جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

سهام عدالت خود را بفروشیم یا نه؟

پنجشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴ ق.ظ

با  ابلاغیه جدید نسبت به آزاد سازی سهام عدالت، بالاخره امکان آزادسازی آن فراهم شد.

سهام عدالت یک سهم نیست. پرتفویی است که از بهترین شرکت های بازار بورس ایران تشکیل شده تا مشمولان، طبق هدف سهام عدالت در دهه هشتاد شمسی، از سودآوری این شرکت ها در بلند مدت، بهره مند شوند.

ارزش سهام عدالت هر نفر در اردیبهشت ۹۹ به ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

خیلی ها علاقمند هستند در اسرع وقت، نسبت به فروش سهام عدالت خود اقدام کنند و وجه آن را نقد دریافت کنند. با توجه به این که سهام عدالت، پرتفویی ارزشمند از بهترین سهام شرکت های سودآور بازار سرمایه ایران است و در بلند مدت، سود سرشاری نصیب سهامداران گرامی می کند، لذا، توصیه اکید این گفتار به دارنده سهام عدالت آن است که حداقل تا یکسال از فروش سهام عدالت خود پرهیز کند.

کافی است قیمت سهام پرتفو سهام عدالت را از ۳ ماه یا ۱۲ ماه پیش تا کنون از طریق سامانه tsetmc.com بررسی کنیم. متوجه می شوید که قیمت بسیاری از سهام پرتفو سهام عدالت، گاها تا چند برابر رشد قیمتی داشته است و این روند، ادامه دار خواهد بود.

اگر سهام عدالت خود را نگهداری کنید، سهام مشمول سهام عدالت در سال های آینده، هم افزایش قیمت پیدا می کند و هم سود نقدی به شما پرداخت می شود و هم پس از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی های پرتفو سهام عدالت، سهم شما افزایش پیدا می کند. مثلا پرتفو سهام عدالت شما شامل ۲۰ سهم شرکت سایپا است. n سال دیگر افزایش سرمایه سایپا، اعمال شود، به اندازه افزایش سرمایه، تعداد سهام شما افزایش یافته و ارزش پرتفو شما در سهام عدالت، افزایش خواهد یافت.

روزیاتو در مقاله «چگونه سهام عدالت خود را بفروشیم» به بررسی دقیق این موضوع پرداخته و دلایل کافی برای نفروختن سهام ارائه داده است.

  • ۹۹/۰۲/۱۱

بورس

سهام عدالت