جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۴۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

گوشی های هوشمند همه چیز را  بسیار ساده کرده اند و به قولی به بازی گرفته اند. روزگاری بود که مردم برای گرفتن یک عکس دسته جمعی چقدر منتظر می ماندند، که یک نفر دوربین دار بیاید و با کلی منت گذاشتن عکسی نه چندان با کیفیت از آنها بگیرد ...


از زمانی که سرو کله گوشی های هوشمند و دوربین های با کیفیت شان پیدا شد، عکاس ها آن وجهه پر ابهت شان را از دست دادند. حالا دست هر بچه ای دوربینی چندین مگاپیکسلی است، که بسیار هم با کیفیت اند.


روزانه میلیون ها تصویر در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود که گواهی بر این ادعا است.


کاربرد های گوشی ها امروزی یکی و دوتا نیست و محدودیتی هم برای آن نمی شود قائل شد. چون هر کاری به سادگی نصب کردن یک اپلیکیشن خواهد بود.


مثلا یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن های موبایلی، چنان جذاب و ساده شده که دیگر معنای آموزش دگرگون شده است! سایت ویجیاتو بازی هایی را معرفی کرده که هم فال اند و هم تماشا. این بازی های جذاب آنچنان طراحی شده اند، که یادگیری زبان را بسیار لذت بخش کرده اند. در انتها لینکی که به صفحه معرفی این اپ ها ختم می شود را قرار می دهم.


https://vigiato.net/p/27286


گوشی هوشمند

همیشه عادت جامعه این بوده در برابر نو آوری ها مقاومت کردن. فناوری های نوین همیشه مورد انتقاد بسیاری از افراد جامعه هستند و در نهایت همون افراد خودشون بیشترین استفاده را از فناوری میبرن.


تلگرام و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی همشون این دوران را در جامعه ما طی کردن و در نهایت محبوب شدن. دقیقا سئو هم همین مسیر را طی کرد اما روزی هم رسید که چندین دوره مسابقه برایش برگزار شد و همینطور سمینارهای مختلف.


اوایل مردم به کسی که کامپیوتر داشت چندان خوش بین نبودند و فکر می کردند هرچه محتوای غیر اخلاقی و ... است. از همین جعبه جادویی میاد بیرون، البته حق هم داشتند چون زمانی پخش و نشر ویدئو در انحصار کپی رایتر های عزیز بود، که پول خوبی هم به جیب می زدند. دقیقا از زمانی که گوشی های هوشمند فراگیر شدند و اینترنت پر سرعت در دسترس عموم مردم قرار گرفت، این بد بینی نسبت به کاربران رایانه از بین رفت.


پراید که الان در هر خونه ای پارکه هم دقیقا چنین جریانی را از سر گذرونده، بنابراین میشه گفت؛ شرط اول برای همه گیر شدن پذیرش است!


پراید

به جز برپایی آتش و کباب زدن که جزوی از فرهنگ طبیعت گردی ایرانی ها شده واقعا در طبیعت چه می کنیم؟


معمولا ما ایرانی ها در هر طبیعت گردی که داریم تا خسارتی محسوس یا نامحسوس به طبیعت نزنیم به خانه بر نمی گردیم.


رها کردن پلاستیک و پوست پفک و تخمه در طبیعت با این همه تبلیغ و فرهنگ سازی هنوز هم به قوت خودش باقیست. البته بعضیها برای برخی از کارهایشان دلایل منطقی هم می آورند و حتی یک قدم هم از موضع شان عقب نشینی نمی کنند.


برای نمونه رها کردن پوست هندوانه و خربزه در طبیعت را کاربدی نمی دانند! دلیلشان هم این است، شاید الاغ یا گاوی رد شود و آن را بخورد، تاز اگر هیچ حیوان جونده و رونده ای هم آن حوالی نباشد، بر این باورند که به زودی خودش تجزیه می شود و جزوی از طبیعت خواهد شد ...


این چنین توجیهات بسیارند، اما بد نیست از دسته قلیان کشان هم که در هر جایی بساط قلیان شان به راه است هم یادی کنیم. واقعا فکر می کنید طبیعت گردی به همین قلیان و تخمه شکستن است؟

دانشمندان همه اش در مورد آینده هشدار می دهند و ما را از هزار و یک بلای طبیعی و فاجعه زیست محیطی می ترسانند آیا واقعا آنطور است که آنها می گویند یا اینکه فقط در حال ترساندن ما هستند و اوضاع به این وخامت هم نیست؟


اینجا با دو نوع سناریو مواجه هستیم، یکی اینکه آنقدر زباله و پلاستیک در محیط زیست رها می شود و سوخت های فسیلی می سوزانیم که جو را آلوده و دمای زمین را بالا میبریم.


