جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۲۷ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آلینا یاکوپووا ۶ ساله به لطف فناوری و چهره زیبایی که دارد، توانسته توجه ۲۲ هزار فالوور در اینستاگرام را به خود جلب کند. این دختر ۶ ساله اهل مسکو است و از ۴ سالگی وارد عرصه مدلینگ شده و حالا به عنوان زیباترین دختر جهان شناخته می شود.

او که با برند لباس ایتالیایی Monnalisa Kids و روسی Yudashkin kids و Gloria Jeans توانسته پول خوبی هم برای آینده اش پس انداز کند. البته به این نکته باید اشاره کرد که در چنین سنی درصد بالایی از دختر بچه ها جذابیت فراوانی دارند و نمیشود این زیبایی آلینا یاکوپووا را منحصر به فرد دانست.

با این سرعتی که شهرت آلینا پیشرفت میکند  احتمال اینکه در آینده ای نه چندان دور شاهد حضورش در عرصه سینما نیز باشیم بالاست.

اگر دنبال یک مقصد متفاوت برای ایرانگردی هستید، شهر سوخته زابل همان جایی است که دنبالش هستید. شهری باستانی با رمز و راز فراوان!

برای دسترسی به شهر سوخته ابتدا باید به زابل سفر کرد. شهر سوخته در ۵۶ کیلومتری زابل در حاشیه‌ی جاده‌ی زابل به زاهدان قرار دارد.

تا کنون کشفیات عجیب فراوانی در شهر سوخته صورت گرفته اما رازهای زیادی هم هنوز سر به مهر مانده اند!

در اینجا؛ یک چشم مصنوعی کشف شده که زمان ساختش به ۴۸۰۰ سال پیش برمیگردد و متعلق به زنی ۲۵ تا ۳۰ ساله بوده است.
ــ اولین جراحی مغز در ۴۸۰۰ سال پیش در شهر سوخته انجام شده است.
ــ‌ مردمان آن روز شهر سوخته از شطرنج و تخته نرد استفاده می‌کرده‌اند.
ــ پارچه‌هایی که در شهر سوخته یافت شده مطلقاً در هیچ کجای ایران یافت نشده است.
ــ یک خط کش چوبی باستانی با دقت نیم میلی متر در شهر سوخته یافت شده است.

به نظر شما سفر به چنین منطقه پر رمز و رازی تا چه اندازه می تواند هیجان انگیز باشد؟

کوه آتشفشانی کلیوچوسکایا

 

صخره‌های طلایی بر فراز رودخانه سینیایا

تقابل نور و تاریکی

این هفته شرکت Unicode Consortium در اقدامی جالب لیست ده ایموجی که بیشترین استفاده را توسط کاربران در شبکه های اجتماعی داشته اند، منتشر کرده. گفتنی است این شرکت مسئول حفظ Unicode Standard است که خود توافقنامه ای برای رمزنگاری دیجیتال، نمایش متن، نماد و ایموجی ها محسوب می شود. این اولین بار است که چنین سازمانی نسبت به انتشار اطلاعات داخلی خود در خصوص پرکاربردترین ایموجی ها اقدام می کند.

در زیر لیست ده ایموجی با بیشترین استفاده آمده است:

1- اشک شادی
2- قلب قرمز
3- لبخند عاشقانه
4- غلت خوردن از خنده
5- لب های خندان به همراه چشمان خندان
6- تشکر
7- دو قلب
8- چشمان اشکبار
9- بوسه با قلب
10- لایک

ماه گذشته فردی ۲۶ ساله به نام «هیبیکی ساتو» به یک سلبریتی ژاپنی حمله کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار داد.

به گفته متهم وی در یکی از عکس های سلفی این خواننده متوجه انعکاس تصویر یک ایستگاه در چشمش شده و با استفاده از گوگل استریت توانسته محل آنرا پیدا کند. وی سپس با کمین در همان ایستگاه خواننده را پیدا کرده و با تعقیب وی ساختمان محل سکونتش را شناسایی کرده است.

