جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

ردیابی دستگاه اندرویدی گم شده

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱ ق.ظ


یکی از کابوس هایی که برای هر کاربر گوشی های هوشمند میتواند رخ دهد گم شدن آن است. تقریبا همه ما روی گوشیمان مجموعه ای از عکس و فیلم و اطلاعات شخصی داریم که با گم شدن آنها به مشکل خواهیم خورد.

قطعا در چنین شرایطی ردیابی دستگاه گم شده می تواند بسیار مفید باشد. شرکت گوگل ابزار Find My Device را دقیقا به همین منظور توسعه داده است.
این ابزار میتواند موقعیت مکانی گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند شما را پیدا کنند. گام هایی وجود دارند که با طی کردن آن ها می توانید در صورت جا گذاشتن، گم کردن و یا دزدیده شدن دستگاه اندرویدی خود، آن را آسان تر پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید فقط هنگامی می توانید به ردیابی گوشی خود بپردازید که اولا روشن بوده و ثانیا نیز به شبکه وای فای یا اینترنت سیم کارت متصل باشد.

Find My Device

اپلیکیشن Find My Device شرکت گوگل را می توان یکی از لازمه های هر دستگاه اندرویدی به شما آورد. اگر حساب گوگل خود را به دستگاه اندرویدی خود افزوده باشید، آنگاه اپلیکیشن Find My Device نیز به صورت خودکار فعال خواهد شد. می توانید از طریق منوی “Settings > Security > Find My Device” به بررسی این موضوع بپردازید، در اینجا باید Find My Device بر روی حالت فعال قرار داشته باشد.

ردیابی موقعیت مکانی دستگاه گم شده شما از طریق این اپلیکیشن آسان بوده و همچنین دانلود آن از فروشگاه گوگل پلی نیز رایگان است. پس از نصب اپلیکیشن، از شما درخواست می شود که وارد شده و همچنین موقعیت مکانی را نیز فعال کنید. پس از نصب و اجرای اپلیکیشن، می توانید به ردیابی دستگاه خود بپردازید، البته مادامی که گجت شما روشن بوده و همچنین به شبکه وای فای یا اینترنت سیم کارت نیز متصل باشد.