جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

۱۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

در اولین روزهای پس از شیوع ویروس کرونا در چین، محققان چینی که تحقیقات فشرده برای شناسایی ساختار این ویروس نوپدید را آغاز کرده بودند، اعلام کردند که ممکن است برخی گروه‌های خونی، بیشتر یا کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید 19 باشند.

در نتایج این مطالعات گفته می‌شد که افراد با گروه خونی A نسبت به دیگر گروه‌های خونی و به خصوص نسبت به گروه خونی O، در مقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر هستند.

در یکی از این مطالعات که بر 2 هزار و 173 مبتلای بستری در سه بیمارستان چین انجام شد، فقط 10 درصد از مبتلایان، گروه خونی AB و 25 درصد، گروه خونی O داشتند درحالی که باقی مبتلایان، گروه خونی A و B داشتند و به استناد این تحقیقات، گفته می‌شد که گروه خونی A نسبت به سایر گروه‌های خونی، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت است.

حالا با گذشت 4 ماه از شیوع این بیماری در سراسر جهان و در حالی که تعداد مبتلایان به بیش از دو میلیون و 160 هزار نفر رسیده، تحقیقات درباره مصونیت یا خطرپذیری گروه‌های خونی، به نتایج قطعی‌تری نزدیک شده هرچند که هنوز جامعه پزشکی بر این یافته‌ها مهر تایید صددرصدی نمی‌زند.

افراد موفق معمولا از صفر شروع کرده اند تا به قله موفقیت ها رسیده اند. شاید خیلی ها با این چنین جمله هایی موافق نباشند اما واقعیت را پذیرفت. موفقیت کسب کردنی است نه دادنی!

ستاره های سینمایی معمولا جزو شناخته ترین چهره ها هستند. اما این افراد هم برای موفقیت از پایین ترین پله شروع کرده اند تا به اوج رسیده اند. در ادامه دو نمونه از ستاره های سینما را معرفی میکنیم که قبلا سیاهی لشکر بوده اند.

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه قبل از تبدیل شدن به «راکی» و «رمبو»، در فیلم سال ۱۹۷۱ وودی آلن به نام «موزها» (Bananas) سیاهی لشکر بود. او در این فیلم نقش یک چاقوکش، یک عابر مزاحم و یکی از افراد حاضر در مترو را داشت.

برد پیت
در فیلم «کمتر از صفر» (Less Than Zero) محصول ۱۹۸۷ که رابرت داونی جونیور نقش اصلی آن را برعهده داشت، برد پیت یک حضور بسیار کوتاه داشت. این حضور بیشتر از چند ثانیه نبود و پیت نقش یکی از افرادی را داشت که به میهمانی آمده بودند. پیت در فیلم «سرزمین هیچکس» (No Man’s Land) هم که آن هم محصول سال ۱۹۸۷ بود، نقش یک پیشخدمت را داشت.

در مقاله «بازیگران مشهور هالیوودی که ابتدا سیاهی لشکر بودند» میتوانید با افراد بیشتری که چنین موقعیت هایی داشته اند آشنا شوید.

اگر گهگاه با مشکل عدم نعوظ مواجه شدید، لازم نیست فورا نگران شوید و در پی درمان باشید. اما اگر عدم نعوظ به مشکلی همیشگی مبدل شد، می‌تواند شما را دچار استرس و نگرانی کند، بر اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد و در روابط عاطفی و جنسی شما نیز اثر منفی داشته باشد.

مشکل نعوظ و حفظ آن می‌تواند دلیل یک بیماری یا عارضه جسمی یا روانی باشد که نیاز به درمان دارد و حتی ممکن است از عوامل خطرساز و نهفته بیماری قلبی نیز به شمار رود.
در خیلی از موارد، ناتوانی جنسی و عدم نعوظ به دلایل بروز مشکلات جسمی مختلفی رخ می‌دهد. از دلایل شایع آن عبارت است از:
بیماری قلبی
انسداد عروق خونی (تصلب شریان)
کلسترول بالا
فشار خون بالا
دیابت
چاقی
سندروم متابولیک؛ عارضه‌ای که شامل فشار خون بالا، سطح انسولین بالا، چربی دور شکم و کلسترول بالا می‌شود
بیماری پارکینسون
ام اس یا گرفتگی و تصلب چندگانه بافت‌ها
مصرف برخی داروهای خاص
سیگار کشیدن
بیماری پیرونی؛ که باعث ایجاد بافت زخم در داخل آلت جنسی می‌شود
اعتیاد به مصرف الکل و دیگر موارد سوء مصرف مواد
ناهنجاری‌های خواب
درمان سرطان پروستات یا بزرگ شدن پروستات
جراحی یا صدماتی که به ناحیه لگن یا نخاع آسیب وارد می‌کند
تستوسترون پایین
در این مقاله راهکارهایی برای رهایی از این مشکل پیشنهاد شده.

