دیدن را دارد.

وقتی صحبت از ایتالیا می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، تصاویر اشتها‌ برانگیز پیتزاهای پر از پنیر و انواع و اقسام پاستاهای طعم‌دار است.

غذای ایتالیایی‌ها معمولا مفصل است. به ندرت خواهید دید که یک ایتالیایی برای وعده‌ی ناهار ساندویچ بخورد. به علاوه، ایتالیایی‌ها دوست دارند غذا را با صبر و حوصله بخورند و از طعم آن لذت ببرند.

در شمال ایتالیا اکثر غذاها با گوشت و محصولات دریایی تهیه می‌شوند، در حالی که در جنوب ایتالیا گوجه‌فرنگی یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی اصلی اکثر غذاها است.

هر ایتالیایی در سال تقریبا ۲۸ کیلو پاستا مصرف می‌کند. ریشه‌ی اصلی پیتزا به ناپل ایتالیا باز می‌گردد. پیتزا تنهای غذایی نیست که زمان سفر به ایتالیا باید آنرا تجربه کنید. پیشنهاد میشود غذاهایی که در ادامه ذکر می شوند را نیز برای یک بار هم شده امتحان کنید.

سالاد کاپریس با سس پستو، سالاد سیب زمینی و هشت پا، پاستا کربنارا، لازانیا، راویولی، پیتزای مارگاریتا، ریزوتو قارچ، آرانچینی و ...

یکی از محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما، فیلم «کازابلانکا» است که باعث شهرت شهری با همین نام در مراکش شده است.

کازابلانکا ماجرای عاشقانه ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی و دربارهٔ بحران پناهجویان به تصویر می کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. او باید بین «عشق به زن مورد علاقه اش» و «کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی ها» تنها یکی را انتخاب کند ...

از داستان فیلم کازابلانکا که بگذریم و قطعا همه آن را دیده ایم. کمی هم در مورد شهر کازابلانکا بگوییم.

کازابلانکا بزرگ ترین شهر مراکش و مهم ترین بندر کرانه اقیانوس اطلس است و از مهم ترین شهرهای قاره آفریقا به شمار می رود.

پرتغالی ها در زمان حکومت خود در کازابلانکا، نام شهر سفید را برای این منطقه برگزیدند و اواخر قرن ۱۸ بازرگان اسپانیایی نام کازابلانکا را برای این محدوده برگزید.

یکی از آثار مهم تاریخی کازابلانکا، «مسجد حسن دوم» است که به عنوان بزرگترین مسجد مراکش شناخته می شود و معماری آن تجلی فرهنگ و هنر مراکشی است. بیش از صد هزار نفر نمازگزار به صورت همزمان می توانند در مسجد حسن دوم نماز بخوانند. لازم به یادآوری است که ورود غیر مسلمانان به مسجد حسن دوم ممنوع است.

دیدنی های بسیاری در این شهر وجود دارد، به همین خاطر یکی از گزینه های ثابت برنامه تورهای مراکش بازدید از کازابلانکا است.

رودخانه آمازون با حدود 6400 کیلومتر طول، دومین رودخانه ی طولانی در جهان است با این وجود هیچ پلی روی آن ساخته نشده است!

رود آمازون تنها کمی از نیل کوتاه تر است و بزرگترین رودخانه ی حجیم می باشد. تا کنون بیش از 3000 گونه ماهی در آمازون شناخته شده، و هنوز هم گونه های جدید در حال کشف شدن هستند.

رود آمازون از رشته کوه آند سرچشمه می گیرد و به اقیانوس اطلس می ریزد.

با اینکه آمازون دومین رود طولانی جهان است اما هیچ پلی روی آن ساخته نشده. تنها راه تردد بین دو سوی رودخانه کشتی، لنج و قایق هستند. اگر هوس سفر به برزیل را دارید حتما سری به جنگل و رود آمازون بزنید، قطعا انبوه ترین جنگل و پر آب ترین رود دنیا تماشایی خواهد بود.

حدود 2 نفر از هر 3 مرد، تا سن 60 سالگی تجربه ی ریزش مو دارند، و اکثر اوقات این امر به دلیل الگوی طاسی آنها است. این نوع از ریزش مو که توسط ترکیب ژن ها و هورمون های جنسی مردانه ایجاد می شود، معمولاً یک الگوی کلاسیک را دنبال می کند، که مو از ریشه ها ناپدید می شود و باعث ایجاد خط موی M شکل می شود.

تاکنون پژوهشگران عوامل بسیاری را به ریزش مو ربط داده اند. عواملی چون استرس، کمبود ویتامین، عوامل ژنتیکی و ... اما در تازه ترین پژوهش ها مشخص شده که ریزش مو با میزان استراحت و کار رابطه مستقیم دارد.

بر اساس این پژوهش مشخص شده، افرادی که بیشتر از ۵۲ ساعت در هفته کار می کنند موی سر خود را با سرعت دو برابر بیشتر از آنهایی که کمتر از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند از دست خواهند داد.

موبایل ها سریعتر از سایر ابزار دیجیتال از رده خارج می شوند و به مرحله بازیافت میرسند. اگر فکر میکنید که بازیافت موبایل چندان اهمیتی ندارد بهتر است این ویدئو را تماشا کنید.

در طراحی موبایل از عناصر متعددی استفاده می شود که بسیاری از آنها با ارزشند. طلا یکی از این عناصر است که در طراحی برد موبایل ها از آن استفاده میشود. به دلیل رسانایی بالای طلا از این عنصر با ارزش برای طراحی مدارهای موبایل استفاده میشود.

البته استخراج و تفکیک سازی این طلا به همین سادگی هم نیست که تصورش می شود. اگر چنین بود تا کنون مافیای بازیافت گوشی های موبایل نیز شکل گرفته بود.

با اینکه روز به روز شرکت های زیادی ظهور می کنند که خدمات هاست و میزبانی سایت را ارائه می دهند، اما پیدا کردن وب سرور خوب کار چندان ساده ای نیست.

اگر شرکتی که میخواهید از آن اقدام به خرید هاست اقدام کنید، ویژگی های زیر را نداشت بهتر است گزینه دیگری را بررسی کنید.

ــ دارای نماد الکترونیک معتبر باشد.
ــ دارای آدرس فیزیکی معتبر و قابل رجوع باشد.
ــ زمان پشتیبانی و کاری خود را به طور دقیق در سایت ذکر کرده باشد.
ــ پشتیبانی خارج از ساعت کاری داشته باشند.
ــ خدمات بک آپ داشته باشد.