جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

پایان جهان چه زمانیست؟

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ق.ظ

احتمالا تا حالا به پایان جهان و اینکه چه عاملی باعث نابودی آن می شود فکر کرده اید. شاید الان خیلی زود باشد که در مورد پایان جهان صحبت کنیم، اما این یک اصل در جهان است که همه چیز باید در یک نقطه به پایان برسد. با این حال حداقل خبر خوب برای ما این است که دنیا احتمالا قبل از پایان عمر ما به پایان نمی رسد.

محققان پیش بینی می کنند که جهان در حدود پنج میلیارد سال دیگر به پایان خواهد رسید؛ تقریبا در زمانی که خورشید ما به پایان عمر خود می رسد.

"توماس کیتچینگ"، مدرس اخترفیزیک در کالج دانشگاهی لندن می گوید: برای مدت ها دانشمندان از جمله آلبرت اینشتین فکر می کردند که جهان ثابت و نامتناهی است. مشاهدات کنونی نشان داده است که جهان همواره در حال گسترش است و شتاب بیشتری هم می گیرد. این بدان معناست که باید از یک حالت فشرده تر که ما آن را انفجار بزرگ می نامیم، سرچشمه گرفته باشد. به طور خلاصه، آنقدر انرژی در انفجار بزرگ ایجاد شده است که گیتی همچنان در حال گسترش است.

ایده ترکیدن بادکنک موسوم به "Big Rip" سال ها است که در جامعه علمی رواج دارد. مسئله این است که جهان با سرعت و شتاب در حال گسترش است. با گذشت زمان، کشش جهان ما از گرانش واقعی موجود در آن قوی تر می شود و سرانجام، این منجر به گسستگی کهکشان ها، سیارات، ستاره ها و حتی سیاه چاله ها می شود. اما در انتها چه می ماند؟ هیچ چیز، جز ذرات جدا نشده ای که آن موقع جهان جدید هستند. اگر بشریت هنوز در این مرحله وجود داشته باشد، سیاره ما به آرامی توسط اشعه ها نابود می شود.