جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

کلبه وحشت انزلی

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ

یکی از جاذبه های ترسناک ایران «کلبه وحشت» در بندر انزلی است. همان کلبه ای که در دل روستایی زیبا در میان جنگل های انبوه با درختان سربه فلک کشیده قرار دارد. برای رفتن به این کلبه و شنیدن قصه های فراوان درباره اش باید به روستای هفت دغنان در نزدیکی بندر انزلی و صومعه سرا بروید.

این کلبه خارج روستا بوده و از سال 1365 قصه های اهالی بومی منطقه، درباره مرموز و وحشتناک بودنش با اتفاقی که برای 4 دانشجو در آن افتاد، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. دانشجویانی که وقتی قصه های ترسناک این کلبه را از زبان اهالی می شنوند، تصمیم می گیرند برای اثبات پوچ بودن این حرف ها، شب را در آن سپری کنند.
رفتن به کلبه همان و فرار شبانه دو تن از این پسران ماجراجو همان. هرچند از این جمع 4 نفره دو نفر با فرار به موقع جانشان را نجات دادند اما دونفر دیگر که در کلبه ماندند، یکی جان خود را بر اثر ترس از دست می دهد، دیگری هم مجنون می شود و هرگز نمی تواند به زندگی عادی خود برگردد.

این اتفاق در آن سال گرچه زمینه پلمب شدن کلبه از سوی عوامل انتظامی را فراهم کرد، اما روایت قصه اش باعث شد تا 4 سال بعد 3 دختر برای اثبات این که در این کلبه چیز ترسناکی نیست و همه زاییده فکر و تخیل مردم بومی است راهی آن شدند. دخترانی که پلمب بودن درِ کلبه آنها را مجبور می کند از درِ پشتی وارد شوند. فردای آن روز از سه دختری که راهی کلبه شده بودند یکی دیوانه وار بیرون کلبه فریاد می زد و از مردم کمک می خواست وقتی مردم وارد کلبه شدند با جسد دو نفر از آنها روبرو شدند که به یک نقطه خیره مانده بودند.

هرچند نفر سومشان هم چند روزی بعد از این ماجرا دست به خودکشی زد تا از راز و رمز کلبه وحشت کسی مطلع نشود. کلبه وحشت کلبه ای پر رمز و راز است که اهالی بومی منطقه برای آن قصه های بسیار دارند مثلا می گویند اگر کسی بتواند یک شب را در آن بدون ترس سپری کند و زنده بماند ثروتمند خواهد شد، شاید همین روایت است که باعث می شود برخی دل به دریا زده و به عشق پولدار شدن راهی آن شوند.

  • ۹۹/۰۵/۲۱

گردشگری