تکنیک های SEO On-page که از آن ها با نام سئو داخلی سایت یاد می شود، عموما شامل مواردی است که در صورت رعایت آن، صفحات سایت شما به درستی توسط موتورهای جستجوی نظیر گوگل ایندکس شده و بنابراین به درستی در نتایج جستجو به نمایش در خواهند آمد.

انتخاب دامنه مناسب: انتخاب نام دامنه ای که مناسب با حوزه فعالیت شما باشد از موارد بسیار مهم در سئو می باشد. این امر بر روی سئو کل سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

حتما به طول دامنه خود و تعداد کلمات آن دقت کنید، در نظر داشته باشید که 3 تا 5 کلمه اول ابتدایی در آدرس وب سایت شما، اهمیت بسیار زیادی را در سئو داخلی سایت شما بازی خواهند کرد.

انتخاب پسوند مناسب: از دیگر مواردی که می توان گفت تا حدودی بر روی سئو داخلی سایت شما تاثیر می گذارد، انتخاب پسوند مناسب برای دامنه سایت شما می باشد. مسلما استفاده از پسوند های کشوری، شما را در جستجوهای محلی بیشتر نمایان خواهد کرد.

با شیوع کرونا کلاس های درسی و دانشگاه ها شیوه درسی دیگری را برای آموزش پیش گرفته اند و سعی دارند تمام خدمات تحصیلی را به صورت آنلاین برگزار کنند. با توجه به شرایط پیش آمده دانشگاه ها روش جدیدی را برای نظارت بر پایان نامه ارائه داده اند.

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: تنظیم شیوه‌نامه دفاع از پایانامه‌ها به صورت برخط از ۱۸ فروردین به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه رسید و به معاونان دانشکده‌های دانشگاه اصفهان ابلاغ شد.

مهدی مومنی گفت در این شیوه‌نامه، روش اجرایی و نظارتی کاملی برای همه انواع جلسات مرتبط (مانند جلسات دفاع ارشد و دکتری، جلسات ارائه و دفاع از پیشنهاده، ارائه گزارش پیشرفت تحقیقات و امتحان جامع پژوهشی) درج شده است و از زمان ابلاغ قابل اجراست.

مطابق این شیوه‌نامه، دانشجو درخواست خود و مدارک لازم را مطابق معمول برای استاد راهنما ارسال می‌کند و منتظر اعلام روز و ساعت و سامانه اینترنتی از طرف استاد راهنما می‌ماند. این درخواست در حداقل زمان، از نظر مجوز و نحوه برگزاری جلسه بررسی می‌شود.

در این شیوه‌نامه، حضور استاد داور خارج از دانشگاه را که در شرایط فعلی اغلب ممکن نیست و حضور سایر اعضای جلسه را در شرایط خاص به صورت برخط (آنلاین) مجاز می‌داند و بررسی و تصویب هر جلسه را به مدیریت امور پژوهشی دانشگاه اجازه می‌دهد.

گوگل از دیرباز معروف به مخفی کردن امکانات جالب در سرویس های خود بوده است. موتور جستجوی این شرکت و صفحه ساده آن نیز از این قاعده مستثنا نیستند و همیشه نکات جالب و مخفی جدیدی به لیست این صفحه اضافه می شود.

در این روزهای کرونایی اینترنت و موتور های جستجو بیش از هر سرگرمی دیگری می تواند افراد را در خانه ها نگه دارد. بازی هایی در سرویس گوگل وجود دارند که تنها با سرچ یک عبارت در دسترس قرار میگیرند.

۱- اگر عبارت "solitaire" را در گوگل جستجو کنید، این وب سایت یک صفحه برای انجام این بازی معروف کارتی برای شما نمایش می دهد.
۲- بازی مخفی دیگر در صفحه جستجوی گوگل، بازی معروف ضربدر و دایره است که با جستجوی عبارت "tic tac toe" برای کاربر به نمایش درمی آید. کاربر می تواند این بازی را به صورت تک نفره یا دونفره بازی کند. درجه سختی Impossiblee این بازی، بزرگ ترین چالش آن و بسیار دشوار است.
۳- یک بازی مشهور غربی با نام dreidel در گوگل گنجانده شده است که با جستجوی عبارت "spin dreidel" و یا "play dreidel" اجرا می شود.
۴- سکه انداختن و انتخاب بین دو گزینه، از قابلیت های مخفی گوگل است که با عبارت "flip a coin" اجرا می شود.

