جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

هوش مصنوعی وحشتناک است؟

پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴ ق.ظ

هوش مصنوعی به همان اندازه که ترسناک است به همان اندازه هم دوست داشتنی و لذت بخش است. ایده پردازان منفی گرا سعی کرده اند ما را از جنبه بد هوش مصنوعی بترسانند و برای همین فیلم هایی مثل ترمیناتور و امثال آن را ساختند. واقعا فکر می کنید هوش مصنوعی در همان ربات های هوشمند و عصیانگر خلاصه می شود و روزی آنقدر هوشمند خواهند شد که اختیار را از سازندگانشان بگیرند و بر علیه نسل بشریت قیام کنند؟


خب چرا به کاربرد هی پزشکی و اجتماعی این پدیده خارق العاده فکر نمیکنید؟ اینترنت اشیا، هوشمند شدن شبکه های اجتماعی و ... همگی ما را به سوی جهانی هوشمندتر سوق می دهند.


همین خودرو های خودران که امکان تصادف کردن را به نزدیک صفر می رسانند و می توانند جان هزاران انسان را نجات دهند مگر پیشرفت کمی هستند؟


وقتی با گوشی هوشمند خود می توانید از یک شهر یا کشور دیگر دمای اتاق تان را تنظیم کنید یا بر عملکرد یخچال و لباسشویی نظارت کنید و صدها کار ریز و درشت دیگر آیا خودش موهبت بزرگی نیست؟


ربات های هوشمند جراح که با دقتی فراتر از انسان می توانند جراحی کنند آیا وحشتناکند؟


به صورت کلی فناوری سازنده است و هیچ کسی نمی تواند جلوی رشدش را بگیرد اما هستند کسانی که از این فناوری ها استفاده نادرست می کنند. به نظر شما آیا هوش مصنوعی می تواند روزی برای انسان خطرناک باشد؟

  • ۹۸/۰۵/۰۳

نظرات (۱)

سلام قالب وبلاگتون قشنگه مرسی از مطالب خوبتون.
راستی من تو وبلاگم آموزش برنامه نویسی وبسایت و ... میدم اگه علاقه مند بودی حتما سر بزن