جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۲۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

برای فروختن سهام عدالت، اولی بایستی به سامانه سازمان خصوصی سازی رفته و روش فروش سهام عدالت را مشخص کنید. برای اینکه سهام عدالت شما توسط خود شما به فروش برود، باید روش مستقیم را انتخاب کنید.

شما نیاز دارید برای فروختن سهام عدالت، حتما کد بورس بگیرید. لذا در سامانه سجام ثبت نام کنید. اگر برای شما کد بورس اختصاص داده شده که هیچ، اگه نشده باید از طریق روش های حضوری و غیر حضوری برای دریافت کد بورس اقدام کنید. وقتی کد بورس بگیرید، از طریق ۱۰۶ کارگزاری در سراسر کشور، امکان دریافت کد معاملات آنلاین خواهید داشت که مدتی است، شرط داشتن مدرک تحصیلی برای دریافت آن، حذف شده است.

برای دریافت کد معاملاتی آنلاین، بایستی از کارگزاری اقدام کنید نه سازمان خصوصی سازی یا سازمان تامین اجتماعی. وقتی کد معاملات آنلاین بگیرید، ۳۶ سهم بورسی سهام عدالت شما به پرتفو شما نزد کارگزاری، اضافه می شود. حال می توانید نسبت به فروش سهام خود در پرتفو سهام عدالتی که در اختیار دارید، اقدام کنید.

شما طبق قانون، فقط مجاز به فروش ۲۰ درصد پرتفو سهام عدالت تا ۶ ماه پس از آزاد سازی پرتفو سهام عدالت هستید. پس از این بازه زمانی، ۸۰ درصد بقیه نیز آزاد می شود که از اواسط پاییز ۱۳۹۹ خواهد بود.

یکی از موارد نادری که در مورد آن چیزی نشنیده ایم این است که فرد پس از یکی دو بار مرگ دوباره به زندگی باز می گردد، نظرتان در مورد شخصی که ۹ بار قلبش از حرکت متوقف شده و بعد هر بار به زندگی بازگشته و زنده مانده است چیست؟

جیمی پل، مرد متولد ساحل سانشاین استرالیا، که امروز در لندن زندگی می کند از این وضعیت عجیب رنج می برد، او از بیست سالگی تاکنون ۹ بار قلبش ایستاده و در معرض مرگ قرار گرفته است. جیمی از یک بیماری قلبی معروف به کاردیومیوپاتی اتساعی رنج می برد، که پزشکان آن را کشنده قلمداد می کنند و معتقدند که او فقط پنج سال دیگر زنده خواهد بود.

پل که به عنوان یک متخصص فناوری نوآورانه فعالیت می کند، اولین مشکل قلبی خود را هنگام بیست سالگی تجربه کرد، ۴۵ دقیقه طول کشید تا دوباره به زندگی برگردد و پس از یک هفته کما، به هوش آمد. وی ۹ بار در زندگی خود دچار حملات قلبی شدیدی شد که آخرین مورد آن در بیمارستانی بود که اکنون در آن قرار دارد.

علی رغم وضعیت بحرانی سلامتی، جیمی مصمم است که به سبک عادی زندگی کند و اجازه ندهد که وضعیت سلامتی او مانع از لذت بردن او از زندگی شود. جیمی به پیوند قلب فکر می کند، زیرا پزشکان مطمئن نیستند قلب او تا چه مدت دوام خواهد داشت.

برخلاف اغلب رژیم های لاغری که کم چربی هستند، رژیم کتوژنیک از قرار معلوم عکس منطق رژیمی عمل می کند. چون به جای کم کردن چربی، شما در این رژیم در هر وعده ی غذایی مقدار زیادی چربی مصرف می کنید. تحقیقات نشان داده این رژیم غذایی می تواند مؤثر باشد و به مقابله با بیماری های مرتبط با چاقی کمک کند. با این حال، رژیم کتوژنیک برای هر کسی مناسب نیست.

