جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

کیم جونگ اون مرده است؟

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۴۷ ب.ظ

همین دو سه روز پیش بود که خبرهایی در مورد وخامت اوضاع کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به دلیل جراحی سیستم قلبی و عروقی اش منتشر شد اما امروز شایعه ای بس بزرگتر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شنیده می شود و آن هم مرگ این رهبر جوان و جنجالی است.

آدام هاوسلی، روزنامه نگار برجسته آمریکایی خبر مرگ رهبر کره شمالی را در صفحه تویبتر خود به نقل از شبکه تلویزیونی هنگ کنگ منتشر کرد. هاوسلی با داشتن بیش از ۱۱۶ هزار دنبال کننده در توییتر و انتشار خبر مرگ کیم جونگ-اون بیش از پیش بر گمانه زنی ها درباره سرنوشت رهبر کره شمالی و آینده این کشور دامن زده است. در حالی که منابع خبری در چین، کره جنوبی و حتی آمریکا از تایید یا رد کردن خبر مرگ کیم پرهیز کرده اند، به نظر می رسد هنگ کنگی ها بر موضع پیشین خود ایستاده و البته پافشاری می کنند.

این خبرهای ضد و نقیض در حالی منتشر می شوند که ۲۱ آوریل CNN و بلومبرگ از وخیم بودن وضعیت وی پس از یک عمل جراحی قلب باز خبر داده بودند و سه روز بعد یک کارشناس مسائل کره شمالی و برخی رسانه های چینی اعلام کردند که کیم جونگ اون مرده است.

حتی تصاویری از جنازه رهبر کره شمالی در برخی شبکه های مجازی منتشر شده که البته به نظر می رسد جعلی و دستکاری شده باشند. در روزهای اخیر منابع اطلاعاتی ایالات متحده و یک روزنامه کره ای ادعا کرده بودند که کیم جونگ اون بدنبال جراحی قلب خود در شرایط بسیار وخیمی به سر برده و دلیل غیبت او در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش نیز همین موضوع بوده است.