جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

چطور سهام عدالت خود را بفروشیم؟

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۴۶ ب.ظ

برای فروختن سهام عدالت، اولی بایستی به سامانه سازمان خصوصی سازی رفته و روش فروش سهام عدالت را مشخص کنید. برای اینکه سهام عدالت شما توسط خود شما به فروش برود، باید روش مستقیم را انتخاب کنید.

شما نیاز دارید برای فروختن سهام عدالت، حتما کد بورس بگیرید. لذا در سامانه سجام ثبت نام کنید. اگر برای شما کد بورس اختصاص داده شده که هیچ، اگه نشده باید از طریق روش های حضوری و غیر حضوری برای دریافت کد بورس اقدام کنید. وقتی کد بورس بگیرید، از طریق ۱۰۶ کارگزاری در سراسر کشور، امکان دریافت کد معاملات آنلاین خواهید داشت که مدتی است، شرط داشتن مدرک تحصیلی برای دریافت آن، حذف شده است.

برای دریافت کد معاملاتی آنلاین، بایستی از کارگزاری اقدام کنید نه سازمان خصوصی سازی یا سازمان تامین اجتماعی. وقتی کد معاملات آنلاین بگیرید، ۳۶ سهم بورسی سهام عدالت شما به پرتفو شما نزد کارگزاری، اضافه می شود. حال می توانید نسبت به فروش سهام خود در پرتفو سهام عدالتی که در اختیار دارید، اقدام کنید.

شما طبق قانون، فقط مجاز به فروش ۲۰ درصد پرتفو سهام عدالت تا ۶ ماه پس از آزاد سازی پرتفو سهام عدالت هستید. پس از این بازه زمانی، ۸۰ درصد بقیه نیز آزاد می شود که از اواسط پاییز ۱۳۹۹ خواهد بود.

  • ۹۹/۰۲/۳۱

بورس

سهام عدالت