رژیم کتوژنیک اولین بار در دهه ی ۱۹۲۰ به عنوان روشی برای درمان بیماری صرع مطرح شد. پزشکان از این رژیم غذایی به مدت دو دهه استفاده می کردند تا آنکه داروهای جدید مخصوص بیماری صرع تولید شدند و این رژیم غذایی هم تا پیش از دهه ی ۱۹۵۰ از رواج افتاد.

در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید. رژیم کتوژنیک معمولاً حاوی ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات است.

وقتی رژیم کتوژنیک می گیرید، بدن شما دیگر به کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی تأمین انرژی خود تکیه نمی کند، مسأله ای که باعث می شود بدن وارد حالتی به نام کتوز شود. کتوز زمانی رخ می دهد که سوخت و ساز بدن به گونه ای تغییر کند که برای تأمین انرژی، چربی ها را بسوزاند. این مسأله می تواند باعث کاهش چربی های بدن شود، موضوعی که می تواند به پیشگیری از ابتلا به مشکلات جسمانی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع دو یا بهبود چنین مشکلاتی کمک کند.

رژیم کتوژنیک معمولاً شامل این مواد غذایی می شود:
ـ گوشت ـ تخم مرغ ـ لبنیات پرچرب ـ سبزیجات برگ دار و همینطور سبزیجات غیر نشاسته ای ـ آجیل ـ آووکادو ـ روغن زیتون ـ مقادیر اندکی میوه های توت مانند (توت فرنگی، تمشک و غیره) ...

کتاب تئوری انتخاب توسط ویلیام گلسر نوشته شده است و یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در زمینه موفقیت و رشد فردی وجود دارد.
روانشناسی تئوری انتخاب توصیف جدیدی از رفتارهای انسانی در روابط است که می گوید برای پیشرفت در روابط انسانی باید تنبیه و مجازات و روانشناسی کنترل بیرونی رابطه را رها کنیم. چیزی که از نظر ویلیام گلسر تخریب کننده ی روابط انسان ها است. این رویکرد با عنوان روانشناسی آزادی فردی Personal Freedom نیز شناخته و بیان شده است.

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، نظریه انتخاب می گوید همه چیز در درون ماست. عامل بیرونی تأثیر بسیار اندکی دارد!
بر اساس این تئوری تمامی آنچه ما انجام می دهیم یک رفتار است و همه رفتارها عمدی بوده و از درون ما برانگیخته می شوند. این برخلاف نظریه هایی است که می گویند ما در دنیایی از کنترل بیرونی به سر می بریم و توسط عوامل بیرونی برانگیخته می شویم.
همه رفتارهای ما یک انتخاب است.

ویلیام گلسر می گوید:
«هر انتخابی که در هر زمینه ای رخ می دهد برای ارضای نیازهایمان است. این رفتار و انتخاب ها براساس انگیزه های درونی صورت می گیرند و تأثیر اندکی از محرک های بیرونی می پذیرند. در هر شرایطی که هستیم و هر رفتاری که از ما سر می زند، بهترین تلاش ما برای کنترل دنیای پیرامون است. پس باید انتخاب هایمان به گونه ای باشد که نیازهایمان به نحو احسن برآورده شود.»
با خواندن این کتاب یاد می گیرید چطور به صورت سالم تری زندگی کنید، چطور با اطرافیانتان بهتر کنار بیایید و با دانستن نیروهای درونی، کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید.

آیا می‌دانید امکان اینکه دائما در حال خوردن باشید و با این حال باز هم شکمی صاف و زیبا داشته باشید هم وجود دارد؟ ممکن است تمرینات ورزشی موضعی شکم مثل انواع کرانچ، برای ساخت و تقویت عضلات مناسب باشد اما نمی‌تواند در سوختن چربی‌های زائد خیلی موثر و تاثیر‌گذار باشد.

1. تمرینات هوازی
هیچ چیز به اندازه ورزش های هوازی نمی تواند چربی های شکم را آب کند. مطالعات نشان می دهند که ورزش های هوازی 67% بیشتر از ورزش های استقامتی و رژیم های ترکیبی کالری می سوزانند.