اگرچه گوشی پیکسل ۴ با مشاهده چهره کاربران قفل صفحه را باز می کند، اما برای کسب اطمینان از واقعی بودن چهره افراد باز بودن چشم آنها را هم بررسی می کند.

فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل نمایشگر در بسیاری از گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. اما نقطه ضعف این فناوری امکان فریب دادن آن با استفاده از ماسک های سه بعدی یا حتی عکس هایی است که با دقت از افراد تهیه شده اند.

گوگل برای جلوگیری از فریب گوشی پیکسل ۴ و باز کردن قفل گوشی ها که موجب دسترسی به داده های خصوصی کاربران می شود، یک به روزرسانی امنیتی را به این گوشی اضافه کرده که از طریق بخش تنظیمات گوشی مذکور قابل دسترسی است. از این طریق افراد می توانند گزینه ضروری بودن بازکردن چشم را فعال کنند.

در نتیجه فرد تنها زمانی می تواند گوشی خود را فعال کند که با چشمانی کاملاً باز به نمایشگر آن نگاه کند و به طور مستقیم به خود نمایشگر نگاه کند. بنابراین اگر فرد سر خود را به اطراف بگرداند یا به طور مستقیم به گوشی نگاه نکند، قادر به بازگشایی قفل صفحه نیست.

ترس از گسترش ویروس کرونا سبب شد که مقامات هند مقررات ممنوعیت خروج مردم از خانه‌هایشان را در سراسر کشور به اجرا بگذارند.

همچنین پلیس هند با راهکارهای مختلف سعی در کنترل این وضعیت بحرانی دارد. به عنوان مثال استفاده از ماسک های ترسناک کرونایی و تنبیه متخلفان در خیابان نمونه هایی از این اقدامات هستند.

احتمالا تا حالا به پایان جهان و اینکه چه عاملی باعث نابودی آن می شود فکر کرده اید. شاید الان خیلی زود باشد که در مورد پایان جهان صحبت کنیم، اما این یک اصل در جهان است که همه چیز باید در یک نقطه به پایان برسد. با این حال حداقل خبر خوب برای ما این است که دنیا احتمالا قبل از پایان عمر ما به پایان نمی رسد.

محققان پیش بینی می کنند که جهان در حدود پنج میلیارد سال دیگر به پایان خواهد رسید؛ تقریبا در زمانی که خورشید ما به پایان عمر خود می رسد.

"توماس کیتچینگ"، مدرس اخترفیزیک در کالج دانشگاهی لندن می گوید: برای مدت ها دانشمندان از جمله آلبرت اینشتین فکر می کردند که جهان ثابت و نامتناهی است. مشاهدات کنونی نشان داده است که جهان همواره در حال گسترش است و شتاب بیشتری هم می گیرد. این بدان معناست که باید از یک حالت فشرده تر که ما آن را انفجار بزرگ می نامیم، سرچشمه گرفته باشد. به طور خلاصه، آنقدر انرژی در انفجار بزرگ ایجاد شده است که گیتی همچنان در حال گسترش است.

ایده ترکیدن بادکنک موسوم به "Big Rip" سال ها است که در جامعه علمی رواج دارد. مسئله این است که جهان با سرعت و شتاب در حال گسترش است. با گذشت زمان، کشش جهان ما از گرانش واقعی موجود در آن قوی تر می شود و سرانجام، این منجر به گسستگی کهکشان ها، سیارات، ستاره ها و حتی سیاه چاله ها می شود. اما در انتها چه می ماند؟ هیچ چیز، جز ذرات جدا نشده ای که آن موقع جهان جدید هستند. اگر بشریت هنوز در این مرحله وجود داشته باشد، سیاره ما به آرامی توسط اشعه ها نابود می شود.

در آماری جدید، سهم سرویس‌های استریم موسیقی در سال 2019 مشخص شد. اسپاتیفای با سهم 35 درصدی در صدر این لیست قرار گرفته و اپل مقام دوم را کسب کرده است.

