جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

آموزش افزودن زیر نویس به فیلم در KM player

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۰۸ ب.ظ

همزمان با تعطیلاتی که کرونا و عید به ارمغان آورده بازار دانلود و تماشای فیلم و سریال نیز داغ تر شده. بسیاری از فیلم ها هنوز به زبان فارسی دوبله نشده اند اما زیرنویس فارسی برای آنها موجود است. برخی از کاربران در زیرنویس کردن فیلم ها با مشکل مواجه میشوند به همین دلیل در این پست آموزشی کوتاه برای حل این مشکل قرار میگیرد.

کاربران ویندوز و اندروید با برنامه KM player آشنایی دارند. این برنامه ابزار بسیاری در اختیار کاربر قرار میدهد تا بدون هیچ مشکلی به تماشای فیلم و سریال بپردازید. اگر زیر نویس فیلمی را به صورت جداگانه دانلود کرده اید کافیست فایلی مورد نظر را که معمولا فرمت srt دارد را با موس به درون km پلیر بکشید و به همین سادگی زیرنویس به فیلم اضافه میشود اما روش دیگری نیز وجود دارد که مراحل انجام کار به این صورت است:

نام فایل زیر نویس را با فایل ویدیو یکسان نمایید (لازم نیست به فرمت آن ها دست بزنید) و در یک پوشه بگذارید. حال به محض این که ویدئو را پخش کنید، KM زیرنویس را مربوط به ویدئو می داند و آن را اماده نمایش می کند.
حال برای این که  به KM بروید و روی فیلم کلیک راست کنید، به منوی Subtitles وارد شوید و Show/Hide Subtitle را فعال کنید. همچنین می توانید با نگه داشتن دکمه Alt و X روی صفحه کیبورد زیرنویس را فعال کنید. با انجام این کار روی صفحه نوشته Subtitled:Show ظاهر می شود.