2. ورزش با توپ
ممکن است مربیان در این مورد توافق نداشته باشند اما چیزی که عیان است این است که ورزش با توپ می تواند روی عضلات شکم و پهلو تاثیر بگذارد. روی یک توپ بزرگ به پشت دراز بکشید و با یک توپ کوچک یا دمبل دستتان را ورزش دهید. در سه ست و هر ست 12 تا 15 بار این حرکت را تکرار کرده و به مدت 30 ثانیه میان هر ست استراحت کنید.

3. عضله سازی
برای داشتن شکم واقعا تخت نیاز دارید که روی عضله های پشت، لگن و باسن نیز کار کنید. روی زمین به یک طرف دراز کشیده و آرنج دست چپ تان را روی زمین بگذارید. دست راست را به بدن بچسبانید و پاها را به هم جفت کنید. سپس بدن را از زمین جوری جدا کنید که فقط پا و آرنج با زمین تماس داشته باشند. سعی کنید بین 30 تا 45 ثانیه در همین حالت بمانید سپس این کار را با طرف دیگر بدن تان انجام دهید.

این یک حقیقت غیر قابل انکار است که رابطه جنسی زیاد و مکرر برای طرفین بسیار سودمند بوده! مزایای رابطه جنسی زیاد را دست کم نگیرید.
طی یک سری تحقیقات در فنلاند مشخص شد مردانی که یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، نیم برابر کمتر از مردانی که کمتر رابطه جنسی دارند دچار اختلال در نعوظ می‌شوند. در زنان، رابطه جنسی زیاد باعث می‌شود گردش خون به اندام تناسلی او بیشتر تحریک شود. در عوض، رابطه جنسی باعث لیز شدن و حفظ کشسانی و انعطاف‌پذیری بافت واژن می‌شود؛ یعنی دو عامل مهم در زنان که باعث لذت بردن از رابطه جنسی می‌شود.

برخی محققان بر این باورند که یک عنصر روانشناختی هم وجود دارد. اگر مدت زمان زیادی بدون رابطه جنسی بمانید، ممکن است دیگر نخواهید رابطه جنسی داشته باشید. تا حدودی به این دلیل عدم تمایل در شما رخ می‌دهد که خاموش کردن میل جنسی به شما کمک می‌کند از احساس سرخوردگی جنسی پیشگیری کنید. هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید در واقع بیشتر به نزدیکی زناشویی علاقه‌مند می‌شوید.

نعوظ برای سلامت عضلات آلت جنسی مرد بسیار اهمیت دارد و اکسیژن مورد نیاز را به این اندام می‌رساند. نعوظ به سلامت اعصال آلت جنسی مرد کمک می‌کند و باعث می‌شود رابطه جنسی به  یک عادت سالم مبدل شود.

از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون مشمول، دیگر در قید حیات نیستند و طبق قانون، سهام عدالت این افراد به ورثه قانونی آن ها تعلق می گیرد. این موضوع در این روزها که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح است، اهمیت بیشتری یافته و ورثه متوفیانی که مشول سهام عدالت بودند باید حتما نکاتی را در این راستا بدانند.

طبق آخرین آمار ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۴۹ نفر در قید حیات هستند. بر این اساس وراث مشمولینی که در قید حیات نیستند در صورتی می توانند از این طرح استفاده کنند که فرایند انتقال را انجام داده باشند. درواقع سهام عدالت مانند سایر دارایی ها بر اساس ورقه انحصار وراثت به نام وراث خواهد شد.

بنابراین اگر انتقال سهام عدالت افراد متوفی متوقف نمی شد، زمانی که وارث افراد متوفی به سامانه مراجعه می کردند تعداد افرادی که به شرکت سپرده گذاری اعلام شده بود تغییر می کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این اقدام به صورت موقت متوقف شد تا پروژه آزادسازی سهام عدالت به اتمام برسد و بعد از آن وراث می توانند ظرف یک یا دو ماه آینده اقدامات قانونی را با مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام دهند و بعد از طریق شرکت سپرده گذاری انتقال سهام آنها انجام خواهد شد.

