جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

دکتر احسان مصطفوی – رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید با اشاره به مطالعات سرواپیدمیولوژی کرونا در مناطق مختلف کشور گفت: بر اساس یافته ها شاید حدود ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی به این ویروس را تجربه کرده اند؛ البته تاکید می شود که تست های سرولوژی خطاهایی دارند، اما این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

البته شدت آلودگی از یک استان به استان دیگر متفاوت است. بر اساس این یافته ها شاید حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت کشور از اول اپیدمی تا کنون آلودگی را تجربه کرده اند. باز هم تاکید می کنم تست های سرولوژی خطاهایی دارد و تست های سرولوژی هنوز به طور کامل تاییدیه های مراجع مربوطه را کسب نکرده اند. در نتیجه در تحلیل نتایج باید احتیاط لازم را به عمل آورد. این نکته هم لازم به ذکر است که این یافته تا حدودی مشابه برخی مطالعات سایر نقاط دنیاست.

وی در این باره افزود: در استان هایی که “سِرومثبت بودن” کمتر است، انتظار داریم در روزها و هفته های آینده دچار پیک های بیشتری شوند. اما استان هایی مثل قم و گیلان و اصفهان و البرز شواهد می گوید درصد قابل توجهی از جمعیت شاید بیماری را گرفته باشند و انتقال در جمعیت عمومی آنها شاید کمتر خواهد شد.
 

  • ۹۹/۰۳/۲۱

کرونا