جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

خبرگزاری مهر نوشته: سناتور «جاش هاولی» لایحه ای به نام «قانون فناوری کاهش اعتیاد به شبکه های اجتماعی» (Social Media Addiction Reduction Technology Act) را به مجلس آمریکا ارائه کرده است. این لایحه در صورت تصویب ویژگی های سواستفاده جویانه شبکه های اجتماعی را ممنوع می کند.

 

 این لایحه اسکرول کردن متوالی و پخش خودکار ویدئو و صوت را ممنوع می کند. همچنین طبق آن در شبکه های ا جتماعی«نقطه توقفی» برای پست ها و سرویس رسانی وجود خواهد داشت که کاربر را مجبور می کند از شبکه اجتماعی فاصله بگیرد. البته در این لایحه استثناءهایی نیز در نظرگرفته شده است مانند سرویس های موسیقی محور .

علاوه برتمام این موارد لایحه مذکور خواهان نصب ابزارهایی در اپلیکیشن است تا مدت زمانی که کاربر در شبکه اجتماعی صرف می کند را ردیابی و آن را محدود کند.

 

 کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور  نیز قدرت منع چنین عملکردهایی را به دست می آورند. البته هنوز مشخص نیست این لایحه تصویب شود یا خیر. هرچند هم اکنون نمایندگان مجلس تصمیم دارند به نحوی شبکه های اجتماعی کنترل کنند اما این امر لزوما به تصویب لایحه مذکور منجر نمی شود.