جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

آسیب هایی که ناخواسته به خود می زنیم!

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶ ق.ظ

در زندگی روزمره همه ما عادت هایی وجود دارند، که در ظاهر بی خطر به نظر میرسند. اما تکرار این عادات می تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد. روزیاتو ۱۶ مورد از این رفتار های به ظاهر بی خطر را که خانم ها انجامش می دهند را در یک مقاله گرآوری کرده است. در ادامه دو مورد از این رفتارها را به نقل از روزیاتو می آورم اگر توجه شما را جلب کرد می توانید با مراجعه به این لینک مقاله کامل را بخوانید.

پا روی پا انداختن یکی از رفتارهایی است که به ظاهر هیچ خطری ندارد اما از آنجایی که ما بیشتر زمان خود را در حالت نشسته سپری می کنیم، نحوه ی درست نشستن را حتماً باید رعایت کنیم. گرچه انداختن یک پا روی پای دیگر حالت راحتی به نظر می رسد، اما این کار در گردش خون در پاها اختلال وارد می کند.

این مسأله اگر با پوشیدن شلوارها، لگینگ ها یا جوراب شلواری های تنگ هم همراه شود، ریسک افزایش نسبی فشار خون بالا می رود.

همچنین خوردن نوشابه های رژیمی برخلاف تصور رایج، به همان اندازه ی نوع غیر رژیمی آن ها مضر هستند. نوشابه های رژیمی خاصیت اسیدی دارند، به همین دلیل، با وجود اینکه فاقد قند هستند، کماکان می توانند دندان ها را تخریب کنند. به علاوه تحقیقات نشان داده میان مصرف این نوع نوشابه ها و ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و بیماری کلیوی مزمن ارتباط وجود دارد.

اگر به دنبال حفظ سلامتی خود هستید، بهتر است به جای قهوه از چای و یا حتی آب استفاده کنید، چون قهوه هم دندان ها را زرد می کند. ...