جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

رانندگی کردن تنها در راندن یک وسیله نقلیه از نقطه مبدا به مقصد خلاصه نمیشود، رانندگی کردن هم مثل هر کار دیگری قانون و فرهنگ خود را دارد. متاسفانه بسیار دیده شده که یک راننده بی احتیاط که از رانندگی فقط گاز دادن، بوق زدن و ویراژ دادن را یاد گرفته، باعث ایجاد تصادف های زنجیره ای شده که بسیاری از رانندگان با فرهنگ را نیز در کارش سهیم می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم به یک راننده توصیه کنیم، که چطور فرهنگ رانندگی را رعایت کند. باید به این موارد اشاره کنیم:

بیش از حد تند نرانید، بیش از حد آرام نرانید، بی جهت بوق نزنید، آماده شرایط خاص باشید، بین خطوط برانید، مدام لاین عوض نکنید، بی‌هدف نرانید، استفاده از راهنما را فراموش نکنید، صدای موسیقی را بیش از حد بلند نکنید، با هوشیاری کامل رانندگی کنید، به قوانین احترام بگذارید، راه را برای وسایل نقلیه اورژانسی باز کنید، از رفتار‌های پرخطر مثل صحبت با تلفن، شوخی کردن و ... اجتناب کنید.

با اینکه توصیه های بسیاری را می توان به این لیست افزود اما اگر یک نفر همه این موارد را رعایت کند، می شود گفت فرهنگ رانندگی را می داند.

ثروت به رخ کشیدن از دیرباز وجود داشته و هنوز هم این کار ادامه دارد. عده ای با سفر های لاکچری شان و برخی با ماشین های مدل بالا ثروتشان را به رخ می کشند. اما شیوه های عجیب تری هم وجود دارد که در جایجای دنیا برای نشان دادن ثروتمند بودن به کار می رود.

مثلا در شهر نیویورک که بزرگ کردن بچه در آن هزینه ی بالایی دارد، داشتن یک خانواده پرجمعیت می تواند نشانه ی ثروت باشد. یا اینکه کمبود ملک در شهر سنگاپور باعث شده داشتن خانه به نمادی از ثروت تبدیل شود.

اما ثروتمندان هندی با خرید خانه در لندن ثروت خود را به رخ می کشند. ولی روسها ترجیح می دهند تا میزان ثروت خود را با ماشین های لوکس به دیگران یاداور شوند.

اما از همسایه های عربمان بگوییم که در امارات متحده عربی شاهین ها نمادی از ثروت هستند. به همین خاطر است که شاهین ها را به صورت غیر قانونی از مرزهای ایران عبور می دهند و در آنجا با قیمت های بالا به فروش می رسانند.

ثروتمند بودن بد نیست اما اینکه حیوانی را از محل زندگی اش دور کرد و قانون طبیعت را به هم زد اصلا خوب نیست! شما چطور ثروتتان را به رخ می کشید؟

مردان ترکیه برای حفاظت از زنان کاروانشان در کنار خانه خدا اینگونه دیوار انسانی تشکیل دادند! این کار ترکیه ای ها واکنش های زیادی در پی داشته برخی از آنها مثبت بوده اند و برخی منفی. 

عده ای این کار را نشان تعصب دانسته اند اما عده ای هم گفته اند مگر می شود در خانه خدا هم حاجی ها دنبال چشم چرانی باشند؟ که این مردان ترکیه ای اینگونه دور زنانشان حصار کشیده اند؟

 

اگر دلتان برای یک مکان سنتی با مردمانی قدیمی با لباس های رنگ و وارنگ تنگ شده است، حتما باید سری به بازار قدیمی شهر سنندج بزنید!

اینجا یکی از هزاران جاذبه گردشگری کردستان است. آنهایی که نقش جهان اصفهان را دیده اند تا حدودی اینجا احساس آشنایی می کنند چون شباهت های با هم دارند.

