جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

از جزایر لانگرهانس چه میدانید؟

پنجشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ

انسان 200.000 سال است که روی زمین زندگی می کند، پس جای تعجب نیست که در طول این همه سال تغییراتی در ساختار بدن او رخ داده باشد. در بدن ما اعضایی وجود دارند که از وجو آنها بی خبریم. البته این اعضا کارشان را به درستی انجام می دهند و نیازی هم به دانستن نامشان نیست!

برای مثال قبل از اینکه متولد شویم دم داریم! تعجب نکنید چرا که این یک حقیقت است و ما قبل از متولد شدن برای چند هفته دم داریم. به گفته " مایک جنس " استخوان دنبالچه آخرین بقایای دم انسان است و جالب تری اینکه تمام پستانداران دنیا در شکم مادر دم دارند و فقط انسان است که قبل از تولد ان را از دست می دهد.

همچنین در حدود یک چهارم جمعیت دنیا دارای برآمدگی در لبه بالایی گوش که به عنوان نقطه داروین شناخته می شود هستند. توضیحات تکاملی در این رابطه در کتاب چارلز داروین منتشر شده است. در حیواناتی نظیر خرگوش این تکمه در انتهای گوشها قرار دارد و وظیفه فوکوس صداهای دور را روی گوش بر عهده دارد.

یکی از اعضای بدن که نامی عجیب دارد جزایر لانگرهانس است. جزایر لانگرهانس برخلاف آنچه از نامشان به نظر می رسد بخش هایی وصله مانند از پانکراس یا لوزالمعده هستند که سلول های تولید کننده هورمون را در خود جای داده اند. در این نوشته می توانید در مورد این جزایر بیشتر بخوانید.