جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

چطور هکر بشم؟

سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳ ب.ظ

تصور عموم مردم از هکرها افرادی مرموز و منزوی که همیشه در حال سرقت اطلاعات هستند، است اما اینطور نیست هکر خوب هم داریم!
بسیاری از آن ها افراد با دانشی هستند که حفره های امنیتی سیستم ها را شناسایی کرده و در واقع از آن ها در برابر هکرهای کلاه سیاه محافظت می کنند.

هک، یکی از زیرمجموعه های حوزه تست نفوذ است. برای این که یک هکر کلاه سفید موفق باشید، باید دانش، مهارت و سرعت بالایی داشته و همیشه بروز باشید.

دوره CEH یا Certified Ethical Hacker که با عنوان هک اخلاقی یا قانونمند نیز شناخته می شود، ابتدایی ترین دوره ای است که شما باید برای هکر کلاه سفید شدن بگذرانید. البته قبل از ورود به این دوره، حتما باید در دوره های پیش نیاز مانند Network+ نیز شرکت کنید.

قبل از هر چیز، باید تسلط خوبی روی زبان انگلیسی داشته باشید زیرا بسیاری از منابع آموزشی در زمینه IT، به زبان انگلیسی هستند.

قدم بعدی، یادگیری حداقل یک زبان برنامه نویسی در سطح پیشرفته است. توجه داشته باشید که بدون داشتن دانش برنامه نویسی، هرگز نمی توانید خود را یک هکر بنامید. پیشنهاد حرفه ای ها یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون است.

بعد از آن، نوبت به مبانی امنیت می رسد که باید آگاهی خود را در این زمینه، تا حد امکان بالا ببرید. با گذراندن دوره هایی مانند CSCU می توانید تسلط خوبی در این زمینه پیدا کنید.

اگر این توضیحات کافی نبود بهتر است مقاله «چطور هکر کلاه سفید شویم» را بخوانید.

  • ۹۹/۰۴/۱۰

آموزش هک

هکر