از جاذبه های طبیعی کردستان هم می توان به دریاچه زریوار اشاره کرد. این دریاچه در فاصله سه کیلومتری غرب مریوان قرار دارد و داستان ها و افسانه های متعددی در مورد پیدایش آن وجود دارد. یکی از ویژگی های منحصربفرد دریاچه زریوار این است که هیچ منبع خاصی برای آب دریاچه ندارد و از طریق بارش باران و چشمه ها به وجود آمده است. این دریاچه آنقدر زیباست که باید دید و حسش کرد وگرنه کلمات در توصیفش عاجزند.

اگر دنبال شرکت در مراسم آیینی کردستان هستید، بد نیست در پیرشالیار شرکت کنید. این مراسم باشکوه در اورامانات برگزار می شود. مردم محلی به این مراسم، عروسی پیر شالیار می گویند و از عمر آن بیش از چندین هزار سال می گذرد. در سال دو بار این مراسم در کردستان برگزار می شود که یک بار در ۱۵ اردیبهشت و یک بار هم در ۱۵ بهمن ماه است.

کردها مردمانی دلشاد و با معرفت هستند که مهمان نوازی از مشخصه های بارز آنهاست. در اینجا می توانید مطالب بسیاری در مورد جاذبه های کردستان بخوانید.

در سفر های گروهی لذت بیشتری وجود دارد، جمع دوستانه است و کلی سوژه برای شاد بودن وجود دارد. اما همین سفر های دوستانه هم گاهی با کدورت تمام می شوند و در آخر دلخوری به وجود می آید اما چرا؟

در اینجا چند مورد را که باعث می شود دلخوری در پایان سفر وجود داشته باشد را مرور میکنیم.

وقت نشناسی و خوش قول نبودن یکی از عمده ترین اتفاقات است که باعث کدورت می شود. وقتی همه جمع اند و یکی دو نفر خیلی دیرتر سر قرار حاظر می شوند می تواند به راحتی ایجاد کدورت کند.

شفاف نبودن مسائل مالی دیگر موردی است که به راحتی یک سفر دوستانه را به خاطره ای بد بدل می کند، سعی کنید مسائل مالی را پیش از سفر روشن کنید.

بسیار دیده شده برخی از افراد در سفر های گروهی همه اش از زیر کار در میروند و از مسئولیت ها شانه خالی می کنند، یا اینکه ساده ترین کار را انتخاب می کنند، این یعنی زرنگ بازی! هیچکس از زرنگ بازی دوستانش خوشش نمی آید پس سعی کنید به اندازه بقیه افراد گروه انجام وظیفه کنید.

آداب سفر رفتن چیزی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت. از قدیم گفته اند دوستانت را در سفر بشناس به راستی که حکمت بزرگی در این جمله نهفته است.

با اینکه در قرن ۲۱ هستیم اما هنوز هم تعداد کسانی که به نظریه تکامل اعتقاد ندارند و ترجیح می دهند همان داستان های کهن که روایت می کنند انسان از بهشت آمده، را باور کنند.

در این نوشته به ۱۳ شباهت انسان و اورانگوتان اشاره شده که نشان می دهد این شباهت ها اتفاقی نیست و ریشه انسان ها و اورانگوتان ها به یک جا برمی گردد و تنها تکامل چند میلیون ساله باعث شده تا انسان آدم شود!

اگرچه داروین نظریه تکاملش را با ظرافت بسیار تدوین کرده، اما برای کسانی که نمی خواهند داستان شیطان و انسان را رد کنند دلیل محکمی نیست.

علم همیشه در تقابل به خرافه بوده و این روند هنوز هم ادامه دارد. خرافات زیادی در زندگی روزمره ما ریشه دوانده اند که بسیاری از آنها پایه و اساس علمی ندارند، یا تحریف شده اند.

بازی های ماجراجویی در دسته پر طرفدارترین های دنیای بازی قرار می گیرند. اگر از طرفداران این بازی ها هستید غیر ممکن است با Samorost آشنا نباشید.

