جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

کشف پادشاهی باستانی گمشده مایاها

چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ق.ظ

پادشاهی مربوط به قوم باستانی مایا در زمین یک گاوچران کشف شده است. این کشف 250 سال به طول انجامیده اما شواهد به دست آمده از "ساک تیزی" که پادشاهی باستانی قوم مایا نامیده می شود، پس از 2 سال حفاری سرانجام به تازگی سر از خاک بیرون آورده است.

از ساک تازی یا سگ سفید که اولین بار در سال 1994 مطرح شد، در نوشته های مایایی نام برده شده بود اما مکان آن همچون یک راز باقی مانده بود. پروفسور چارلز گلدن انسان شناس از دانشگاه برندیز، اندرو اسکرر زیست شناس از دانشگاه براون و سایر محققان از سال 2018 در حال بررسی ملک یک چوپان مکزیکی هستند. این منطقه حالا با نام لاکانجا تی زلتا شناخته می شود. به اعتقاد بسیاری از باستان شناسان منطقه "پلن دِ آیوتلا" محتمل ترین مکان برای پادشاهی باستانی قوم مایا یا همان سگ سفید شناخته می شود.

آن ها چه چیزی را کشف کردند؟ به نوشته IFL ساینس :" تخمین ما از تعداد اولیه سازه ها 120 ساختمان و 56 مقبره حکاکی شده است. گرچه به نظر می رسد تعداد بیشتری نیز موجود باشد و هم اکنون مجموعه های خصوصی و عمومی ناشناسی در این محل وجود دارد".

یافته های خارق العاده پادشاهی مایاها شامل بقایای قصر سلطنتی و اهرام مخروبه است.

یافته ها نشان می دهند که ساک تیزی با عوامل متخاصم فراوانی مواجه بوده است. ساک تیزی یک پادشاهی مستقل بوده اما بزرگ ترین پادشاهی در منطقه محسوب نمی شده است. داشتن چنین جایگاهی که از قدرت کمتری برخوردار است به معنای نیاز به داشتن دیوارهایی در اطراف منطقه برای مواجه با حملات دشمن بوده است.

  • ۹۹/۰۲/۱۰

عجایب باستان