جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

کد بورس چیست و چطور آنرا بگیریم؟

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ

با آزاد شدن سهام عدالت بسیاری از افراد تصمیم دارند خودشان اختیار سهامشان را در دست گرفته و آنرا وارد بورس کنند. بر اساس قانون بورس، برای حضور در بازار و انجام معامله هر فرد نیازمند یک کد بورسی است. کدی که همانند کد ملی یکتا بوده و مختص یک نفر است. این کد از سه حرف فارسی و ۵ رقم تشکیل شده است و توسط کارگزاری صادر می شود.

متقاضیان ورود به بورس بعد از دریافت کد بورسی ( که کد سهامداری نیز نامیده می شود) می توانند از طریق نرم افزار معاملات آنلاین نیز به خرید و فروش سهام مختلف بپردازند.

برای دریافت کد بورس که نخستین گام در فعالیت بورسی است، شما باید ابتدا در سامانه سجام (آنچه در مورد سامانه سجام باید بدانیم) ثبت نام نمایید و بعد از ثبت نام یک کد ۱۰ رقمی به او داداه می شود.

سپس با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، برای اسکن مدارک و ثبت اثرانگشت نوبت دریافت کند و در نهایت با مراجعه به یکی از ۱۰۶ دفتر کارگزاری فرایند ثبت نام را تکمیل نماید.

در این مقاله به مدارک لازم برای دریافت کد بورس و همچنین نحوه ثبت نام و فعالیت در بورس اشاره شده اگر در دنیای بورس و معاملات تازه کار هستید پیشنهاد میشود آنرا بخوانید.