یکی دیگر از بازی هایی که بی شک هر ماجراجویی دوست دارد، تا آخرش را برود swordigo است. البته اگر بتواند، در این بازی با چالش های فراوانی روبرو خواهید شد و مراحل بسیاری را باید پشت سر بگذارید.

محیط بازی، دنیایی خیالی و پر از غول را روایت می کند، که برای عبور از هر مرحله بایستی غول ها را شکست داده و معما ها را حل کنید تا کلید را به دست آورید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی با هوش هستید که همه معماها را حل کنید و آنقدر چالاکید که بر همه غول ها فائق آیید پیشنهاد می کنیم این بازی را دانلود و نصب کنید.

دیجیاتو در این صفحه به معرفی چند بازی پرطرفدار ماجراجویانه پرداخته که به نظر مطلب مفیدی می آید. شما کدام بازی را پیشنهاد می دهید؟

این سوال که چطور هواپیما ها در روزهای بارانی از صاعقه ها در امانند، شاید ذهن شما هم درگیر خود کرده است. عده ای تصور می کنند چون هواپیما ها بر فراز ابرها پرواز می کنند از دست صاعقه در امانند اما واقعیت این نیست.

نه تنها رعد و برق به هواپیما برخورد می کند، بلکه از آن عبور هم می کند. اما به مسافرین و سیستم های داخلی هواپیما آسیبی نمی رساند، اما چطور؟

به صورت کلی سعی می شود تا بدنه هواپیما ها را تا جای ممکن عایق کنند و از موادی استفاده کنند که کمترین رسانایی را دارند. در درون این بدنه نارسانا شبکه ای توری مانند از سیم کشی وجود دارد که هر رعد و برقی را دریافت و در بستری امن به نقطه خروجی منتقل می کند. به این صورت که وقتی شما داخل هواپیما نشسته اید امکان دارد چندین رعد و برق از کنارتان عبور کرده باشند بدون این که متوجه شوید.

نه تنها بدنه هواپیما تماما عایق کاری است و بسیار ایمن طراحی شده بلکه تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات به مخزن سوخت به خوبی در مقابل انفجار الکتریکی خارجی محافظت می شوند.

کاریابی و استخدام شدن موضوعی است که سالهاست ایرانی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. از زمانی که اینترنت همگانی شده سرویس های متعددی از سوی افراد خلاق ارائه شده اند که کمک می کنند تا بدون درد سر افراد متخصص و کارفرما همدیگر را پیدا کنند. پونیشا و جابینجا نمونه های خوبی از سرویس های کاریابی تحت وب هستند.

جابینجا تمرکز خود را بر روی کاریابی و استخدام آنلاین معطوف کرده، جابینجا به کارجو این امکان را می دهد تا ظرف چند دقیقه یک رزومه استاندارد بسازد و بر اساس ویژگی های شخصی و حرفه ای اش پیشنهادهای کاری مرتبط دریافت کند. هر سازمان در جابینجا دارای یک پروفایل است که اطلاعات کاملی از فعالیت شرکت و فرهنگ سازمانی آن در اختیار کارجو قرار می دهد.

همچنین جابینجا به شرکت ها امکانات پیشرفته ای ارائه می کند تا بتوانند نیروی متخصص مورد نیازشان را با هزینه بهینه تر و زمان کوتاه تر بیابند.

از اینجا میتوانید یکی از صفحات مرتبط با تخصص گرافیست را در جابینجا ببینید.

 

در زندگی روزمره همه ما عادت هایی وجود دارند، که در ظاهر بی خطر به نظر میرسند. اما تکرار این عادات می تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد. روزیاتو ۱۶ مورد از این رفتار های به ظاهر بی خطر را که خانم ها انجامش می دهند را در یک مقاله گرآوری کرده است. در ادامه دو مورد از این رفتارها را به نقل از روزیاتو می آورم اگر توجه شما را جلب کرد می توانید با مراجعه به این لینک مقاله کامل را بخوانید.

