جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

خودروی ویژن S سونی تجربه ای از آینده!

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰ ب.ظ

در آغاز دهه سوم از هزاره دوم میلادی بشریت به جایی رسیده که فناوری را به خدمت گرفته و تقریبا هر کار غیر ممکنی را ممکن کرده است. زمانی پرواز برای انسان یک رویا بود در حالی که امروز دانشمندان در تدارک سفر های بین ستاره ای هستند ...

کمپانی های نام آشنا در سال ۲۰۲۰ رقابت را بر سر معرفی فناوری های جدید به مرحله جدیدی رسانده اند، تا جایی که کمپانی مطرحی مثل سونی که در تولید لوازم الکترونیک، صوتی و تصویری پیشرو است. قدرتش در تولید خودرو را به نمایش میگذارد و جهانی را انگشت به دهان!

بله در نمایشگاه CES 2020 در حالی که همه منتظر محصول جدیدی همچو پلی استیشن یا چنین چیزی بودند. سونی با معرفی خوردی تمام الکتریکی ویژن S بار دیگر فناوری پیشروانه اش را به رخ کمپانی های خودرو سازی کشید.

با اینکه هدف سونی از این کار تنها ارائه تصویری دقیق از آینده خودرو سازی بوده اما بی شک مورد توجه قرار خواهد گرفت و چه بسی سفارشات بیشماری هم برای خرید دریافت کند.

ویژن S از 33 حسگر شامل حسگرهای تصویر CMOS، لیدار حالت جامد و رادار استفاده کرده تا بتواند اشیا و افراد خارج از خودرو از تشخیص داده و شناسایی کند. داخل کابین هم حسگرهای زمان پرواز ToF بکار رفته که می تواند افراد و اشیای درون خودرو را تشخیص دهند. سونی ادعا می کند این خودرو از تکنولوژی خودران سطح 2 برخوردار است.

شرکت هایی همچون بوش، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام به سونی در تولید ویژن S کمک کرده اند.