جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

فوت و فن های عکاسی در سفر

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ق.ظ

شاید عکاسی از مردمان غریبه ای که هیچ شناختی از رفتار، فرهنگ و آداب و رسوم آن ها ندارید، کاری سخت و وحشتناک جلوه کند، اما اینطور نیست!

در اینجا به شما خواهیم گفت که چطور باید از جوامع محلی و قومیت های مختلف بدون اینکه مشکلی پیش بیاید عکاسی کنید و خاطرات خوش را به ثبت برسانید. آنهایی که اهل سفر و شرکت در تورهای مسافرتی هستند بخوانند!

با سوژه ارتباط برقرار کنید و به او نزدیک شوید

اولین نکته در میان نکات عکاسی در سفر، ارتباط برقرار کردن با سوژه است. شما در کشور آن ها میهمان هستید و رفتارهای آن ها را نمی شناسید. پس اولین قدم برای این که عکس خوبی را ثبت نمایید، این است که بتوانید رابطه خوبی با او برقرار کنید.

پس با عجله دوربین را به سمت سوژه نگیرید! ابتدا با لبخند به او نزیک شوید و مودبانه با او به صحبت بپردازید. به او بگویید چقدر کشور و شهرش را دوست دارید. از سبک لباس پوشیدنش تعریف کنید و به او بگویید جواهرات، مو و حتی ریشش برای شما جذابیت دارد. آنگاه بپرسید که آیا امکان دارد از او عکسی به یادگاری داشته باشید؟ در بیشتر موارد با روی باز از پیشنهاد شما استقبال می شود و شما به هدفتان خواهید رسید.

قوانین عکاسی را بشکنید!

پابلو پیکاسو می گوید: نکات عکاسی در سفر را مثل یک حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید مثل یک هنرمند بشکنیدشان! همیشه این جمله هنرمند بزرگ را به یاد داشته باشید و سعی کنید تا به جای تقلید کورکوانه از قوانینی که یاد گرفته اید، سلیقه و تجربیات خود را نیز در نظر گرفته و یک شاهکار خلق کنید.

گاهی اوقات یک نمای بسته به تنهایی بیانگر یک داستان است و نیازی به قرار دادن چیز اضافه تری در کادر نیست. اما گاهی لازم است تا عناصری را در کادربندی تصویر خود قرار دهید تا بتوانید فضای کاملتری ساخته و قصه فرد را بهتر برای مخاطب تعریف کنید.

ریسک را بپذیرید تا بتوانید تصاویر خارق العاده ای ثبت نمایید. با این کار تجربیات زیادی به دست آورده و حتی می توانید سبک خودتان را در عکاسی داشته باشید.

  • ۹۸/۰۶/۰۶

سفر گروهی

عکاسی