جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

زنان «ریحانه» اند؟

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴ ق.ظ

مهین فرهادی  زاد معاون زنان وزارت ورزش در مخالفت با حضور زنان در رشته های پاورلیفتینگ، بوکس و ورزش زورخانه ای گفت که زنان «ریحانه» هستند و هیچ ورزشی نباید «فیزیولوژی» آنان را تحت تأثیر قرار دهد.

او گفته است: با توجه به اینکه در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی توانیم رشته  ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت  تأثیر قرار دهد. فرهادی  زاد تأکید کرد که اگر در رشته پاورلیفتینگ بحث پرورش اندام مطرح باشد، وزارت ورزش «به سرعت و پس از دریافت نامه پاسخ منفی» خواهد داد.

او اضافه کرد: «بحث پرورش اندام و حجیم شدن عضلات شیوه  های خود را دارد که با شرایط زنان جور در نمی  آید اما مسئولان پاورلیفتینگ سه حرکت را معرفی کرده  اند که دلایل خود را هم دارند».  این وزارتخانه این سه حرکت را «از نظر فیزیولوژی و سلامتی» زنان بررسی خواهد کرد.

همچنین در ماه گذشته و در پی حضور چند ورزشکار زن در زورخانه ولیعصر شهر قدس تهران، مرشد و کلیددار زورخانه برکنار شدند. این ورزشکاران زن روز جمعه ۲۳ خرداد، به همراه دختر بچه  ای ۸ ساله  به این زورخانه رفتند و در حالی که ورزشکاران مرد در زورخانه حضور نداشتند، برای لحظاتی با پوشش کامل به داخل گود زورخانه رفتند.

مرشد کیانی نیز که سال  ها است مشغول مرشدی در زورخانه ولیعصر است، به دلیل نواختن ضرب زورخانه برای کباده کشی یکی از بانوان ورزشکار از مرشدی این زورخانه کنار گذاشته شد.

  • ۹۹/۰۴/۰۹

سلامتی

ورزش