جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

چرا سی شارپ؟

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۰۶ ب.ظ

انتخاب از میان زبان های زبان برنامه‌نویسی برای یادگیری می‌تواند دشوار باشد. احتمالا ً برای انجام وظایف برنامه نویسی خود بیش از یک زبان را یاد می گیرید، اما شروع کار با زبانی همچون سی شارپ میتواند، ایده فوق العاده ای باشد.

سی شارپ یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا بوده که توسط مایکروسافت ایجاد شده‌است و در سال ۲۰۰۰ از آن رونمایی شد. مایکروسافت در سال‌های بعد از آن به شدت برای توسعه این زبان سرمایه گذاری کرد. زبان سی شارپ بر پایه زبان های C و ++C ساخته شده است اما استفاده از آن نسبت به زبان های فوق آسان تر است. این زبان محبوب دارای مجموعه ی وسیعی از کتابخانه‌ها برای انجام وظایف مختلف برنامه نویسی است.

مایکروسافت سی شارپ را به عنوان زبان رسمی دات نت فریمورک طراحی کرد. هر چیزی که در دانت فریمورک نوشته شده باشد، در ویندوز اجرا میشود، در نتیجه زبان سی شارپ به یکی از زبان های رسمی برای توسعه برنامه های ویندوزی مبدل شده است.

سی شارپ همچنین یک زبان امن برای یادگیری است. زبان‌های سطح پایینی مانند C و ++C تقریبا ً هر دستوری را مادامی که کامپایل شود، اجرا می‌کنند، حتی اگر این دستورالعمل‌ها صدمات جدی به سیستم عامل شما وارد کنند. اما سی شارپ کد های شما را در زمان کامپایل بررسی کرده و پیغام ها و خطاهایی را در صورت لزوم برای توقف برنامه صادر میکند.

سی شارپ همچنین حافظه را به صورت خودکار مدیریت می‌کند تا مجبور به تخصیص حافظه برای داده های خود نباشید. نداشتن نگرانی در مورد محاسبات سطح پایین باعث می‌شود برنامه نویسی در این زبان برای تازه کاران بسیار لذت بخش باشد.

در اینجا لیستی از مقلات مختلف را میتوانید ببینید که میتواند شما را در انتخاب زبان مناسب برنامه نویسی کمک کند.

  • ۹۹/۰۵/۱۳

برنامه نویسی