جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

دفاع آنلاین از پایانامه‌

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰ ب.ظ

با شیوع کرونا کلاس های درسی و دانشگاه ها شیوه درسی دیگری را برای آموزش پیش گرفته اند و سعی دارند تمام خدمات تحصیلی را به صورت آنلاین برگزار کنند. با توجه به شرایط پیش آمده دانشگاه ها روش جدیدی را برای نظارت بر پایان نامه ارائه داده اند.

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: تنظیم شیوه‌نامه دفاع از پایانامه‌ها به صورت برخط از ۱۸ فروردین به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه رسید و به معاونان دانشکده‌های دانشگاه اصفهان ابلاغ شد.

مهدی مومنی گفت در این شیوه‌نامه، روش اجرایی و نظارتی کاملی برای همه انواع جلسات مرتبط (مانند جلسات دفاع ارشد و دکتری، جلسات ارائه و دفاع از پیشنهاده، ارائه گزارش پیشرفت تحقیقات و امتحان جامع پژوهشی) درج شده است و از زمان ابلاغ قابل اجراست.

مطابق این شیوه‌نامه، دانشجو درخواست خود و مدارک لازم را مطابق معمول برای استاد راهنما ارسال می‌کند و منتظر اعلام روز و ساعت و سامانه اینترنتی از طرف استاد راهنما می‌ماند. این درخواست در حداقل زمان، از نظر مجوز و نحوه برگزاری جلسه بررسی می‌شود.

در این شیوه‌نامه، حضور استاد داور خارج از دانشگاه را که در شرایط فعلی اغلب ممکن نیست و حضور سایر اعضای جلسه را در شرایط خاص به صورت برخط (آنلاین) مجاز می‌داند و بررسی و تصویب هر جلسه را به مدیریت امور پژوهشی دانشگاه اجازه می‌دهد.