جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

ویروس کرونا چیست و از کجا آمده؟

دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۳ ق.ظ

کرونا ویروس ها همواره یکی از علل اصلی سرما خوردگی بودند به همین دلیل علائم بیماری جدید نیز شباهت زیادی به سرما خوردگی دارند.

تا کنون چند نمونه مختلف از ویروس کرونا کشف شده اند که اخیرا جدیدترین نوع آن گریبانگیر بشر شده است. اما ویروس کرونای جدید چطور و از کجا شیوع پیدا کرد؟

در ماه دسامبر سال 2019 تعدادی بیمار با علائم عفونت ریه در چین بستری شدند که علت آن مشخص نبود پس از بررسی های پزشکان چینی نوعی جدید از کرونا ویروس یافت شد که در این بیماران بروز کرده بود.

کرونا ویروس ها خانواده ی بزرگی از ویروس ها هستند که در حیوانات مختلفی می توانند وجود داشته باشند که در برخی از حیوانات ایجاد بیماری می کنند و در برخی هیچ مشکلی دیده نمی شود، یکی از محل های اصلی این ویروس ها خفاش ها هستند اما این ویروس جدید کرونا از دسته ای بود که در انسان هم بروز بیماری می دهد.

از دسته ی کرونا ویروس ها 7 نوع آن در انسان هم علائم بیماری ایجاد می کند، 4 نوع آن ایجاد سرما خوردگی ساده می کردند، یکی از آنها بیماری سارس را که در 2002 شیوع یافت ایجاد می کند که بیماری شدید تنفسی بود و نوع دیگر آن بیماری مرس را که در 2012 شیوع یافت ایجاد می کرد و نوع هفتم آن کرونا ویروس جدید است که هنوز نامی ندارد و بشر حدود یک ماه است که روی آن مطالعه کرده.

اما ظاهرا همانطور که ویروس مرزهای جغرافیایی را در مینوردد تنفر مردم جهان از چینی ها هم بیشتر می شود. دیجیاتو دریک مقاله به کرونا و افزایش نژاد پرستی پرداخته. حتی اشاره شده که هشتگ هایی در توییتر ترند شده اند که تنفر مردم سایر کشورها از چینی ها را به وضوح مشخص می کنند.