البته افرادی که در حال حاضر نمی توانند روش مدیریت خود را از طریق سامانه انتخاب کنند به صورت اتوماتیک روش غیرمستقیم برای آنها انتخاب می شود اما بعد از انجام اقدامات مربوط به آزادسازی، وراث متوفی می توانند به میزان سهم الارث خود سهام عدالت را به نام بزنند.

به عبارت دیگر روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت برای مشمولان متوفی که کار انحصار وراثت آن ها انجام نشده است انتخاب می شود و وراث می توانند اقدامات انحصار وراثت را بعد از نهم خرداد انجام دهند.

واضح ترین تصویر ماه محصول ترکیب تعداد زیادی عکس گوناگون از سطح قمر زمین بوده که توسط عکاسی آمریکایی ثبت شده اند. در این تصویر دهانه های زیبا و شگفت انگیز ماه با دقتی بسیار بالا و به شکلی واضح قابل رویت هستند.
 
اندرو مکارتی (Andrew McCarthy) خالق این تصویر شگفت انگیز بوده و گفته شده که این شیفته هنر تصویربرداری از فضای خارج از جو زمین، هزاران عکس را که در طول دو هفته به ثبت رسانده و برای رسیدن به تصویر نهایی با هم ترکیب کرده است.

یک کارشناس برجسته می گوید که منشأ ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) نه خفاش ها و پنگولین های بازار خرید و فروش حیوانات زنده بلکه آزمایشگاهی در ووهان بوده است.
پروفسور کلایو همیلتون، کارشناس مسائل چین که یکشنبه شب در تماسی تصویری با شبکه اسکای نیوز صحبت می کرد در این باره چنین اظهارنظر کرد: «بحث این است که ظهور ویروس کرونا از بازار غذاهای دریایی جنوب چین دیگر قابل قبول نیست». همیلتون ادعا می کند که اولین نمونه های ابتلا به این ویروس در افرادی بوده که هیچ ارتباطی با بازار خرید و فروش حیوانات زنده در ووهان نداشته، در حالی که از همان ابتدا این بازارها به عنوان منشأ شیوع کووید-۱۹ اعلام شده اند.

وی در ادامه تصریح می کند: «این موضوع در مطالعات بسیار باکیفیت تایید شده است. از این رو این ایده که این ویروس در برهه ای از ماه دسامبر، معمولاً اواخر دسامبر، در این بازار رخ داده، در واقع منطقی نیست. تنها توضیح محتمل دیگر این است که این ویروس از موسسه ویروس شناسی ووهان به بیرون درز کرده است».

جزئیات بیشتر را در این صفحه بخوانید.

با اینکه الاغ را نماد کم عقلی میدانیم اما حقیقت این است که این حیوان به آن اندازه ای که انتظار میرود کم عقل نیست. در ادامه چند حقیقت جالب را در مورد الاغ ها یادآور میشویم تا با این حیوان بی آزار بیشتر آشنا شوید.
 
الاغ ها حافظه خوبی دارند: اگر با یک الاغ در رقابت حافظه شرکت کنید احتمالا بازنده شمایید. این موجودات میتوانند مکان هایی که در آنها بوده اند را به یاد بیاورند و الاغ های دیگری که حتی ۲۵ سال پیش دیده اند را شناسایی کنند.

بسیار محتاط هستند: الاغ ها هوشیاری امنیتی بالایی دارند. اگر احساس کنند در شرایط خطرناکی قرار گرفته اند هرآنچه در توان دارند را انجام می دهند تا از مخمصه فرار کنند. البته این ویژگی گاهی تعبیر به حماقت این موجود می شود در حالی که هدف آن دور ماندن از خطر است.

