جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

معرفی کتاب تئوری انتخاب

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۱۴ ب.ظ

کتاب تئوری انتخاب توسط ویلیام گلسر نوشته شده است و یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در زمینه موفقیت و رشد فردی وجود دارد.
روانشناسی تئوری انتخاب توصیف جدیدی از رفتارهای انسانی در روابط است که می گوید برای پیشرفت در روابط انسانی باید تنبیه و مجازات و روانشناسی کنترل بیرونی رابطه را رها کنیم. چیزی که از نظر ویلیام گلسر تخریب کننده ی روابط انسان ها است. این رویکرد با عنوان روانشناسی آزادی فردی Personal Freedom نیز شناخته و بیان شده است.

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، نظریه انتخاب می گوید همه چیز در درون ماست. عامل بیرونی تأثیر بسیار اندکی دارد!
بر اساس این تئوری تمامی آنچه ما انجام می دهیم یک رفتار است و همه رفتارها عمدی بوده و از درون ما برانگیخته می شوند. این برخلاف نظریه هایی است که می گویند ما در دنیایی از کنترل بیرونی به سر می بریم و توسط عوامل بیرونی برانگیخته می شویم.
همه رفتارهای ما یک انتخاب است.

ویلیام گلسر می گوید:
«هر انتخابی که در هر زمینه ای رخ می دهد برای ارضای نیازهایمان است. این رفتار و انتخاب ها براساس انگیزه های درونی صورت می گیرند و تأثیر اندکی از محرک های بیرونی می پذیرند. در هر شرایطی که هستیم و هر رفتاری که از ما سر می زند، بهترین تلاش ما برای کنترل دنیای پیرامون است. پس باید انتخاب هایمان به گونه ای باشد که نیازهایمان به نحو احسن برآورده شود.»
با خواندن این کتاب یاد می گیرید چطور به صورت سالم تری زندگی کنید، چطور با اطرافیانتان بهتر کنار بیایید و با دانستن نیروهای درونی، کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید.

  • ۹۹/۰۲/۲۸

کتاب