جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

زندگی در مریخ

چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲ ب.ظ

اگرچه زندگی در مریخ به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد ممکن نیست اما با روشی که دانشمندان ابداع کرده اند، بعید نیست که تا چند سال دیگر زندگی در سیاره سرخ ممکن شود.


آنها در شرایط آزمایشگاهی و مشابه توانستند با ایجاد یک سپر محافظ از هواژل دمای سطح را تا حد بالایی حفظ کنند. همانطور که می دانید مریخ به دلیل نداشتن اتمسفر روزهایی داغ و شب هایی بسیار سرد دارد که دمای آن بسیار پایین می آید.


این لایه هواژل با اینکه نور خورشید را از خودش عبور می دهد می تواند جلوی اشعه های مضر را بگیرد و مهمتر از همه از هدر رفتن دمای داخل جلوگیری می کند. این بدان معناست که در سطح مریخ می توانیم آب مایع داشته باشیم حتی در شب هایش که بسیار سرد است!


اما ار هواژل بگویم که چیست، هواژل نوعی ماده جامد است که در آزمایشگاه تولید می شود. سبک وزن ترین ماده ای که در جهان است همین هواژل می باشد. در ویکی پدیا نوشته شده چگالی هواژل سه برابر هواست!


در یک فرایند پیچیده بخش مایع ژل بیرون کشیده می شود و به جای آن گاز جایگزین می شود به این ترتیب با اینکه بیشتر حجم ماده را گاز تشکیل داده اما همچنان جامد است!


دانشمندان گفته اند یک لایه چند سانتی متری می تواند منطقه ای از مریخ را قابل سکونت کند، ما هم امیدواریم این روش، زندگی را به سیاره سرخ هدیه دهد!


مریخ

  • ۹۸/۰۴/۲۶

نظرات (۱)

چه جالب