پا روی پا انداختن یکی از رفتارهایی است که به ظاهر هیچ خطری ندارد اما از آنجایی که ما بیشتر زمان خود را در حالت نشسته سپری می کنیم، نحوه ی درست نشستن را حتماً باید رعایت کنیم. گرچه انداختن یک پا روی پای دیگر حالت راحتی به نظر می رسد، اما این کار در گردش خون در پاها اختلال وارد می کند.

این مسأله اگر با پوشیدن شلوارها، لگینگ ها یا جوراب شلواری های تنگ هم همراه شود، ریسک افزایش نسبی فشار خون بالا می رود.

همچنین خوردن نوشابه های رژیمی برخلاف تصور رایج، به همان اندازه ی نوع غیر رژیمی آن ها مضر هستند. نوشابه های رژیمی خاصیت اسیدی دارند، به همین دلیل، با وجود اینکه فاقد قند هستند، کماکان می توانند دندان ها را تخریب کنند. به علاوه تحقیقات نشان داده میان مصرف این نوع نوشابه ها و ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و بیماری کلیوی مزمن ارتباط وجود دارد.

اگر به دنبال حفظ سلامتی خود هستید، بهتر است به جای قهوه از چای و یا حتی آب استفاده کنید، چون قهوه هم دندان ها را زرد می کند. ...

اولین وبلاگ توسط "تیم برنرزلی (مخترع وب ) ایجا د شد، تعداد وبلاگ ها در ابتدا بسیار اندک بود تا اینکه در سال 1999 با راه اندازی چندین سرویس رایگان تعداد وبلاگ نویسان افزایش یافت. تا اواسط 2000، بیش از یک هزار وبلاگ ایجاد و این رقم تا 2002 به بیش از نیم میلیون رسید.

تاریخچه وبلاگ نویسی در ایران به 16 شهریور 1380 باز می گردد. روزی که سلمان جریری اولین وبلاگ فارسی را بر سوی صفحه اینترنت قرار داد. حسین درخشان در مهر ماه 1380 در مقاله ای که در روزنامه حیات نو، به چاپ رسید، به معرفی سیستم رایگان وبلاگ نویسی بلاگر پرداخت. مقاله درخشان نقطه عطفی در تاریخ وبلاگ نویسی ایران بود.

 

آن روزها آنقدر بازار وبلاگ نویس داغ بود که SMSblog هم ظهور کرد و به کاربران اجازه می داد تا با استفاده از پیامک وبلاگ شان را به روزرسانی کنند. این سرویس در اریبهشت ۸۵ در ایران توسط  پرشین بلاگ شروع به کار کرد.

وقتی عرصه برای رقابت باز می شود، تلاش برای حفظ مقام و پیشرفت هم بیشتر می شود. هنوز هم سرویس های وبلاگ رایگان با امکانات بیشتری وجود دارند، اما چه کسی می تواند از شبکه های اجتماعی دل بکند و وبلاگش را بروزرسانی کند؟

 

تحریم های آمریکا بر علیه هواوی این شرکت را بر آن داشته تا به جای اینکه با ترس و لرز کارش را ادامه دهد به فکر سیستم عاملی جایگزین برای گوشی هایش باشد. 

هواوی سیستم عاملی توسعه داده که نه تنها بر روی گوشی بلکه بر روی سایر گچت ها هم قابل نصب است و  نام این سیستم عامل را هارمونی گذاشته است. البته هارمونی در وهله اول برای استفاده بر روی خودروهای هوشمند، ساعت ها و رایانه های شخصی طراحی شده و نسخه نهایی آن در سال ۲۰۲۰ به بازار می آید.

نسخه هایی از این سیستم عامل حتی با هدفون های هوشمند و سیستم های واقعیت مجازی نیز سازگار خواهند بود. البته گفته می شود این سیستم عامل با گوشی پرچمدار جدید هواوی موسوم به میت ۳۰ سازگاری خواهد داشت.