از آن طرف آنقدر از سفره های زیرزمینی آب شیرین استخراج کنیم که بحران کم آبی رخ دهد. با قطع درختان جنگل ها را از بین ببریم و سموم کشاورزی نسل زنبورها را قطع میکند و دیگر درخت و گیاهی گرده افشانی نمیکند. از همین موارد که گفته شد لیستی بلند بالا می شود تهیه کرد و حتی می توان برخورد شهاب سنگ ها به زمین را هم به لیستمان اضافه کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که قرار است صد سال دیگر زمین به کلی نابود یا اینکه به کره ای خشک و بی آب و علف بدل شود. چیزی شبیه به مریخ کنونی خودمان!


کره زمین


سناریوی دیگر که بیشتر به آن اعتقاد دارم این است، که برای همه آنچه که امروزه آنها را بحران می نامیم یک راه حل پیدا می شود. پس فناوری به چه درد میخورد؟

با اینکه هوای گرم تابستان عرق از پیشانی هر کسی راه انداخته اما باز هم بسیارند رانندگانی که همچنان ترجیح می دهند از گرما خفه شوند اما کولر ماشین را روشن نکنند.


دلیل این کار هم واضح است، میگویند مصرف سوخت بالا میرود!


اما کارشناسان معتقدند که روشن بودن کولر انرژی بسیار کمی مصرف می کند و نیازی به خاموش کردن آن نیست.


اینگونه افراد از طرفی این موضوع هم نادیده می گیرند، که وقتی کولر خاموش است و به جایش شیشه ها بازند، جریان هوایی که به داخل ماشین می آید باعث سنگین تر شدن خودرو میشود. مقاومت هوا باعث می شود تا ماشین نیروی بیشتری صرف کند که رو به جلو حرکت کند. این یعنی مصرف سوخت بیشتر.


حالا شما بگویید کولر بیشتر سوخت مصرف می کند یا شیشه باز؟


در این نوشته کارشناسان با تیکه با آمار و ارقام موضوعات جالبی را در مورد استفاده از کولر خودرو روشن کرده اند. خواندن این مقاله می تونه شما را از خیلی از ابهامات رهایی بده.


کولر خودرو

در اخبار مربوط به شبکه های اجتماعی که دیجیاتو منتشر کرده، آمده است؛ اینستاگرام سیاست های جدیدی در قبال ناقضین قوانین در این شبکه اجتماعی پیش گرفته!


تا کنون محتوایی که از نظر اینستاگرام نامناسبند حذف میشد، اما از این پس اگر تخلفات دنباله دار باشند، در قالب یک پیام تاریخچه تخلفات و دلیل حذف پست به کاربر اطلاع داده میشود، پس از آن اکانت متخلف مسدود میشود. به این ترتیب باید منتظر اینستاگرامی اخلاقی تر باشیم.


دیگر تغییری اساسی که تا به حال به صورت آزمایشی، در هفت کشور اجرا شده، شاخ های اینستاگرام را با چالش روبرو میکند.


اینستاگرام در آخرین تغییراتی که در کشورهایی مثل کانادا و ژاپن اعمال کرده تعداد لایک های هر پست را از دید سایر کاربران مخفی کرده.


اینستاگرام


این موضوع به این خاطر که کیفیت یک پست اینستاگرامی را محتوای آن تعیین میکند نه تعداد لایک ها اهمیت دارد. توجه به محتوای تصاویر هدفی است که اینستاگرام دنبال میکند.


با این اوصاف از این پس تولید کنندگان محتوا می توانند بی توجه به تعداد لایک ها تمرکز بیشتری بر روی تولید محتوا داشته باشند. از طرفی آنهایی که با خرید لایک برای پست هایشان جلب توجه میکردند باید کمی به ارزش محتوا بیندیشند!

چند سال پیش که یاهو از مرورگر جدیدی خودش به نام اکسیس رونمایی کرد، احتمال میرفت شهرت از دست رفته یاهو را بازگرداند و رقیبی جدی برای گوگل به شمار می رفت. اما آنچانان که پیشبینی می شد برنامه ها پیش نرفت و نتوانست با غول جستجوی گوگل رقابت کند.


هر چند یاهو هم از قدیمی های جستجوی اینترنتی بود اما فناوری پیر وجوان سرش نمی شود، بارها پیش آمده یک کمپانی نوظهور حتی قدیمی ترین غول های فناوری را به مرز ورشکستگی کشانده است.