در نهایت با نقشه از پیش تعیین شده به این ستاره پاپ حمله کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

همواره افراد تبه کار بیشترین سود را از فناوری برده اند و این امر اجتناب ناپذیر است.

با اینکه همه ادعا می کنند که درباره مسائل جنسی و زناشویی بیشتر از بقیه می دانند، اما همواره بیشترین آمار طلاق در کشورمان مربوط به نارضایتی های جنسی می شود و اینکه زوجین از پس برآورده کردن نیازهای هم بر نمی آیند.

روزیاتو اقدام به معرفی سی کتاب در این باره کرده که هر یک در نوع خود بسیار ارزشمند هستند. از اینجا می توانید به این مقاله دسترسی داشته باشید.

حتی اگر فکر می کنید که در روابط زناشویی استادید و خیلی حرفه ای عمل می کنید، پیشنهاد می شود یکی از این کتاب ها را بخوانید. همواره نکاتی وجود دارند که از ذهنتان دور مانده اند.

اما چرا با وجود این همه منابع آموزشی هنوز افراد اطلاعات کمی در این باره دارند؟ آیا بهتر نیست این مسائل نیز از دوران نوجوانی و در مدارس تدریس شوند؟

حسن روحانی در نشست خبری روز گذشته گفت: در ترکیه یک لیتر بنزین ۱۵هزار تومان و در اروپا ۲۰ هزار تومان است؛ البته ما هم دنبال این نیستیم بنزین هزار تومانی را ۱۵ هزار تومان کنیم اما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییراتی در این زمینه هستیم.

لامصب میدونی همشه یک صحنه و تصویر است اما همون یک صحنه هم دایم منو وسوسه میکنه که برم. برم و کنار بقیه یا تنها به این خانه های رنگی به این صخره و به این منظره خیره شوم. کدوم منظره؟ بفرمایید:

 

سفر به اروپا

 

ذهن رو قشنگ درگیر خودش میکنه و خیره میشی به روبرو. آدمهای مست و خشوحالی که روی صخره نشسته اند یا در کوچه ها می لولند رو شاید ببینم و شاید نبینم . نه. نمیشه. باید برم.

اروپا از اون دست مقاصدی است که هنوز به نظرم کشف نشده. همه زرتی میرن فراسنه و ایتالیا و آلمان. حتی همین منظره که می بینید هم مشهوره. من بیشتر با رومانی، مجارستان، بلغارستان و بافت شرقی اروپا حال می کنم حتی لتونی و لیتوانی. از اون تیکه سردش یعنی دانمارک و فنلاند و ایسلند کمتر خوشم میاد چون سرمایی هستم.

یادمون نره که روسیه هم بخشی از اروپاست اما اونقدر وسیع و متنوعه که فرهنگش رو متفاوت تر از اروپا می دونیم و وقتی میگیم تور اروپا منظورمون قطعا روسیه نیست و حتی ترکیه هم نیست.

 

شما چه برنامه ای برای سفر دارید؟

رفتن به اروپا تقریبا دلیل نمی خواد، کافیه بودجه داشته باشی. کیه که اسم جایی و جاذبه ای رو در ایتالیا، رم، فلورانس، پاریس ، فرانسه، اسپانیا، مادرید، بارسلون، منچستر و لندن، آمستردام، آلمان و حتی دقیقتر اسم جاذبه ها: برج کج پیزا، برج ایفل، آثار باستانی یونان، خیابان شانزه لیزه، ... رو نشنیده باشه

پس دلیل لازم نیست، پولش رو جور کنید و اقدام کنید. ایشاا... که ویزایش هم می آید و می روید

رفتن همانا یکبار نخواهد بود و شما بارها هوس اروپا خواهید کرد

 

اروپا تو را می خواند

 

از شروع کسب و کار تا رسیدن به موفقیت، فراز و نشیب های بسیاری پیش روست. معمولا کسب و کارهای اینترنتی باید علاوه بر ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت بر روی رتبه های بالاتر هم رقابت داشته باشند. در اینجا تعریف ساده ای از این رقابت ارائه شده و به خوبی ببیان شده چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند.