به زیبایی علاقه دارند: درست مانند انسان ها و میمون ها، الاغ ها هم دوست دارند یکدیگر را تمیز کنند. در واقع این موجودات که قبیله ای زندگی می کنند زیبایی را دوست دارند.

بسیار تمیزند: الاغ ها موجوداتی بسیار تمیز هستند و اگر آب آشامیدنی شان پاک و زلال نباشد از خوردن آن خودداری میکنند.

الاغ ها هم روزی برای خودشان دارند هر ساله روز الاغ مصادف است به هشتم ماه می میلادی.

50 عضله در صورت وجود دارد که ورزش دادن آنها سبب زیبا تر شدن صورت خواهد شد . انجام منظم ورزش های صورت سبب جلوگیری از افتادگی پلک ها ، افتادگی صورت ، جوان سازی چهره با استحکام بخشیدن به عضلات و کاهش چین و چروک ها خواهد شد و در نتیجه منجر به زیبایی صورت می شود.
برخی ورزش های صورت به این ترتیب هستند:
ــ دهان خود را ببندید و لپ های خود را تا جایی که می توانید باد کنید. ۴۵ ثانیه در همین حالت بمانید، سپس هوای داخل دهان تان را به آرامی بیرون دهید.
ــ دهان خود را طوری باز کنید که لب ها به شکل O درآیند. در همین حالت، انگشتان هر دست را روی یکی از گونه ها بگذارید و به مدت ۳۰ ثانیه گونه های خود را بالا و پایین بکشید.
ــ چانه ی خود را ازیک طرف شانه به وسط قفسه ی سینه و به طرف شانه ی دیگر حرکت دهید.
ــ زبانتان را تا جایی که می توانید بیرون آورده و 60 ثانیه به همان حالت نگه دارید.
ــ درحالی که به بالا نگاه می کنید دهانتان را به شکل اوقاتی که می خواهید کسی را ببوسید  در آورده و 5 ثانیه به این شکل باقی بمانید و سپس این کار را 5 مرتبه دیگر تکرار نمایید.
ــ لب هایتان را به داخل دهان برده و گوشه های آن را بالا ببرید مانند اینکه می خواهید بخندید ، این حالت ، حالت بودا خندان است . این تمرین را 10 تا 12 بار انجام دهید.

مسئله ای که در ماه رمضان خیلی از خانم های خانه دار را درگیر می کند این است که برای افطاری چه چیزی درست کنند که هم معده را اذیت نکند و هم مواد مغذی و ویتامین ها را در خودش داشته باشد.

اپلیکیشن «آشپزی رمضان» برای اندروید و به‌ طور اختصاصی برای آشپزی در ماه رمضان ساخته و منتشر شده است و در آن می‌توانید دستور پخت غذاها و خوردنی‌های خوشمزه‌ای که مناسب سحری یا افطاری هستند را یاد بگیرید.

از انواع سوپ و آش گرفته تا روش پخت زولبیا و بامیه همگی در این برنامه وجود دارند و می‌توانید با استفاده از لیست مواد اولیه و راهنمای تهیه، شخصاً اقدام به پخت آن‌ها کنید

باقلوا، حلوای خانگی، آش رشته، آش ماسووا، آش برگ مو، سوپ مرغ و ده‌ها غذای جدید و لذیذ دیگر از مواردی هستند که در این برنامه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت و می توانید آن را از طریق کافه بازار و به صورت رایگان دانلود کنید.

براساس آخرین خبرهای میراث فرهنگی کشف مومیایی یک عروس در مصر توسط باستان شناسان صورت گرفت.

این اکتشاف در یکی از گورستان های مهم شهر «اقصر» و توسط یک تیم باستان شناسی اسپانیایی صورت گرفت و جزئیات جدیدی درباره زندگی و مرگ مردمان مصر باستان در دوران دودمان هفدهم مصر باستان ارائه می دهد.

