جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

رونمایی هواوی از سیستم عامل رقیب اندروید

سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۶ ق.ظ

تحریم های آمریکا بر علیه هواوی این شرکت را بر آن داشته تا به جای اینکه با ترس و لرز کارش را ادامه دهد به فکر سیستم عاملی جایگزین برای گوشی هایش باشد. 

هواوی سیستم عاملی توسعه داده که نه تنها بر روی گوشی بلکه بر روی سایر گچت ها هم قابل نصب است و  نام این سیستم عامل را هارمونی گذاشته است. البته هارمونی در وهله اول برای استفاده بر روی خودروهای هوشمند، ساعت ها و رایانه های شخصی طراحی شده و نسخه نهایی آن در سال ۲۰۲۰ به بازار می آید.

نسخه هایی از این سیستم عامل حتی با هدفون های هوشمند و سیستم های واقعیت مجازی نیز سازگار خواهند بود. البته گفته می شود این سیستم عامل با گوشی پرچمدار جدید هواوی موسوم به میت ۳۰ سازگاری خواهد داشت.

هواوی تا به حال بارها اعلام کرده که هنوز ترجیح می دهد از اندروید در تولیدات خود استفاده کند، ولی اگر این کار ممکن نباشد، نصب سیستم عامل هارمونی در دستور کار آن قرار می گیرد. نسخه اولیه هارمونی قبلا با اسم کد Hongmeng یا Ark عرضه شده بود.

همچنین هواوی اعلام کرده در طی دو روز می تواند این سیستم عامل را برای همه گوشی هایش ارسال و نصب کند. ظاهرا چینی ها قصد دارند کاملا بی نیاز از آمریکایی ها شوند. باید دید که هارمونی می تواند توجه کاربران را جلب کند یا آنکه همچنان اندروید تک تازی خواهد کرد.

  • ۹۸/۰۵/۲۲

هارمونی

هواوی