هواوی تا به حال بارها اعلام کرده که هنوز ترجیح می دهد از اندروید در تولیدات خود استفاده کند، ولی اگر این کار ممکن نباشد، نصب سیستم عامل هارمونی در دستور کار آن قرار می گیرد. نسخه اولیه هارمونی قبلا با اسم کد Hongmeng یا Ark عرضه شده بود.

همچنین هواوی اعلام کرده در طی دو روز می تواند این سیستم عامل را برای همه گوشی هایش ارسال و نصب کند. ظاهرا چینی ها قصد دارند کاملا بی نیاز از آمریکایی ها شوند. باید دید که هارمونی می تواند توجه کاربران را جلب کند یا آنکه همچنان اندروید تک تازی خواهد کرد.

اگر اهل وبگردی هستید اما گاهی سوژه خوبی برای جستجو نمیابید چرا با قطار وبگردی همراه نمی شوید؟

قطار یک سایت اشتراک لینک فارسی است، که درباره موضوعات گوناگون و توسط کاربران عضو به روزرسانی می‌شود و هر لحظه حاوی جدیدترین لینک‌ها و مطالب مفید و جذاب وب می باشد.

 

هر نوع سلیقه ای که داشته باشید، در قطار وبگردی هموراه محتوایی که به دردتان بخورد وجود دارد. این لینک یکی از صفحات قطار است، و به این صورت عمل می کند که در صفحه اول قطار عنوان خبرها و مقالات را به همراه توضیحاتی کوتاه می بینید، پس از کلیک روی ادامه مطلب به سایت اصلی هدایت می شوید.

امکان لایک کردن و اشتراک گذاری محتوا نیز در قطار وجود دارد.

وبگردی

قدیمی ها گفته اند، که بهترین دوست آدمی کتاب است. اما چقدر این دوستان خوب ما تنهایند و به آنها کم توجهی می شود. درصد کتاب خوان ها در جامعه ما بسیار کمتر از آن چیزی است که آمار می گوید.

در جامعه ای مثل ایران نه تنها مردم حاضر نیستند، برای خرید کتاب هزینه ای متحمل شوند بلکه به کتاب های رایگان هم روی خوش نشان نمی دهند. اگر دقت کرده باشید وقتی کتاب یا مجله ای رایگان در مترو یا هر جای دیگری توزیع می شود، کمتر کسی حاضر میشود داوطلبانه آن را دریافت کنند. اینجا را ببینید تا متوجه شوید که کسی برای دریافت کتاب رایگان صف نمی کشد.

 

حتی اگر بی ارزشترین چیزها را هم به صورت رایگان توزیع کنند همیشه عده ای هستند که برای دریافتش چندین بار در صف بایستند اما نوبت که به کتاب میرسد به یکباره قانون صف کشیدن هم از بین می رود. به راستی چقدر یار مهربان ما «کتاب» تنهاست!

 

کتاب

اگر فکر می کنید که یک نفر می تواند در زمینه کار با رایانه و اینترنت و سایر ابزار وابسته ادعای خدایی کند، بد نیست بخشی از فعالیت های مربوط به این حوزه را اینجا ببینید. واقعیت این است که دنیای دیجیتال آنقدر گسترده است و موضوعات مختلفی را در بر می گیرد که تقریبا می شود گفت غیر ممکن است که یک نفر بتواند با همه جنبه های آن آشنایی داشته باشد.

هر فرد تنها می تواند در یک یا چند شاخه حرفه ای باشد. آنچه که در فیلم هایی مثل ماموریت غیر ممکن به تصویر کشیده می شود در واقع در دنیای فیلم اتفاق می افتد و کمتر کسی پیدا می شود که چنین مهارت هایی داشته باشد.

وقتی کسی خود را متخصص رایانه یا اینترنت می داند باید از او سوال شود دقیقا چه شاخه ای؟ به نظر شما می شود به گرافیست، برنامه نویس، وب مستر و ... همگی لقب مهندس کامپیوتر داد؟ اصلا مهندس به چه کسی گفته می شود معیار چیست؟