جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

جور وا جور

هر چی گیرم بیاد میزارم و از هر چی خوشم بیاد می نویسم

چطور گوشی کند شده را مثل روز اولش کنیم؟

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۰۱ ق.ظ

احتمالا برای شما هم پیش اومده که گوشی تون زمان نصب یک برنامه ارور بده حافظه را خالی کنید. وقتی دقت میکنید هیچ فایلی هم در گوشی تون ندارید تا بیخودی فضا اشغال کنه، اینجاست که سردرگم میشید که این ۱۶ یا ۳۲ گیگ فضای داخلی گوشی چه شده؟


راستش را بخواهید به جز تصاویر، ویدئو و فایلهای صوتی که برای ما قابل مشاهده هستند، فایل های کش مقدار زیادی از حافظه را پر می کنند. هر برنامه برای خودش فایلهای کش جداگانه ای دارد و به مرور زمان بیشتر و بیشتر می شوند. یک راه حل این است که از برنامه های پاک کننده این فایلها استفاده کنید، اما به صورت دستی هم می شود این کار را کرد و از قسمت مدیریت فایلها در پوشه اندروید همه را یکجا حذف کرد.


حتی می توانید پوشه مربوط به برنامه های مثل تلگرام را یکجا حذف کنید تا همه فایلهای کش خالی شوند.


اما پس از این کار هنوز هم خواهید دید که حافظه داخلی کاملا تخلیه نشده و بازهم امکان دارد همین هشدار را دریافت کنید.


گوشی اندرویدی

این بار موضوع به آپدیت برنامه ها مربوط می شود. برنامه های اندرویدی به صورت مرتب آپدیت می شوند و در هر آپدیت مقداری به حجم آنها اضافه می شود، اگر کار به جایی رسید که گوشی کند شد و هنگ کرد، لازم است تا یک بار گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید و دوباره همه برنامه ها را نصب کنید.


ترفند دیگری هم که می توانید به کار ببرید این است که از داخل سیتینگ به قسمت برنامه ها بروید و روی هر برنامه که کلیک کنید وارد تنظیمات مخصوص به خودش شوید. آنجا گزینه حافظه را انتخاب کنید و با کلیک روی پاک کردن داده ها آنها را خالی کنید.


توجه داشته باشید که در مواردی مثل تلگرام و اینستاگرام که توسط اکانت کار می کنند. این کار باعث خروج از حساب کاربریتون میشه و بهتر گزینه دیگه یعنی کلر کش را بزنید.


معمولا برنامه هایی مثل تلگرام، مرورگرها، یوتیوب، اینستاگرام مقدار زیادی داده را ذخیره می کنن که هر هفته ای یک بار نیاز به پاک شدن دارن.

  • ۹۸/۰۵/۰۶