جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

از چند وقت پیش زمزمه‌های فیلترینگ اینستاگرام به عنوان تنها شبکه اجتماعی باقی مانده در ایران به گوش می‌رسد. هر بار چیزی را بهانه می کنند تا این اپلیکیشن محبوب ایرانی ها را مثل تلگرام فیلتر کنند. قطعی اینترنت که در آبان اتفاق افتاد نیز بر این احتمال افزود که پس از اتصال مجدد اینترنت دیگر مثل سابق به اینستاگرام دسترسی نداشته باشیم اما این فقط یک حدث بود و خوشبختانه اجرایی نشد.

اما در همین بحبوحه «ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که فیلترینگ اینستاگرام «فعلا» در دستور کار نیست هر چند مردم نباید «کارهای جدی» خود را در بستر پیام‌رسان‌های خارجی انجام دهند.

این گونه بود که یک بار دیگر بحث جایگزین‌های بومی بر سر زبان‌ها افتاد و نام «روبینو پلاس» از سوی فیروزآبادی به عنوان جایگزین مناسبی برای اینستاگرام مطرح شد؛ بخش جدیدی که به اپلیکیشن جامع (یا به اصطلاح هاب اجتماعی) روبیکا اضافه شده و تلاش کرده که نیازهای کاربران ایرانی از یک شبکه اجتماعی را برآورده کند. حال سؤال اینجاست که آیا این اتفاق افتاده؟ آیا روبینو آنقدر در هدف خود جدی هست که مردم برای انجام «کارهای جدی» خود بتوانند روی آن حساب باز کنند؟

دیجیاتو در مقاله ای به بررسی دقیق این اپلیکیشن پرداخته، از طریق این لینک می توانید به این مقاله دست پیدا کنید.