باستان شناسان معتقدند قدمت این تابوت که اوایل سال 2020 کشف شده است، به بیش از 3500 سال پیش باز می گردد. به گفته کارشناسان، این تابوت سفیدرنگ چوبی به یک دختر نوجوان 15 تا 16 ساله تعلق دارد. جواهرات متعددی در کنار مومیایی در تابوت قرار داده شده که باستان شناسان این جواهرات را به عنوان جواهرات عروس شناسایی کرده اند.

مومیایی این دختر جوان درحالی کشف شد که یک انگشتر در هر انگشت و یک جفت گشواره بر گوش هایش دیده می شد. این جواهرات که با توجه به جزئیات ساخته شده اند، گواهی بر میزان مهارت و توانایی بالای مصریان باستان در ساخت آثار هنری هستند. این تابوت در تپه ای در نزدیکی شهر امروزی «اقصر» جایی که در مصر باستان به عنوان «تبای» شناخته می شد، قرار داشت.

شهر «تبای» در دوران پادشاهی میانه و جدید مصر به عنوان پایتخت مصر شناحته و از مراکز مهم تجاری و مذهبی محسوب می شد. منطقه ای که این تابوت چوبی در آن کشف شده، منطقه ای خاص بشمار می رود، چرا که شمار بقایای کودکان و زنان کشف شده در این نقطه بیش از سایر نقاط این گورستان بوده است. در جریان این کاوش یک تابوت سفالی بسیار کوچک نیز کشف شد.

با شیوع کرونا و محدود شدن رفت و آمد و تجارت بین کشورها یکی از کالاهای پر طرفداری که خرید و فروش آن با محدودیت هایی مواجه شد گوشی های موبایل بودند. اگر در یکی دو هفته اخیر برای خرید موبایل اقدام کرده باشید احتمالا از گرانی بی سابقه اسمارتفون ها شوکه شده اید.

فروشنده ها برای سود بیشتر معمولا دلایل قانع کننده ای می آورند اما رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل گفته عجله نکنید به زودی موبایل ارزان می شود!

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، «رضا قربانی» در گفتگو با دیجیاتو می گوید که مشکل عدم تامین کالا در بازار موبایل وجود ندارد و گرانی های فعلی یک قیمت حباب است.

او تاکید می کند که مردم فعلا گوشی موبایل نخرند چرا که او باور دارد «گوشی موبایل در هفته های آتی ارزان تر خواهد شد و به قیمت واقعی خود خواهد رسید، البته به هیچ وجه به نرخ قبل از عید نخواهد رسید و قیمت ها ۱۵ الی ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته گران تر خواهد بود که امری منطقی است چرا که نرخ ارز هم گران شده است.»

با آزاد شدن سهام عدالت بسیاری از افراد تصمیم دارند خودشان اختیار سهامشان را در دست گرفته و آنرا وارد بورس کنند. بر اساس قانون بورس، برای حضور در بازار و انجام معامله هر فرد نیازمند یک کد بورسی است. کدی که همانند کد ملی یکتا بوده و مختص یک نفر است. این کد از سه حرف فارسی و ۵ رقم تشکیل شده است و توسط کارگزاری صادر می شود.

متقاضیان ورود به بورس بعد از دریافت کد بورسی ( که کد سهامداری نیز نامیده می شود) می توانند از طریق نرم افزار معاملات آنلاین نیز به خرید و فروش سهام مختلف بپردازند.

برای دریافت کد بورس که نخستین گام در فعالیت بورسی است، شما باید ابتدا در سامانه سجام (آنچه در مورد سامانه سجام باید بدانیم) ثبت نام نمایید و بعد از ثبت نام یک کد ۱۰ رقمی به او داداه می شود.

سپس با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، برای اسکن مدارک و ثبت اثرانگشت نوبت دریافت کند و در نهایت با مراجعه به یکی از ۱۰۶ دفتر کارگزاری فرایند ثبت نام را تکمیل نماید.

در این مقاله به مدارک لازم برای دریافت کد بورس و همچنین نحوه ثبت نام و فعالیت در بورس اشاره شده اگر در دنیای بورس و معاملات تازه کار هستید پیشنهاد میشود آنرا بخوانید.