اما بهتر است پیش از شروع کسب و کارتان به موارد زیر هم توجه داشته باشید تا مسیر موفقیت را هموارتر شود.

ــ‌ ایده های خوبی داشته باشید
ــ‌ نقشه راه خود را به خوبی ترسیم کنید
ــ‌ خدمات و محصولات عالی
ــ‌ بیشتر از رقبا تلاش کنید
ــ‌ از دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید
ــ راه های جدید را امتحان کنید!

کتابخوانی راهیست برای کسب دانش و رسیدن به بلوغ فکری، هر هدفی که از خواندن کتاب داشته باشید بی شک باز هم سود خواهید برد چه کتاب های آموزشی بخوانید یا آنکه کتاب داستان و رمان.

اما پیش از هر کاری باید خود را به خواندن کتاب عادت دهید. از وقتی که گوشی های هوشمند و اینترنت پر سرعت فراگیر شده دیگر عادت به خواندن کتاب خیلی دشوار شده! مواردی که باعث می شوند شما یک فرد کتابخوان نباشید از این قرارند:

ــ احساس میکنیم سرعت خواندن ما بسیار کند است و پیشرفت خوبی نداریم.
ــ مطالعه کتابها را آغاز میکنیم اما آنها را به پایان نمیبریم.
ــ در زمان مطالعه کردن، نمیتوانیم به شکل کامل و مناسب، تمرکز داشته باشیم.
ــ کتابخوانی برای ما خسته کننده است.
ــ کتابخوانی و مطالعه در کوتاه مدت برای بسیاری از ما، لذت ایجاد نمیکند.
ــ بسیاری از کتابهایی که میخوانیم به «توصیه» یا «تحمیل» دیگران تعیین شده است.
ــ در لحظاتی که تصمیم به مطالعه و کتابخوانی میگیریم، کتاب مناسبی در اختیار ما یا در ذهن ما وجود ندارد.

سئو کلاه سیاه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که بر خلاف قوانین موتورهای جستجو بوده و در عین حال ممکن است که موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گردند.

چنین تکنیک هایی در نهایت موجب حذف وب سایت از نتایج جستجو شده و حداقل جریمه آن افت شدید رتبه سایت است.

برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده بی رویه از کلمات کلیدی، مخفی کاری و ایجاد شبکه های گسترده بک لینک.

در مقابل سئو کلاه سفید اقداماتی است که مطابق با قوانین موتورهای جستجو است و در طی آن محتوایی با کیفیت برای کسب حداکثر رضایت کاربران در وب سایت تولید می گردد. روزگاری در کشور ما هم به سئوی کلاه سفید اهمیت بسیار زیادی داده میشد. نمونه اش را می توانید در این خبر ایسنا مشاهده کنید.

مدیریت زمان نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره و کاری ما دارد و میزان موفقیت ما در بهره گیری از زمانی است که در اختیار داریم. با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که چه زمانهایی را در طول روز از دست می دهیم که مجموع همین زمان های از دست رفته می تواند هر کسی را در کار و حرفه اش به موفقیت برساند.

زمان را نمی توان بازیابی کرد یا به عقب برگرداند بنابراین مدیریت و بهینه سازی زمان را باید به طور مستمر انجام داد. خیلی اوقات پیش می آید که افسوس گذشته و زمان از دست رفته را می خوریم اما این کار سودی در بر ندارد. به جای اینکه از این پس افسوس گذشته را بخورید بهتر است روش مدیریت زمان را یاد بگیرید.

در این صفحه مقاله ای در مورد چگونگی مدیریت زمان نوشته شده که می توانید برای نخستین گام از آنجا شروع کنید. البته کتاب های متعددی نیز در این باره نوشته شده که می توانید از راهکارهای ذکر شده در آنها نهایت بهره را ببرید.