نمونه اش کمپانی نوکیاست که سالها در عرصه تولید و فروش گوشی های همراه تک تازی می کرد. گوشی های سری N نوکیا عصر جدیدی را برای گوشی های هوشمند رقم زدند اما دیری نپایید این پادشاهی سیستم عامل سیمبیان توسط اندروید پایان یافت!


در این نوشته بیشتر در مورد مرورگر Axis می توانید اطلاعات کسب کنید.


اگرچه زندگی در مریخ به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد ممکن نیست اما با روشی که دانشمندان ابداع کرده اند، بعید نیست که تا چند سال دیگر زندگی در سیاره سرخ ممکن شود.


آنها در شرایط آزمایشگاهی و مشابه توانستند با ایجاد یک سپر محافظ از هواژل دمای سطح را تا حد بالایی حفظ کنند. همانطور که می دانید مریخ به دلیل نداشتن اتمسفر روزهایی داغ و شب هایی بسیار سرد دارد که دمای آن بسیار پایین می آید.


این لایه هواژل با اینکه نور خورشید را از خودش عبور می دهد می تواند جلوی اشعه های مضر را بگیرد و مهمتر از همه از هدر رفتن دمای داخل جلوگیری می کند. این بدان معناست که در سطح مریخ می توانیم آب مایع داشته باشیم حتی در شب هایش که بسیار سرد است!


اما ار هواژل بگویم که چیست، هواژل نوعی ماده جامد است که در آزمایشگاه تولید می شود. سبک وزن ترین ماده ای که در جهان است همین هواژل می باشد. در ویکی پدیا نوشته شده چگالی هواژل سه برابر هواست!


در یک فرایند پیچیده بخش مایع ژل بیرون کشیده می شود و به جای آن گاز جایگزین می شود به این ترتیب با اینکه بیشتر حجم ماده را گاز تشکیل داده اما همچنان جامد است!


دانشمندان گفته اند یک لایه چند سانتی متری می تواند منطقه ای از مریخ را قابل سکونت کند، ما هم امیدواریم این روش، زندگی را به سیاره سرخ هدیه دهد!


مریخ

تقریبا نصف بیشتر لینک هایی که چندسالی از عمرشان می گذرد غیر فعالند، در یک مورد نادر لینیکی را پیدا کردم که به دانلود یک کتاب منتهی میشه و خوشبختانه پس از چندین سال هنوز هم کار می کنه، انتهای این صفحه را ببینید.


آیا بهتر نیست وب مسترها به جای اینکه سایتشون را با انبوه محتوا و مقالات آپدیت کنن، گاهی هم به محتوای قدیمی شون سری بزنن و دستی به سر و رویش بکشند، یا لینک های غیرفعال را اصلاح کنند؟


کتاب ها و فیلم ها هیچ وقت قدیمی نمیشن مگر اینکه عمدا آنها را به فراموشی بسپاریم، آنها ر هر زمانی پیامی که دارند را به خوبی می رسانند، کافیست خوب به ندایشان گوشی کنیم!


در مقاله ای که دیروز دیجیاتو منتشر کرده بود گفته شده: دانشمندان کانادایی در پی انجام تحقیقاتی چهار ساله روی هزاران کودک و نوجوان دریافتند که شبکه های اجتماعی و تلویزیونی باعث و بانی بروز افسردگی هستند نه بازی های کامپیوتری!


تا کنون فرض بر این بود که اگر فرزندان مان را از بازی های کامپیوتری دور نگه داریم، با نشاط تر هستند، حالا چه اشکالی دارد که در شبکه های اجتماعی گشت و گذاری داشته باشند؟ شاید اجتماعی تر شدند!


محققان با بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و بازی های کامپیوتری دریافتند آنچه که ما و فرزندان مان را افسرده می کند همین شبکه های به اصطلاح اجتماعی هستند.


افراد با وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی و دیدن زندگی های لاکچری و پر زرق و برق، از داشته های خودشان نا امید شده و به کلی دچار افسردگی می شوند.

با اینکه سالیان سال است، سئو در ایران معرفی شده اما هنوز هم اطلاعات عمومی جامعه در مورد این تخصص اندک است. بسیاری از افراد سئو را یک نوع تبلیغات می دانند و یا چیزی مشابه آن!


