جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

تاثیرات بد بالش نامناسب روی بدن

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱ ق.ظ

انتخاب بالش برای خواب یک کار بسیار مهم است. شاید متوجه آن نشوید، اما نوع بالشی که انتخاب می کنید بر کیفیت خواب و سلامت کلی شما تأثیر خواهد گذاشت. 

1. گردن درد: اگر به سمت کنار خود می خوابید، باید یک بالش محکم تر انتخاب کنید تا از گردن خود پشتیبانی کافی داشته باشید تا بیش از اندازه خم نشود. اگر روی شکم خود می خوابید، بهتر است به سراغ یک بالش نرم تر بروید، در غیر این صورت، بالش سر شما را عقب رانده و باعث ایجاد یک منحنی در گردن می شود و اگر روی پشت خود بخوابید، یک بالش محکم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود زیرا ممکن است با فشار آوردن گردن به جلو، گردن درد ایجاد کند.

سردرد: خوابیدن بر روی بالش اشتباه همچنین می تواند منجر به سردرد شود. اگر بالش از پشتیبانی مناسبی برخوردار نباشد، ممکن است گردن در هنگام خواب به همان وضعیت ناراحت کننده بماند. این می تواند باعث پیچیده شدن گردن شما و در نتیجه سردرد شود.

بی خوابی: یک بالش بد می تواند دلیل عدم خواب کافی با کیفیت باشد. این بدان معنی است که بدن شما زمان کافی برای شارژ مجدد ندارد. کمبود خواب می تواند طیف گسترده ای از مشکلات را تحت تأثیر قرار دهد از جمله مشکلات مربوط به تأثیرگذاری بر مهارتهای تفکر شما تا خطر ابتلا به دیابت، چاقی و فشار خون بالا را افزایش دهد.

خروپف: یک بالش نامناسب یا یک بالش محکم که سر شما را به جلو هل می دهد می تواند باعث ایجاد خروپف در شما شود و اگر به کنه های گرد و غبار حساسیت دارید، التهاب در بینی و گلو شما می تواند راه هوایی شما را مسدود کند، بنابراین باعث می شود شما خروپف کنید.

  • ۹۹/۰۳/۲۵

سلامتی