آمار منتشر شده از سوی Counterpoint Research نشان می‌دهد تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در سال گذشته با رشد 32 درصدی، به 358 میلیون کاربر رسیده است. اسپاتیفای توانسته 31 درصد از درآمد کل این صنعت را به خود اختصاص دهد و با سهم 35 درصدی در بخش مشترکین پولی، محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی در سال 2019 شود.

در مقام دوم اپل موزیک قرار گرفته. تعداد مشترکین اپل موزیک در مقایسه با سال 2018، رشدی 36 درصدی را تجربه کرده است. آمازون موزیک، Tencent Music و یوتیوب موزیک به ترتیب در مقام‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

گزارش کامل را در دیجیاتو بخوانید.

گروهی از محققان آمریکایی در گزارشی خطاب به کاخ سفید اعلام کردند: بر اساس تحقیقات جدید، ‌ ویروس کرونا علاوه بر عطسه و سرفه، از طریق صحبت کردن و احتمالا حتی از طریق تنفس نیز به سایرین منتقل می‌شود.

این گزارش در قالب یک نامه و در پاسخ به پرسش کاخ سفید در خصوص احتمال انتقال ویروس از طریق مکالمه رودرروی افراد با یکدیگر ارسال شده است. نتایج موجود نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا قابلیت انتقال به بدن از طریق تنفس را دارد

با وجود این که قطرات ناقل ویروس در صورت عطسه یا سرفه شخص بیمار شکل می‌گیرند و در محیط پراکنده می‌شوند، ویروس جدید کرونا قادر است از فاصله ۱.۸ متری از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

در این گزارش آمده که بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور چین زمانی که کارکنان بیمارستان تجهیزات خود را برمی‌دارند یا در محیط حرکت می‌کنند یا کف زمین نظافت می‌شود، ویروس کرونا در هوا به صورت معلق درمی‌آید.

همچنین در تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه نبراسکا انجام گرفته است، مواد ژنتیکی ویروس کرونا در فاصله دورتر از ۱.۸ متر از محل استقرار بیماران شناسایی شده است. بنابر این ممکن است ویروس کرونا در قالب ذرات معلق در هوا در محیط باقی بماند و موجب آلودگی افرادی شود که بعدا در آن محیط رفت و آمد می‌کنند.

مدت زمان معلق بودن ویروس کرونا در هوا به عوامل مختلفی از جمله تعداد ویروس‌های خارج شده از بدن شخص آلوده در اثر تنفس و میزان تهویه هوای محیط بستگی دارد. وجود تعداد زیادی از ویروس در یک محیط بسته احتمال آلوده شدن افرادی را که بعدا به آن محیط وارد می‌شوند، افزایش می‌دهد، اما در فضای باز، وزش نسیم می‌تواند ویروس‌ها را پراکنده کند.

اینستاگرام مثل هر شبکه اجتماعی دیگری یکسری قوانین دارد که در صورت رعایت نکردن آنها کاربران جریمه خواهند شد، بلاک شدن کوتاه مدت و بلند مدت نمونه های رایجی از این جریمه ها هستند.

مواردی که در ادامه می آیند اگر رعایت نشوند منجر به بلاک شدن پیج اینستاگرام تان خواهد شد.


1. اطلاعات حساب کاربری خود را کامل کنید

اگر اطلاعاتی کامل در پروفایل اینستاگرام خود نداشته باشید. یعنی عکس پروفایل و یا بیوگرافی کوتاهی از خود نداشته باشید اینستاگرام اکانت شما به عنوان ربات تلقی میکند و اقدام به بلاک و مسدود کردن حساب شما میکند.

2. از انتشار پست های هرز و بی رویه بپرهیزید

3. لایک کردن بیش از حد منجر به بلاک شما میشود. طبق قوانین اینستاگرام، شما در یک ساعت حداکثر ۳۵۰ بار مجاز هستید که عکس‌ها و ویدئو‌های دیگران را لایک کنید.

4. فالو کردن بیش از حد مجاز  و غیر طبیعی

5. از  منشن (mention) کردن یا خطاب قرار دادن بیش از حد دیگران بپرهیزید! 

6. تکرار بیش از حد در استفاده از اموجی ها و تکرار پست و کامنت ها، مسدودی بدنبال دارد!

7. در استفاده از ربات های افزایش فالوور دقت لازم را داشته باشید

8. قرار دادن تبلیغ در قسمت نظرهای کاربران

9.به صورت کلی نادیده گرفتن و رعایت نکردن قوانین اینستاگرام، خود مسدودی را بدنبال می آورد!

