جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

مجرد ها خوشبخت ترند یا متاهل ها؟

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱ ق.ظ

این که بگوییم متاهلی بهتر از مجردی میباشد یا برعکس، مجردی از متاهلی بهتر است نادرست است. بعضی از اشخاص زندگی مشترک بهتری نسبت به زمان مجردی خویش دارند و برخی دیگر زندگی مجردی خویش را بیش از متاهلی دوست دارند.

نتیجهٔ مطالعات جدید نشان می دهد که از دههٔ هشتاد میلادی به بعد میل به تجرّد در اشخاص بیشتر شده ازدواج ها کم تر و ناپایدار تر شده اند. همچنین نتیجهٔ مطالعات ثابت می کنند که برعکس باورهای قدیمی که اظهار می کردند اشخاص متأهل نسبت به مجردها از سلامت و احساس خوشبختی بیشتری بهره مندند دیگر مطلقاً صحت ندارد و در مواردی حتی مجردها خوشبختی و سلامت بیشتری از متأهل ها دارند.

از دلایل اظهار شده برای این مسأله میتوان به ازادی بیشتر در اشخاص مجرد و همین طور فشار بالا بر روی متأهل ها اشاره کرد. عامل دیگری که برای توضیح دلیل سالم تر و خوشبخت تر بودن مجرّدها دربرابر متأهلین اظهار شده این است که انسان در موقعیت های شخصی دچار دغدغه های ذهنی کمتری است.

با این وجود برخی دیگر از منابع هنوز بر این باورند که با تمام مشکلاتی که ازدواج در دنیای امروز دارد، باز به دلایلی مثل ثابت کردن عشق به شریک عاطفی، اجتماعی بودن انسان، پشتیبانی همسر و ایجاد انگیزه بیشتر برای زندگی ازدواج کردن نسبت به مجرد بودن بهتر است.
 
مطالعات جدید نشان می دهد یک ازدواج خوب و سالم برای سلامتی موثر است. درحالی که ازدواج نادرست و مشکل دار ورشکستگی جسمی و روحی تمام عیار شمرده می شود.

با همه این موارد هنوز نمیتوان به طور قاطعانه گفت که مجردی بهتر است یا متاهلی؟

  • ۹۹/۰۴/۱۷