جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

تاثیر رابطه جنسی بر روی سیستم ایمنی بدن

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲ ق.ظ

افرادی که ۱-۲ بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.
مطالعات نشان می دهند ارتباط جنسی سالم و مداوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. بر اساس این تحقیقات که در پنسیلوانیا انجام شد، 1 یا 2 بار رابطه جنسی در طول هفته موجب افزایش نوعی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A یا IgA در بدن می شود. این آنتی بادی بدن را در برابر عوامل عفونی مختلف از جمله سرماخوردگی محافظت می کند.

ــ داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

ــ زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود.

ــ منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند.

بهبود خواب: شما بعد از رابطه جنسی ، به راحتی به خواب می روید. این بهبود کیفیت خواب در شما دلایل محکمی دارد. پس از ارگاسم، هورمون پرولاکتین در شما ترشح می شود، که مسئول احساس آرامش و خواب آلودگی است و در نتیجه شما بعد از رابطه جنسی به سرعت به خواب می روید.

همچنین رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است.

نظرات (۱)

اینکه اسلام توصیه به ازدواج می کنه هم برای سلامت جسمی و روحی خود افراده و هم برای بقای نسل آنها از نطفه حلال.