جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

اگر در طبیعت گم شدیم چکار کنیم؟

پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۱۰ ب.ظ

آنهایی که اهل سفرهای ماجراجویانه هستند بیشتر از سایر گردشگران در معرض خطرند. گم شدن، پرت شدن از ارتفاع، مواجهه با حیوانات وحشی، گیر افتادن در باران و برف و هزاران خطر ریز و درشت دیگر در طبیعت وجود دارند که به راحتی می توانند جان افراد عجول یا کم تجربه را بگیرند.

گیر افتادن در ناکجا آباد
اگر در بیابان گم شده اید و هیچ راهی برای علامت دادن ندارید می توانید از لاستیک یدکی ماشینتان استفاده کنید. دود ناشی از آتش زدن لاستیک از کیلومترها دورتر نیز دیده خواهد شد و در نهایت یک نفر متوجه موقعیت و نیاز شما به کمک خواهد شد. کاری که باید در اینگونه موارد از انجام آن خودداری کنید، دور شدن از خودرو برای دستیابی به کمک است. در اغلب این گونه موارد ابتدا خودرو پیدا شده و سپس جنازه فرد گمشده کیلومترها دورتر از آن پیدا می شود.

گم شدن در جنگل
اگر در جنگل گم شدید و  نمی دانستید کجا هستید باید قبل از هر چیز به دنبال آب بگردید. معمولاً این کار به معنای پایین تر رفتن است مگر این که در منطقه ای باتلاقی و مردابی باشید. همچنین به پرندگان توجه کنید: اگر پرندگان را در ارتفاع بالا در حال پرواز دیدید بدانید که به احتمال فراوان در جستجوی آب و در مسیر رسیدن به آن قرار دارند و اگر آن ها را در ارتفاع پایین دیدید بدانید که در همان حوالی آب بوده و این پرندگان پس از نوشیدن آب در حال دور شدن از منبع آن هستند.

در اغلب قریب به اتفاق موارد، راه رفتن در مسیر آب شما را به یک جاده یا یک منطقه مسکونی خواهد رساند.

در اینجا بیشتر با دانستنی های سفر آشنا شوید.