در این عرصه اقدامات بسیاری انجام شده و سمینارهای متعددی برگزار شده، نمونه اش نشست خبری ذره بین طلایی که به دفعات برگزار شده. آنهایی که با سایت ها سر و کار دارند، یا در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، ارزش  و جایگاه سئو را می دانند. اما به صورت کلی آگاهی جامعه نسبت به این مقوله اندک است.


وقتی از بهینه سازی موتور های جستجو صحبت می شود، عموم مردم فکر می کنند، که این کار یک نوع هک است و با ترفند هایی غیر اصولی چنین بهینه سازی هایی صورت می گیرد. راستی اگر هک است چرا نامش بهینه سازیست؟


SEO

در خبری که سایت فناوری دیجیاتو نوشته، آمده؛ یک گوشی آیفون 6 که صاحب آن یک دختر 11 ساله بوده در حین استفاده منفجر شده، هنوز دلیل این اتفاق مشخص نیست.


تجربه تلخ گلکسی نوت 7 کاربران موبایل را در مورد هر گونه انفجاری حساس کرده است. با اینکه چند سالی از عرضه گوشی آیفون 6 میگذرد و همه جوره امتحانش را پس داده، احتمال نمیرود موضوع چندان جدی باشد و در سطح کلان برای دفعات زیادی اتفاق بیفتد.


گفته شده اپل گوشی منفجر شده را با یک گوشی جدید جایگزین کرده تا دلیل انفجار را کشف کند.


کایلا راموس صاحب گوشی ادعا کرده که از آن برای تماشای محتوای ویدئویی و بازی استفاده می کرده. در حین استفاده متوجه می شود که گوشی از درون شروع به اتصال کرده و جرقه میزند. در همین حال با پرت کردن گوشی به سمتی خودش را از انفجاری که در همان لحظه رخ می دهد نجات داده.


البته این اولین باری نیست که یک گوشی آیفون منفجر می شود و آخرین بار هم نخواهد بود.


اگه درباره اش ننوشتم دلیلی بر بی توجهی نیست. چون سفر بودم چند بوس آبدار گیرم اومد. در رشت، در تهران و مشهد. گیر ندید به حلال و حرامش دیگه :) اصلا بوس آزاد است و در مقوله مذهب نمی گنجد.


امیدوارم روز جهانی بوس و بقیه روزهای خدا رو همیشه بوس در بوس کنید. 

هرچی گشتم یه بوس ایرانی گیر بیارم نشد، گویی که ایرانیها همدیگه رو بوس نمی کنند. اما نه داداچ بوس می کنند اما فشار اجتماعی اجازه علنی کردن یک رفتار ساده انسانی رو نمیده. این شد که بوسی از جام جهانی روسیه گیر آوردم که دو هموطن در حال بوسیدن یکدیگرند

بوس هم قرار نیست لزوما سکسی باشه یا بین زن و مرد باشه. فرصت بسیار است،دریابید


برای شاخ شدن در اینستاگرام نیاز نیست هنر خاصی داشته باشی، همینکه با بقیه مردم فرق کنی کفایت میکنه، مثلا سحر تبر یکی از شاخ هاست که به خاطر قیافه ای که واسه خودش ساخته شاخ شده.

این مطلب نوشته شاخ ها با اهداف خاصی اقدام به این کار میکنن تا در نهایت به پول برسند ... 


بعضی شاخ های مجازی اونقدر مشهور میشن که میتونن روی جامعه تاثیر بزارن، باید بدونید که با هر لایک و کامنت شاخ ها را مشهورتر میکنید. ما در قبال آنچه میکنیم مسئولیم!

دل کندن از عادات بسیار دشوار است. یکی از نمونه هایی که بسیار مشاهده شده، استفاده از ویندوز 7 توسط کاربران رایانه است. با اینکه چندین نسخه پیشرفته و بهینه تر از ویندوز منتشر شده، اما هنوز هم کاربران قدیمی رایانه از ویندوز 7 دل نکنده و همچنان از آن استفاده می کنند.


اگرچه عده ای بهانه می آورند که سخت افزار لازم برای استفاده از ویندوز 10  را ندارند. اما بسیاری با اینکه سخت افزار مناسب این کار را در اختیار دارند، همچنان ترجیح می دهند تا از نسخه قدیمی ویندوز استفاده کنند.


و اما آنهایی که ویندوز 10 دارند، ولی دسکتاپ شان را دقیقا به سبک همان ویندوز 7 می چینند هم کم نیستند.


استفاده از ویندوز 7 هیچ اشکالی ندارد، هدف فقط این بود که لمس کنید، عادات به سختی ترک می شوند. مواظب عادات بدتان باشید تا به منش تبدیل نشوند!