جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

معرفی جنگل ابر شاهرود

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۰۸ ق.ظ

جنگل ابر شاهرود، با وسعتی نزدیک به 35 هزار هکتار یکی دیگر از زیباترین و خاص ترین جاذبه های طبیعی کشور ایران به شمار میرود.
این جنگل در منطقه البرز مرکزی و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام و دهستان خرقان واقع شده و تقریبا مرز استان سمنان و گلستان است. به دلیل موقعیت خاص این منطقه و تلاقی دو ناحیه کم فشار(دشت گرگان) و پرفشار (منطقه ابر)، انگار در این جا اسمان به زمین نزدیک شده است.

جنگل ابر یکی از ارزشمندترین جنگل های دنیا با چهل میلیون سال قدمت است و دارای درختان زیبای سر به فلک کشیده مانند بلوط، ممرز افرا، شیردار، توسکا، آزاد داغداغان و گیاهان مرتعی مثل چوبک، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر است که دیدن آنها میتواند بسیار جذاب باشد.

گونه های جانوری گوناگون خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش کل و بز، شوکا و مار و از پرندگان کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، کرکس، شاهین، فاخته و قرقاول گونه های جانوری این جنگل را تشکیل می دهند.

جنگل ابر، دو آبشار معروف به نام های شرشر و آلوچال دارد. که رفتن به آشبار شرشر صرفا مخصوص کوهنوردان حرفه است ولی با 64 کیلومتر پیاده روی در داخل جنگل ابر و لذت بردن از زیبایی های آن می توانید آبشار آلوچال را ببینید.

آب و هوای جنگل ابر شاهرود: میانگین بیش ترین دما در این جنگل ۲۰ درجه سانتیگراد و میانگین کم ترین دما ۶ درجه است. شب ها و صبح های زود هوا خیلی سرد میشود.

  • ۹۹/۰۳/۰۱

طبیعتگردی