جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

بهترین جایگزین برای مایکروسافت آفیس

چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳ ب.ظ

بدون شک کاربران ویندوز برای یک بار هم شده کارشان به مجموعه آفیس افتاده است. مایکروسافت آفیس ابزار قدرتمندی برای نوشتن، ویرایش، تهیه پاورپوینت، اسلایدها، جدول، نمودار و ... دارد که تقریبا از پس هر کاری بر می آید.

اما مایکروسافت آفیس تنها مجموعه قدرتمند و بی نقص در این زمینه نیست. لینوکسی ها با لیبره آفیس بیشتر آشنایی دارند و حتی به آن عشق می ورزند. چرا که این مجموعه از نرم افزارهای آزاد توانسته کاربران را از نیاز به مایکروسافت آفیس برآورده سازد.

لیبره‌آفیس (LibreOffice) یک نرم‌افزار آزاد مجموعهٔ اداری است که توسط بنیاد مستندات آزاد تولید می‌شود. این نرم‌افزار از مجموعهٔ اداری اپن‌آفیس برگرفته شده است. هدف تولیدکنندگان لیبره‌آفیس این است که یک مجموعهٔ اداری مستقل با قابلیت پشتیبانی ODF ایجاد کنند که مشکل حق تکثیر نداشته باشد.

خوشبختانه لیبره آفیس برای سه پلتفرم محبوب لینوکس، ویندوز و مک بدون هیچ محدودیتی وجود دارد. این مجموعه ابزار قدرتمند حجمی کمتر از ۳۰۰ مگابایت دارد و کاملا نیاز شما را در کارهای اداری و تحقیقاتی برآورده میسازد.

پشتیبانی از تمام فرمت های مایکروسافت آفیس و سایر فرمت ها خیالتان را بابت مهاجرت به لیبره آفیس راحت میکند. پشتیبانی کامل از زبان فارسی و امکان سفارشی سازی پیشرفته از ویژگی هایی است که شما را شیفته لیبره آفیس میکند.

برای دانلود این ابزار رایگان میتوانید به libreoffice.org مراجعه کنید.

نظرات (۱)

  • اشکان ارشادی
  • سلام
    یک مطلب خدمتت بگم ، اصلا کامنتهای من تا حالا جواب ندادی!!
    الان میخواستم در مورد پستت مجموعه مناسبتری از لایبر که مربوط به لینوکسه ، معرفی کنم، ولی وقتی که اصلا حتی یک نقطه هم نمی نویسی که آدم بفهمه حداقل خواندی کامنتتم رو! دیگه چه بنویسم.؟ آن مجموعه که میخواستم معرفی کنم خودم نصبش کردم و اتفاقا از لایبر بهتره. فقط بجای اکسس ، pdf ریدر پیشرفته داره.
    خوب ، بگذریم.
    کامنت منهم فقط دوستانه هست.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز، خوشحال میشم از تجربیات شما هم استفاده کنیم. لطفا هر پیشنهادی در مورد لینوکس و سایر پلتفرم ها دارید را بیان کنید با کمال میل استقبال می کنم.