شاید درک اینکه زمان چقدر ارزش دارد با این مثال ملموس تر باشد؛ در بین وب سایت های خبری جنگی بر سر زمان وجود دارد که تمامی نخواهد داشت. شاید این همه بهینه سازی هم به خاطر همین مدیریت زمان باشد!

شبکه های اجتماعی این امکان را به کاربران می دهند تا ضمن ایجاد صفحه مخصوص کسب و کارشان بتوانند از مزایای موجود جهت برندینگ و بهینه سازی وب سایتشان استفاده کنند. بنا به دلایل زیر باید از شبکه های اجتماعی در کسب و کار غافل نبود:

ــ از طریق به اشتراک گذاری لینک مطالب میتوان بازدیدکنندگان زیادی را به سمت سایت سوق داد.
ــ در شبکه ها‎ی اجتماعی می‎توان محصولات و فعالیت خود را برای کاربران شرح داد تا از این طریق آنها را با کسب و کار خود آشنا نمود.
ــ ساخت صفحات به نام سایت خود در شبکه های اجتماعی، موجب دیده شدن و در نتیجه افزایش بازدید کنندگان خواهد شد.
ــ بارگذاری پست ها‎ و مطالبی متناسب با حیطه فعالیت وب سایت، به معنای معرفی سایت برای کاربران شبکه های اجتماعی می‎باشد.
ــ توییتر در میان شبکه ها‎ی اجتماعی، سریعترین راه ارتباط با مخاطب محسوب می‎شود.
ــ فیسبوک امکانات فراوانی مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو و بخش نظرات قوی را برای شرکت ها‎ فراهم نموده است.

چهار گلابی در این سبد وجود دارد و چهار نفر هم در اتاق حضور دارند. هر کدام آن ها یکی از گلابی ها را برمی دارد اما در انتها یک گلابی در سبد باقی می ماند. چطور چنین چیزی ممکن است؟

اگرچه در گذشته داشتن یک وب سایت پر و پیمان برای برندینگ کفایت میکرد. اما امروزه تنها تمرکز بر روی سایت، برای برند شدن مثل سابق جواب نمی دهد و باید در شبکه های اجتماعی، شبکه های اشتراک ویدئو و ... حضور داشت تا از قافله عقب نماند. در ادامه سخن چند متخصص  بهینه سازی موتورهای جستجو را می آوریم که در مورد آینده سئو نظرشان را گفته اند.

Schwartz، مدیر سئو SurveyMonkey می گوید: "من فکر می کنم در سال 2019، سئو تنها نحوه بهینه سازی برای گوگل نیست، بلکه ما باید موتورهای جستجوی دیگر را نیز در نظر بگیریم".

Krum می گوید: "اگر مشتریان برنامه ها را جستجو می کنند، شما باید در فروشگاه های برنامه دارای رتبه باشید. اگر آن ها به دنبال پادکست ها و فیلم ها هستند، باید در جایی که افراد این چیزها را جستجو می کنند دارای رتبه باشید. مارک های قدرتمند در حال تبدیل شدن به حالت های چند بعدی هستند، رتبه بندی آنها بیش از فقط وب سایت ها است. سئوهای قوی نیز باید همین کار را انجام دهند".

Jes Scholz، مدیر دیجیتال بین المللی Ringier AG، می گوید که او نیز دامنه سئو را گسترش می دهد تا قابلیت دیده شدن را بر روی پلتفرم های دیگر پوشش دهد.

به گفته Keith Goode، استراتژیست ارشد IBM، همه این موارد نیاز به ارائه بهترین محتوا بر روی پلتفرم های سریع برای پاسخگویی به کاربران در هر کجا که هستند دارد.

Goode می گوید: "هدف ما فقط این نیست که ترافیک را هدایت کنیم. این امر برای بهینه سازی تجربه جستجو است، چه مبتنی بر وب باشد یا مبتنی بر برنامه، تا نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم.