جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

بیت کوین مهریه شد!

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶ ب.ظ

 

این روزها که سرمایه گذاری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته حتی زوج های جوان نیز عقدنامه هایشان را طوری تنظیم میکنند که نوعی سرمایه گذاری به حساب آید.

بیت کوین پادشاه کریپتوکارنسی ها در ۸ سال اخیر رشدی غیر قابل تصور داشته است و از چند دلار به حدود ۲۰ هزار دلار افزایش یافت و مالکانش را به ثروت های رویایی رساند. چنین رشد عظیمی در بازه کمتر از ۸ سال را تا کنون در هیچ صنعت و خدمات و سرمایه گذاری شاهد نبودیم.

همین امر سبب شده تا زوج های جوان نیز از رمز ارزها به عنوان یک کالای پر سود در آینده برای سرمایه گذاری استفاده کنند. شاید همین موضوع بوده که یک زوج جوان ایرانی را متقاعد کرده تا از رمز ارزها به عنوان بخشی از مهریه استفاده کنند.

در عقدنامه ها قید شده است که صداق ملک، غیر منقول است و مطابق مقررات ثبت، صداق غیر منقول باید اقدام شود. طبق ماده ۱۰۸۷ قانون مدتی کشور، مهریه، مالی است که به مناسبت عقد نکاح، مرد، ملزم به پرداخت آن به زن است. مهریه، عندالمطالبه است.

یعنی هر وقتی که زوجه بخواهد، باید پرداخت شود. سقفی برای تعیین مهریه وجود ندارد و از یک ریال تا هر میزان سکه، در سند ازدواج نقل می شود. مهریه معمولا کالای با ارزش است. باید قابلیت داد و ستد داشته باشد.

مثلا شما نمی‌توانید چند هکتار جنگل در فلان منطقه را به عنوان مهریه تعیین کنید. مهریه باید چیزی باشد که زن، مالک آن شود. شوهر نیز باید از اموال خود، مهریه را تعیین کند و مشخص باشد و معلوم و مشروع. یعنی مهریه، باید ۳ قید: معلوم، مشخص و مشروع داشته باشد.

ادامه متن را اینجا بخوانید

  • ۹۹/۰۵/۱۱

بیت کوین