تا اینجای کار با دلایل مسدود شدن پیج اینستاگرام آشنا شدید، حال اگر این مشکل گریبانگیرتان شده این مقاله را بخوانید.

نماز وحشت نمازی است که افراد در اولین شبی که یک مومن از دنیا می‌رود برای او می‌خوانند. این نماز موجب تسهیل در امورات شب اول قبر میت می‌شود. نماز وحشت دو رکعت است و به جا آوردنش مستحب است.

به اعتقاد مسلمانان اموات در اولین شب وفات با عالم قبر و قیامت انس و آشنایی ندارند و این نماز باعث می‌شود از وحشت آن‌ها کم شود و اموراتشان با سهولت پیش رود. نام گذاری کلمه "وحشت" نیز به همین دلیل است.

یکی از شیوه‌های خواندن نماز وحشت این است که در رکعت اول بعد از حمد، یک مرتبه آیة‌الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد، ده مرتبه سوره «انا انزلناه» بخوانند، و بعداز سلام نماز بگویند: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثواب‌ها الی قبر فلان» و به جای کلمه فلان، اسم میت را بگویند.

در اینجا دو روش دیکر برای خواندن نما وحشت بیان شده است.

اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام افشا شده است. این اطلاعات اکنون در سطح اینترنت با ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود و منبع آن، نه خود تلگرام، بلکه یکی از نسخه‌های غیر رسمی این اپلیکیشن ذکر شده است.

این گزارش اولین بار نیمه شب گذشته توسط وب‌سایت «Comparitech» منتشر شد. این وب‌سایت با همکاری همین کارشناس امنیتی، دیتابیس را بررسی کرده‌اند. به شکل مشخص اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام «از یک نسخه شخص ثالث (غیر رسمی) اپلیکیشن تلگرام»، منبع افشای اطلاعات ذکر شده است

سخنگوی تلگرام در گفتگو با وب‌سایت Comparitech اعلام کرده است که «داده‌ها مربوط به یک نسخه غیر رسمی از تلگرام است؛ نسخه‌ای که هیچ ارتباط مستقیمی با این کمپانی ندارد.»
یکی از کارشناسان آی تی می گوید:
«زمانی که یک کاربر از نسخه غیر رسمی تلگرام استفاده می‌کند و با شخص دیگری چت می‌کند که نسخه رسمی را دارد، اطلاعات فردی که از نسخه رسمی استفاده می‌کند هم در نسخه‌ی غیر رسمی ذخیره می‌شود. در واقع اطلاعات تماس فردی که نسخه رسمی دارد وارد کانتکت لیست فردی می‌شود که از نسخه غیر رسمی بهره می‌برد.»

منبع خبر: دیجیاتو

مجله پزشکی نیوانگلند به تازگی مقاله‌ای را منتشر کرده است که نتایج آزمایش ماندگاری و دوام ویروس روی سطوح مختلف را در محیط کنترل شده آزمایشگاهی نشان می‌دهد. آنها به این نکته پی بردند که ویروس تا ۴ ساعت روی مس قابل تشخیص است، روی جعبه‌های مقوایی یا کارتن تا ۲۴ ساعت، روی پلاستیک یا نایلون و فلز تا ۷۲ ساعت زنده می‌ماند.

با اینکه تا حد زیادی خرید اینترنتی جای خرید از فروشگاه ها را گرفته اما همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق بسته های خریداری شده وجود دارد.
خطر ابتلا بدین روش بسیار کم است اما امکان دارد فردی که جنس یا محموله‌ای را به خانه شما می‌آورد، بیمار باشد و مسیری برای انتقال ویروس ایجاد شود. توصیه میشود هر بار که چیز جدیدی وارد خانه شما می‌شود، آن را ضدعفونی کنید و بعد از تماس با آن دست‌هایتان را فورا بشویید و حواستان جمع باشد.

دوام ویروس روی کارتن‌های مقوایی بسته بندی خیلی زیاد است. وقتی جعبه کارتنی را دریافت کردید، آن را باز کنید و فورا کارتن خالی را دور بیندازید.

تمیز کردن مرتب خانه با استفاده از شوینده‌های معمولی و همیشگی مثل محلول‌های سفیدکننده و محلول‌های حاوی الکلی که حداقل ۷۰ درصد الکل داشته باشند بسیار مؤثر است.