جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

کرونا ۷۲ ساعت روی نایلون زنده می ماند!

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۱۶ ب.ظ

مجله پزشکی نیوانگلند به تازگی مقاله‌ای را منتشر کرده است که نتایج آزمایش ماندگاری و دوام ویروس روی سطوح مختلف را در محیط کنترل شده آزمایشگاهی نشان می‌دهد. آنها به این نکته پی بردند که ویروس تا ۴ ساعت روی مس قابل تشخیص است، روی جعبه‌های مقوایی یا کارتن تا ۲۴ ساعت، روی پلاستیک یا نایلون و فلز تا ۷۲ ساعت زنده می‌ماند.

با اینکه تا حد زیادی خرید اینترنتی جای خرید از فروشگاه ها را گرفته اما همچنان خطر ابتلا به ویروس کرونا از طریق بسته های خریداری شده وجود دارد.
خطر ابتلا بدین روش بسیار کم است اما امکان دارد فردی که جنس یا محموله‌ای را به خانه شما می‌آورد، بیمار باشد و مسیری برای انتقال ویروس ایجاد شود. توصیه میشود هر بار که چیز جدیدی وارد خانه شما می‌شود، آن را ضدعفونی کنید و بعد از تماس با آن دست‌هایتان را فورا بشویید و حواستان جمع باشد.

دوام ویروس روی کارتن‌های مقوایی بسته بندی خیلی زیاد است. وقتی جعبه کارتنی را دریافت کردید، آن را باز کنید و فورا کارتن خالی را دور بیندازید.

تمیز کردن مرتب خانه با استفاده از شوینده‌های معمولی و همیشگی مثل محلول‌های سفیدکننده و محلول‌های حاوی الکلی که حداقل ۷۰ درصد الکل داشته باشند بسیار مؤثر است.